Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون باغبانی وزیر جهاد کشاورزی گفت: با وجود تحریم‌ها، بیش از ۵۰ درصد درآمد ارزی بخش کشاورزی مربوط به باغبانی با درآمد ارزی ۳/۲ میلیارد دلار بوده است.

محمد مهدی برومندی روز جمعه در دیدار با استاندار اردبیل افزود: ۲۴ میلیون تن محصولات باغی در کشور تولید می‌شود که ۵۰ درصد ارزش افزوده حوزه کشاورزی را این محصولات به خود اختصاص می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی به مشکلات باغبانی در کشور به دلیل غلبه شکل سنتی اشاره کرد و گفت: در این عرصه به دلیل غلبه کشاورزی و باغبانی معیشتی به رغم ظرفیت‌های موجود افزایش درآمد برای باغداران و کشاورزان را شاهد نیستیم.

برومندی بیان کرد: لازم است با اتخاذ روش‌های به روز در تغییر و اصلاح نهال تولید و به تبع درآمد باغداران را به چند برابر ارتقا داد.

او با اشاره به وجود ۴۰ هزار هکتار باغ در استان اردبیل از تولید ۴۵۰ هزار تن محصولات باغی در این استان خبر داد.

معاون وزیر جهاد کشاورزی تشریح کرد: در بخش سیاست‌های کلان کشوری برای توسعه باغبانی، توسعه کشت گلخانه‌ای مد نظر بوده که استان اردبیل در رقابت با استان‌های دیگر کشور توانسته رتبه سه کشوری را به خود اختصاص دهد.

برومندی اظهار کرد: استان اردبیل جزو استان‌های مستعد در تولید گیاهان دارویی بوده و در راستای توسعه کشت گیاهان دارویی در استان حمایت های تسهیلاتی انجام می‌شود.

اکبر بهنامجو استاندار اردبیل هم در این نشست بیان کرد: انجام تحقیقات در سطح ملی در راستای اصلاح نژاد درختان و اتخاذ روش‌های پربازده می‌تواند در کاهش هزینه‌های تولید باغی موثر باشد.

وی با اشاره به هزینه تمام شده تولید میوه برای باغداران گفت: باید با تدبیر و تحقیق هم از نگرانی باغداران در خصوص فروش محصولات جلوگیری شود و هم مردم و صادرکنندگان بتوانند استفاده بهینه داشته باشند.

استاندار اردبیل به اجرای پایاب سد گیوی به عنوان  باغ شهر استان اردبیل اشاره کرد و افزود: اجرای این پایاب در استان نمونه‌ای از کاهش هزینه آبیاری و تولید باغی است که می‌تواند موجب بهره وری بالای تولیدات باغی در این شهرستان شود.

وی در ادامه به افزایش کشت گلخانه‌ای و  احداث کارخانجات تولید داروهای گیاهی در استان اشاره کرد و گفت: زنجیره تولید داروهای گیاهی در استان  در حال تشکیل است و لازم است با انجام حمایت‌های تسهیلاتی کشت گیاهان دارویی را در استان ترویج کنیم.

استاندار اردبیل اظهار کرد: گیاهان دارویی به عنوان مواد اولیه این واحد در صورت کشت باید خرید تضمینی شده تا زنجیره تولید داروهای گیاهی از ابتدا تا تولید دارو به طور کامل در استان اتفاق بیفتد.
وی همچنین احداث صنایع تبدیلی را در استان در راستای حمایت از تولید کننده و باغدار ضروری دانست و افزود: در همین خصوص  ظرفیت صنایع تبدیلی در استان از ۴۵۰ هزار تن به دو میلیون تن رسیده که واحدهای تولید رب گوجه فرنگی نمونه آن است.

بهنامجو  به احداث واحدهای سردخانه در استان اشاره کرد و از افزایش این انبارها از ظرفیت زیر ۶۰ هزار تن به ۴۰۰ هزار تن خبر داد./ ایرنا

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: استاندار اردبیل گیاهان دارویی استان اردبیل هزار تن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۰۰۹۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیش از ۱۰۰ طرح نیمه تمام صنعتی برای ورود به چرخه تولید چشم انتظار حمایت دولت

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای گیلان؛ مدیر کل صنعت، معدن و تجارت گیلان با اشاره به ضرورت تعیین سقف ارزی برای عرصه تولید افزود: ۱۴۰ طرح نیمه تمام صنعتی و برخی از واحد‌های صنعتی موجود که نیازمند منابع ارزی برای خرید مواد اولیه هستند در انتظار تسهیلات قرار دارند. 
تیمور پورحیدری با بیان اینکه  واحد‌های صنعتی برای تامین سرمایه در گردش با توجه به نوسانات قیمت نیازمند تسهیلات با بازپرداخت بیش از ۲ سال هستند، افزود: واحد‌های صنعتی که جدید تاسیس شده اند، چون سابقه فعالیت ارزی ندارند در این خصوص با چالش جدی مواجه اند.
وی با اشاره به حمایت‌های وزارت صمت اضافه کرد: پیگیری‌های مستمر، الزام ثبت برنامه تولید، تامین ارز بخش تولید و بازرگانان از جمله اقدامات این وزارتخانه است. 
مدیر کل صنعت، معدن و تجارت گیلان به صف انتظار دریافت ارز در بانک مرکزی اشاره و تصریح کرد: بررسی‌ها حاکیست که سود تسهلات بانکی از ۳۱ تا ۳۹ درصد در حال افزایش است و بانک‌ها نیز غیررسمی به مشتریان اعلام می‌کنند که می‌توانند تسهیلات با این درصد پرداخت کنند.
وی، ابلاغ تسهیلات جدید و فوری را  مهمترین راهکار برای کارگشایی صنایع  گیلان در راستای تحقق شعار سال دانست.

دیگر خبرها

  • ۴۵ پرونده امور اراضی استان تهران تعیین تکلیف شد
  • جزئیات بررسی پرونده های امور اراضی استان تهران تشریح شد
  • ساماندهی مراکز مجاز جمع آوری سیب صنعتی د رارومیه
  • آغاز کشت گسترده سیب‌زمینی در اراضی کشاورزی
  • صادرات سیب لرستان به روسیه، ترکمنستان و حاشیۀ خلیج فارس
  • بالگرد اورژانس قم دوبار به پرواز درآمد
  • خام فروشی محصولات یکی از عوامل اصلی درآمد پایین کشاورزان
  • بیش از ۱۰۰ طرح نیمه تمام صنعتی برای ورود به چرخه تولید چشم انتظار حمایت دولت
  • ایجاد درآمد پایدار اولویت اساسی شهرداری‌ها باشد+فیلم
  • سرانه درآمد مردم اردبیل افزایش یافته است