Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، سال ۱۳۹۳ به مناسبت روز خبرنگار و به پاس گرامیداشت یاد شهدا، فضای سبز همجوار خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران به نام شهید محمود صارمی نام‌گذاری شد تا یاد و خاطره این شهید والامقام زنده نگه داشته شود.

اما در روزهای اخیر به دنبال غیبت این تابلو در مکان مورد نظر، بحث‌های مختلفی در مورد علل ناپدید شدن این تابلو در فضای مجازی مطرح شد و عده‌ای هم با داغ کردن فضا و ربط دادن آن به بحث‌های سیاسی بر شایعات ناپدید شدن این تابلو افزودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برخی افراد که در چنین فضاهایی مترصد هستند تا با هر حادثه، اتفاق و یا حتی دروغی حاضرند به خاطر چند دنبال کننده، دست به هر کاری زده و هر خبری را بدون توجه واقعیت آن باز نشر کنند، در این قضیه نیز دست به کار شده و آنرا به نیات سیاسی گره زدند.

اما واقعیت ماجرای برداشته شدن تابلوی شهید صارمی از فضای نصب شده چه بوده است و چرا این قدر مورد توجه برخی افراد قرار گرفته است؟

سرپرست خبرگزاری ایرنا در استان زنجان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس با بیان اینکه حادثه ناپدید شدن این تابلو صحت ندارد، گفت: حدود ۱۰ روز قبل از ۱۷ مرداد ۱۴۰۰ و روز خبرنگار تابلو مذکور به دلیل فرسوده بودن افتاده و یک فرد معتاد هم تلاش  داشت آنرا با خود ببرد که با اطلاع به شهرداری این تابلو، به شهرداری منتقل شد.

رویا رفیعی با بیان اینکه نمی‌دانم چرا این اتفاق به مسائل سیاسی ربط داده شده است، گفت: به هیچ وجه آنچه در فضای مجازی مطرح می‌شود صحت ندارد و فقط بحث در مورد سرقت این تابلو صحت دارد که آن هم رخ نداده است.

سرپرست شهرداری زنجان نیز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس با اشاره به اینکه بر حسب گزارش رسیده فردی معتاد اقدام به سرقت تابلو این بوستان کرده بود که با حضور عوامل شهرداری تابلو بازپس گرفته شده است، گفت: تابلو به دلیل تخریب صورت گرفته در دست تعمیر است و پس از بازسازی در محل خود نصب خواهد شد.

سلطانی محمدی با رد فضاسازی‌های صورت گرفته در فضای مجازی گفت: تابلو مزین به نام شهید صارمی و متعلق به بوستان پشت خبرگزاری ایرنا تا چند روز آینده دوباره در مکان مورد نظر نصب خواهد شد.

برخی افراد بدون تحقیق و یا سؤال در مورد اتفاقات اقدام به فضاسازی می‌کنند و حاضرند دست به هر دورغ پردازی بزنند تا به خاطر این اخبار حتی شده یک نفر هم به تعداد فالورهای آنها اضافه شود.

انتهای پیام/2308/ق

منبع: فارس

کلیدواژه: استان زنجان شایعه تا واقعیت ایرنا زنجان فارس زنجان خبرگزاری فارس زنجان شهید صارمی محمود صارمی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۰۱۹۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جمع آوری بیش از ۴۵۰ مورد زوائد بصری در قزوین

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز قزوین، منجم گفت: با توجه به اینکه، نصب تابلو‌ها و بنر‌های تبلیغاتی غیرمجاز برای عابران پیاده و افرادی که قصد تردد در پیاده‌رو‌ها را دارند و یا بر روی تیر‌های برق ودرختان نصب می‌شود خطرآفرین است در همین راستا سازمان زیباسازی در چند مرحله اقدام به تذکرات و اخطار‌های کتبی می‌نماید که در صورت عدم‌همکاری اقدام به جمع آوری تابلو‌های غیرمجاز می‌کند.

به گفته وی، از ابتدای امسال تا کنون ۴۵۰ تابلو، بنر و موانع فیزیکی غیرمجاز از سطح شهر جمع آوری شده است.

مدیرعامل سازمان زیباسازی شهرداری قزوین از اصناف وکسبه خواست از نصب تابلو‌های غیرمجاز و غیراستاندارد در پیاده روها، تیر‌های برق که ناایمن هستند، خودداری کنند.

دیگر خبرها

  • جمع آوری بیش از ۴۵۰ مورد زوائد بصری در قزوین
  • ماجرای استفاده بلاگر شیرازی از آمبولانس اورژانس در حال پیگیری است
  • تابلوی بورس، تابلوی رکود
  • طالبان خواستار بازگشت افغانستانی‌های مقیم خارج به وطنشان شد
  • پشت‌پرده انتشار گسترده یک شایعه
  • توضیحات معاون فرماندار زنجان درباره نحوه تقسیم‌بندی فضای تبلیغی شهری
  • ماجرای هدیه و نامه شهید زاهدی به رهبر انقلاب چه بود؟
  • شایعه عجیب در فضای مجازی پیرامون استقلال
  • شایعه تازه و عجیبی که درباره امیر تتلو
  • ماجرای تظاهرات کم‌سابقه علیه حکومت طالبان در افغانستان