Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-30@05:46:43 GMT

۷ پروژه در دانشکده علوم پزشکی شوشتر افتتاح شد

تاریخ انتشار: ۱۲ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۰۰۱۶۸۸

۷ پروژه در دانشکده علوم پزشکی شوشتر افتتاح شد

به گزارش خبرنگار مهر، امروز با برگزاری مراسمی هفت پروژه دانشکده علوم پزشکی شوشتر در حوزه‌های مدیریت بحران کرونا، عمرانی و تصویربرداری با اعتباری ۱۴۰ میلیارد ریال افتتاح شد.

«مجتبی کلانتر» رئیس دانشکده علوم پزشکی شهرستان شوشتر در حاشیه افتتاح این پروژه‌ها اظهار کرد: مجموعه‌های اکسیژن‌رسانی شامل مخازن اکسیژن کرایوژنیک، دستگاه‌های اکسیژن ساز بیمارستان‌های خاتم‌الانبیاء و الهادی و همچنین بخش مراقبت‌های ویژه ICU در بیمارستان الهادی و بخش اورژانس تنفسی در بیمارستان خاتم‌الانبیاء از جمله این پروژه‌هاست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه کلینیک سونوگرافی الهادی (ع) یکی دیگر از پروژه‌های افتتاح شده است، افزود: این کلینیک سونوگرافی مجهز به یکی از پیشرفته‌ترین و دقیق‌ترین دستگاه‌های سونوگرافی داپلر برند GE و با قابلیت خدمات فوق تخصصی از جمله فتال اکو، تصویربرداری رنگی از عروق رحمی، عروق نافی و عروق مغز جنین است.

کلانتر بیان کرد: برای احداث و تجهیز این پروژه‌ها مبلغی بالغ‌بر ۱۴ میلیارد تومان هزینه شد که تأمین اعتبار آن از محل اعتبارات تخصیص یافته وزارت بهداشت، کمک هیئت‌امنای ارزی وزارت متبوع درآمدهای اختصاصی و سایر منابع انجام شد.

اولین و بزرگ‌ترین مخزن بیمارستانی جنوب غرب ایران در شوشتر

«حجت بااحمدی» معاون توسعه مدیریت و منابع دانشکده علوم پزشکی شوشتر در خصوص مجموعه اکسیژن‌رسانی گفت: قبل از شیوع بیماری کرونا در ایران برای رفع نیازهای اساسی بیمارستان خاتم‌الانبیاء پروژه‌های مخازن اکسیژن کرایوژنیک در دستور کار بود که در روزهای اول کرونا در شوشتر و با توجه به افزایش بیماران و کمبود کپسول‌های اکسیژن در شهرستان نیاز به اکسیژن ۱۰ برابر شرایط عادی شد.

وی افزود: در حال حاضر مصرف اکسیژن بیمارستان خاتم معادل ۵۰۰ کپسول ۴۰ لیتری است که با سیستم‌های قدیمی به هیچ عنوان امکان تأمین این مصرف میسر نمی‌شد.

بااحمدی در ادامه با بیان اینکه احداث و تجهیز این پروژه باعث شده که دانشکده علوم پزشکی در خدمت‌رسانی به بیماران عملکرد خوبی داشته باشد، بیان کرد: اهمیت مخزن کرایوژنیک در اکسیژن بالا، خلوص بالا، کمبود برق و قطعی برق تا ۱۰ روز در تأمین اکسیژن و یک جریان خطی ثابت برای تجهیزات و خدمات‌رسانی برای بیماران کرونایی دارد.

وی افزود: در حال حاضر بحرانی‌ترین شرایط کرونا را در شهرستان شوشتر داریم که روزانه بیش از سه تن مصرف اکسیژن از این مخازن باعث شده که در اکسیژن‌رسانی به بیماران در شهرستان مشکلی وجود نداشته باشد.

معاون توسعه و مدیریت و منابع دانشکده علوم پزشکی شهرستان شوشتر با بیان اینکه این مخزن اولین و بزرگ‌ترین مخزن بیمارستانی جنوب غرب ایران است، گفت: برای مجموعه بیمارستان الهادی نیز یک مخزن اکسیژن ساز ۳۰۰ لیتری افتتاح شد.

کد خبر 5296048

منبع: مهر

کلیدواژه: شهرستان شوشتر دانشگاه علوم پزشکی اهواز افتتاح طرح عمرانی ویروس کرونا بوشهر واکسن کرونا آمار کرونا هفته دولت شیوع کرونا خطبه های نماز جمعه گرگان سیستان و بلوچستان اردبیل کرمانشاه آتش سوزی تالاب انزلی دولت سیزدهم دانشکده علوم پزشکی افتتاح شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۰۱۶۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خارج کردن تومور ۱۴ سانتی از کلیه کودک ۲٫۵ ساله

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان، دکتر امیر حسابی شامگاه شنبه در این راستا افزود: ظهر شنبه هشتم اردیبهشت‌ماه، طی یک عمل جراحی تومور ۱۴ سانتی‌متری از کلیه کودک ۲٫۵ ساله در بیمارستان کودکان بندرعباس خارج شد.

حسابی اظهار کرد: این عمل از بزرگ‌ترین عمل های جراحی کودکان است که پیش از این هم در بیمارستان کودکان بندرعباس انجام شده و تمامی موارد موفقیت‌آمیز بوده است.

فوق تخصص جراحی اطفال بیمارستان فوق تخصصی کودکان بندرعباس نیز که انجام این عمل جراحی را برعهده داشت، گفت: دختر بچه ۲/۵ ساله، ۲ هفته پیش متوجه برآمدگی در شکم شده بود که بررسی‌ها نشان داد، توموری حدود ۱۴ سانتی‌متری در کلیه چپ این کودک وجود دارد.

دکتر سعیده مجیدی افزود: این تومور از نوع بدخیم بود که باید به طور کامل برداشته می‌شد، خوشبختانه عمل جراحی بیمار به‌خوبی انجام شده و حال عمومی کودک مساعد است.

بیمارستان فوق تخصصی کودکان بندرعباس بهمن ماه پارسال با ظرفیت ۱۱۲ تختخواب با حضور رییس جمهور به بهره‌برداری رسید.

عملیات اجرایی بیمارستان فوق تخصصی کودکان بندرعباس در سال ۱۴۰۰ و با همکاری پالایشگاه نفت‌ بندرعباس با هدف ایفای مسئولیت‌های اجتماعی آغاز و در سال ۱۴۰۲ به دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان تحویل داده شد.

با تاکید ریاست جمهور در زمینه توسعه درمان و آموزش پزشکی، این بیمارستان طی ۲ سال تکمیل شد.

عملیات اجرایی و تجهیز این طرح با هزینه‌ای افزون بر پنج هزار میلیارد ریال به اتمام رسید و دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان برای تامین تجهیزات پزشکی و اداری حدود ۲ هزار میلیارد ریال هزینه کرد.

این بیمارستان دارای امکاناتی در تراز استانداردهای جهانی ازجمله بخش‌های اتاق عمل، مراقبت‌های ویژه نوزادان وکودکان، بخش‌های بستری داخلی، جراحی اتاق عمل، عفونی، ریه، خون، سرطان، نورولوژی، قلب، تصویربرداری، رادیولوژی، سونوگرافی، سی تی اسکن، آزمایشگاه و اورژانس است.

دیگر خبرها

  • افتتاح دستگاه MRI بیمارستان رازی رشت، به زودی
  • بیمارستان نیایش خرم‌آباد ۶۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد
  • مرکز رشد فناوری‌های بالینی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی افتتاح شد
  • خارج کردن تومور ۱۴ سانتی از کلیه کودک ۲٫۵ ساله
  • چالش‌های سلامت دهان و دندان در ایران
  • چالش‌های سلامت دهان و دندان در ایران/ مشکل افزایش دندانپزشک نیست
  • افتتاح طرح‌های حوزه سلامت نقش مهمی در رفع محرومیت‌ها دارد
  • افتتاح مرکز مطالعات و توسعه آموزش پزشکی دانشگاه علوم پزشکی آبادان
  • افتتاح و کلنگ‌زنی چند پروژه در دانشگاه یاسوج 
  • افتتاح خوابگاه متأهلی برای ۱۲۰ دانشجوی علوم پزشکی تهران