Web Analytics Made Easy - Statcounter

دو روز آخر هفته که از راه می رسد، به یکباره مراکز تجمیعی واکسیناسیون در اغلب استان ها تعطیل می شوند. در حالی که معلوم نیست، واکسن ندارند و یا اینکه نیروها خسته می شوند.

به گزارش مشرق، تعطیلی مراکز تجمیعی واکسیناسیون در دو روز آخر هفته، چند وقتی هست که با گلایه و اعتراض مردم همراه بوده و هیچ وقت هم مشخص نمی‌شود که واقعاً علت تعطیلی این مراکز چیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در حالی که انتظار می‌رود روند واکسیناسیون در روزهای پایانی که وقت آزاد مردم بیشتر است، سرعت بگیرد، اما متأسفانه عکس این موضوع اتفاق می‌افتد و شاهد تعطیلی مراکز تجمیعی واکسیناسیون در اغلب استان‌ها هستیم. این وضعیت حتی در تهران هم مشاهده می‌شود. در عین حال، در استان اصفهان و دیگر استان‌ها نیز چنین وضعیتی را شاهد هستیم.

کمال حیدری رئیس مرکز بهداشت استان اصفهان گفت: به دلیل نبود واکسن در استان اصفهان تعطیلی مراکز واکسیناسیون تمدید شد.

وی در خصوص شروع فعالیت مجدد مراکز واکسیناسیون در اصفهان، خاطرنشان کرد: از روز شنبه ۱۳ شهریور تنها برای افرادی که پیامک ارسال می‌شود، به مراکز مشخص شده در پیامک مراجعه کنند، افراد برای تزریق دوز اول و دوم به مراکز واکسیناسیون دعوت می‌شوند.

یکی دیگر از مشکلات مراکز تجمیعی واکسیناسیون، نوع واکسنی است که هموطنان تقاضا دارند به آنها تزریق شود، در حالی که این حق انتخاب در برخی مراکز واکسیناسیون امکان پذیر است و همین مسئله باعث شده که هموطنان متوقع شوند نوع واکسن را خودشان انتخاب کنند. به طوری که برخی افراد هنگام مراجعه متقاضی واکسن آسترازنکا یا سینوفارم هستند. البته برخی هم اسپوتنیک و برکت می‌خواهند که با توجه به تعداد واکسن‌های وارداتی و داخلی، سهم سینوفارم فعلاً بیشتر است.

طبق گزارش وزارت بهداشت، تا روز گذشته ۱۹ میلیون و ۲۹۷ هزار و ۵۸۲ نفر دوز اول واکسن کرونا و ۹ میلیون و ۴۰۷ هزار و ۳۱۱ نفر نیز دوز دوم را تزریق کرده‌اند.

بر همین اساس، مجموع واکسن‌های تزریق شده در کشور به ۲۸ میلیون و ۷۰۴ هزار و ۸۹۳ دوز رسید.

هر چند گفته می‌شود علت تعطیلی مراکز تجمیعی واکسیناسیون در روزهای آخر هفته به علت نبود واکسن است، اما کمبود نیروی انسانی و واکسیناتور نیز از مشکلات این مراکز است. زیرا، توان نیروها که از اول هفته با توان کامل خدمت می‌کنند، با رسیدن به روزهای پایانی هفته تحلیل می‌رود و در نتیجه مجبور به تعطیلی مراکز می‌شوند.

به نظر می‌رسد که افزایش تعداد مراکز واکسیناسیون و اضافه شدن نیروهای بیشتری برای خدمت به شهروندان، می‌تواند از تحلیل توان نیروها در پایان هفته جلوگیری کند.

حالا با ورود دو محموله واکسن در دو روز آخر هفته که بیش از ۶ میلیون و ۴۵۰ هزار دوز واکسن است، باید از روز شنبه شاهد بازگشایی مراکز تعطیل شده و سرعت گرفتن واکسیناسیون باشیم.

با رسیدن به قله پیک پنجم کرونا در اغلب استان‌ها، باید شرایطی رقم بخورد که مانع از بروز پیک ششم شود. زیرا، در این صورت، باید دوباره شاهد روزهای تلخ کرونایی باشیم. بنابراین، رعایت پروتکل‌های بهداشتی همراه با سرعت گرفتن واکسیناسیون، می‌تواند ما را به ایمنی جمعی در کشور نزدیک کند.

منبع: مهر

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا تحولات افغانستان واکسن واکسن کرونا واکسیناسیون وزارت بهداشت مشرق مراکز تجمیعی واکسیناسیون مراکز واکسیناسیون تعطیلی مراکز استان ها آخر هفته

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۰۱۲۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خیرین و مسؤولان در رفع مشکلات مراکز نگهداری معولان کمک کنند

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی مهر انگیزظهر سه شنبه در بازدید از مرکز نگهداری معلولان بهزیستی بوشهر گفت: یکی از مواردی که این مجموعه دچار مشکل بود نیاز به احداث آشپزخانه جدید با امکانات کامل بود که در این خصوص تقاضا می شود مسئولان و خیرین در صدد حل این مشکل باشند و این را مد نظر قرار دهند

رئیس کل دادگستری استان بوشهر افزود: یکی از مواردی که این مجموعه دچار کمبود است نداشتن گاز لوله کشی است که از مدیر عامل شرکت گاز استان تقاضا می شود این مسأله را مورد بررسی قرار دهد و در صدد حل این مشکل نیز برآیند و به این مجموعه کمک کند.

وی افزود: در بازدید قبل این مجموعه بلحاظ آب مصرفی دچار مشکل بودند که این مشکل حل شده و از کسانی که در این راستا کمک کردند تقدیر میکنم.

رئیس کل دادگستری استان بوشهر بیان کرد: این مجموعه در تهیه اقلامی مثل پوشاک و مایحتاج غذایی دچار کمبود هایی است که نیاز است از ظرفیت مردم و خیرین در جهت یاری رساندن به این مجموعه کمک گرفت

. مهر انگیز خطاب به مسئولین این مجموعه گفت: هر مشکل و کمبودی در این مجموعه باشد به دادستانی اعلام شود تا در این خصوص حمایت های لازم صورت گیرد.

رئیس کل دادگستری استان بوشهر در این بازدید پیرامون موارد دیگری نیز که مطرح شد توصیه های لازم به مسئولان این مجموعه ارایه کرد.

رئیس کل دادگستری استان بوشهر در بازدید از قسمت های مختلف مرکز نگهداری معلولان بوشهر ضمن تشکراز زحمات و تلاش های مسئولان و کارکنان این مجموعه از نزدیک در جریان کمبود ها و مشکلات این مجموعه قرار گرفت.

مهر انگیز از تک تک افراد معلول این مجموعه دیدار و با آنها گفتگو کرد و از مسئولان در جریان وضعیت آنها قرار گرفت.

کد خبر 6093075

دیگر خبرها

  • خیرین و مسؤولان در رفع مشکلات مراکز نگهداری معولان کمک کنند
  • انجام واکسیناسیون پنوموکوک کودکان در استان سیستان و بلوچستان
  • تلقیح و تزریق بیش از ۱۶۱ هزار دز واکسن فلج اطفال در همدان 
  • ورود واکسن خوراکی روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور
  • یک واکسن دیگر در لیست واکسیناسیون کودکان ایرانی
  • واکسن روتاویروس به جدول واکسیناسیون کشوری اضافه می‌شود
  • واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور وارد شد
  • ورود واکسن خوراکی روتاویروس برای برنامه ایمن‌سازی کشور
  • ورود واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور
  • ترجیح آزمایشگاه‌های تشخیص طبی به تعطیلی مراکز تا ادامه فعالیت