Web Analytics Made Easy - Statcounter

شاید تا به حال شنیده باشید که یک فرد به دلیل ارتکاب جرم یا دلایل دیگر مثل سربازی و مواردي از اين دست، ممنوع‎الخروج شده و دیگر نمی‎تواند به مدت محدود یا تا آخر عمرش از کشور خارج شود. این ممنوعالخروج شدن به دلایل مختلفی اتفاق می‎افتد.

به گزارش «تابناک» ممنوع‏الخروجی به این مفهوم است که فردی که چنین حکمی برایش صادر شده، قادر نیست از کشور خود خارج شود كه این منع از خروج می‎تواند به دلایل مختلفی صورت گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فردی که ممنوع‎الخروج شده، در حالت عادی از آن اطلاع پیدا نمی‎کند و به این صورت نیست که برایش پیامک یا هر پيام ديگري به این منظور ارسال شود، بلکه از طريق بستری که مربوط به استعلام آن است، می‎تواند ممنوع‎الخروج بودن یا نبودن خود را فهمیده و دلیل آن را متوجه شود.

اگر فردی ممنوع‎الخروج باشد اما از قبل اطلاع نداشته باشد، هنگام خروج از کشور به او اجازه خروج داده نشده و مهر خروج در پاسپورتش درج نمی‎شود. این وضعیت باعث سردرگمي شخص مي‎شود. بنابراين بهتر است افراد، پیش از اقدام برای سفر به کشورهاي خارجی، از ممنوع‎الخروج بودن یا نبودن خود اطمینان حاصل کرده و استعلام ممنوع‎الخروجی را با استفاده از روشی که در ادامه ذکر مي‎كنيم، بگیرند.

دلایل ممنوع‎الخروجی افراد

به طور کلی، ممنوع‎الخروج شدن افراد به دلایل مختلفی می‎تواند صورت گیرد كه در ادامه عمده‎ترین دلایلی را که افراد به دليل آن ممنوع‎الخروج می شوند، بیان می‎كنیم:
1- فردی که دارای بدهی بانکی باشد و به همین منظور، دادگاه او را محکوم كند و حکم جلب وی صادر شده باشد.
2- فردی که خروجش از کشور به اراده شخص دیگری مثل پدر یا همسرش محول شده باشد و آن فرد اجازه خروج از کشور را به او ندهد.
3- افرادی که خروجشان از کشور، مخالف مصلحت جمهوری اسلامی باشد و به موجب اعلام مقامات، اجازه خروج از مرزهای کشور را دارا نباشند.
4- فردی که سابقه کلاهبرداری، تکدی‎گری، سرقت و… را در کشور خارجی داشته باشد.
5- کسی که بدهکار مالیاتی برای مبلغ بیش از پانصد میلیون تومان باشد.
6- شخصی که به تشخیص دادگاه صالح، خروجش از کشور به ضرر منافع ملی باشد.
در ذیل همه این موارد، می‎توان اشاره كرد که مثلا فردی که برای فرار از پرداخت مهریه، قصد خروج از کشور را دارد نیز از جمله مصادیق موارد ذکرشده به شمار می‎رود.

نحوه استعلام ممنوع‎الخروجی افراد

در گذشته روش‎های مختلفی برای استعلام ممنوع‎الخروجی وجود داشت که البته هر کدام از آنها نیازمند مراجعه حضوری بود و افراد باید برای استعلام ممنوع‎الخروجی به اداره مربوطه می‎رفتند. اما با گذشت زمان و پیشرفت تکنولوژی، با راحت‏ترین روش می‎توان ممنوع‎الخروج بودن یا نبودن را بررسی كرد و استعلام گرفت.

امروزه شما می‎توانید به جای مراجعه به اداره گذرنامه و طی کردن مراحل سخت و زمان‎بر، از طریق سایت exit ban ممنوع‎الخروج بودن یا نبودن خود را بررسی كنید و در کمتر از یک دقیقه متوجه دارا بودن یا نبودن منع برای خروج شوید و در صورت ممنوع‎الخروج بودن، دلایل آن را بررسی و مشاهده كرده و برای رفع آن اقدام کنید.

نحوه استعلام ممنوع‎الخروجی از طریق سایت exit ban به این صورت است که شما اطلاعات خواسته‎‌شده را در آن را وارد كرده و در کمتر از یک دقیقه استعلام می‎گیرید.

البته شایان ذکر است که اگر فردی به دلایل قضايی ممنوع‎الخروج شده باشد، می‎تواند به سامانه ثنا مراجعه و ابلاغیه‎های مربوط به آن را بررسی كند و از این طریق از آن اطلاع یابد.

چگونه می‎توان به ممنوع‎الخروج بودن اعتراض كرد؟

پس از اینکه دادگاه بررسی‎های لازم برای ممنوع‎الخروج بودن را انجام می‎‌دهد، حکم آن را صادر می‎کند.

این حکم تا 6 ماه اعتبار دارد. (به اين معنا كه اگر 6 ماه از صدور آن حکم بگذرد و قرار ممنوع‎الخروج بودن آن فرد در طی این مدت تمدید نشده باشد، دیگر نمی‎توان آن فرد را ممنوع‎الخروج محسوب کرد و منعی برای خروجش وجود نخواهد داشت. اما در حالت کلی، این

حکم قابل تمدید است و دادگاه می‎تواند آن را تمدید كند) و فردی که علیه او حکم صادر شده است، می‏تواند تا 20 روز پس از آن، نسبت به آن حکم اعتراض كند.

اعتراض به حکم، بسته به اینکه حکم توسط بازپرس صادر شده باشد یا دادگاه، در مراجع صالح مختلفی انجام می‎گیرد.

اگر قرار ممنوع‎الخروجی توسط بازپرس صادر شود، در دادگاه صالح می‎توان نسبت به آن اعتراض کرد. اما اگر قرار ممنوع‎الخروجی توسط دادگاه صادر شده باشد، فرد محکوم می‎تواند در دادگاه تجدیدنظر استان، نسبت به آن اعتراض کند.

منبع: تابناک

کلیدواژه: محرم طالبان محمد اسلامی کرونای لامبدا اربعین 1400 وزرای دولت سیزدهم پارالمپیک ممنوع الخروج قوه قضاییه مسافرت محرم طالبان محمد اسلامی کرونای لامبدا اربعین 1400 وزرای دولت سیزدهم پارالمپیک استعلام ممنوع الخروجی صادر شده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۰۲۵۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسمویت 70 نفر با قارچ‌های سمی/ افزایش 300 درصدی مسمومیت با قارچ در کشور

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری علم و فناوری آنا؛ طی چند روز گذشته سازمان اورژانس از افزایش 300 درصدی آمار مسمومیت با قارچ در کشور خبر داد.

بابک یکتاپرست سخنگوی اورژانس کشور در گفت‌وگو با خبرنگار گروه سلامت خبرگزاری علم و فناوری آنا با اشاره به مسمومیت 70 نفر در یک ماه گذشته گفت: از این تعداد 14 بیمار بستری و 56 بیمار در مراکز درمانی بهبود یافتند.

وی با بیان اینکه در 24 ساعته گذشته 9 نفر در استان فارس مسموم شدند، گفت: استان فارس با 33 مسمومیت و استان‌های لرستان و کرمانشاه به ترتیب با 12 و 10 مسمومیت بیشترین آمار را به ثبت رسانده‌اند.

همچنین حسن نوری ساری معاون آموزش و اعتباربخشی سازمان اورژانس کشور در خصوص بیشترین محل‌های رشد قارچ‌های سمی در کشور گفت: مناطق کوهستانی و دشت‌ها با آب و هوای بهاری بیشترین مناطقی هستند که قارچ‌های سمی در آن رشد می‌کنند.

تشخیص سمی بودن و نبون قارچ‌ها

وی با اشاره به اینکه قارچ‌های سمی و غیر‌سمی را نمی‌توان از هم تشخیص داد، گفت: کلاهک رنگی، لکه‌دار بودن و لزج‌بودن از علائم قطعی سمی بودن قارچ است اما بعضی قارچ‌ها بدون داشتن این علامت‌ها نیز سمی هستند و از روی ظاهر نمی‌توان سمی‌ بودن قارچ را مشخص کرد.

نوری ساری گفت: قارچ‌های سمی دارای سموم گوناگونی هستند و بر نقاط مختلف بدن تاثیر دارند که هرکدام دارای علائم و عوارض خاصی هستند.

وی با اشاره به اینکه اگر قارچی توسط فرد خورده شد اولین و تنها کاری که می‌توان انجام داد تحریک به استفراغ است، تصریح کرد: با یک استفراغ عمدی در 30 دقیقه اول پس از خوردن قارچ، مواد سمی از بدن دفع و خطر مسمومیت می‌تواند به کلی رفع شود.

معاون آموزش و اعتباربخشی سازمان اورژانس ادامه داد: پس از گذشت 24 ساعت از خوردن قارچ اگر علائمی در فرد پیدا نشد اتفاقی برای فرد رخ نداده و مسمومیتی وجود ندارد.

علائم قارچ‌های گوارشی بعد از 5 ساعت بسیار خطرناک‌اند

وی گفت: سم در گروهی از قارچ‌ها دارای علائم گوارشی، درد شکم، اسهال و تهوع هستند که اگر این عوارض قبل از 5 ساعت پیدا شود خطرناک نیست ولی اگر بعد از 5 ساعت این علائم در فرد پیدا شود نشان دهنده بسیار سمی و خطرناک بودن قارچ است که می‌تواند باعث آسیب به کبد شود.

نوری ساری با بیان اینکه گروهی دیگر از قارچ‌های سمی به عنوان قارچ جادویی یا مجیک ماشروم شناخته می‌شوند، خاطرنشان کرد: این قارچ‌ها توهم‌زا هستند و بعضی افراد از این نوع قارچ به عنوان مواد مخدر استفاده می‌کنند که در آینده موجب تغییر شخصیت می‌شوند و ممکن است یک فرد مهربان پس از مصرف آن به یک فرد خشن تبدیل شود.

وی افزود: اگر افراد در ساعت‌های اولیه مصرف قارچ‌های سمی با اورژانس تماس بگیرند به راحتی می‌توان از آسیب‌های جدی و مسمومیت‌های شدید جلوگیری کنند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • چرا ایران تحریم‌ناپذیر است؟
  • 70 نفر با قارچ‌های سمی مسموم شدند/ افزایش 300 درصدی مسمومیت با قارچ در کشور
  • مسمویت 70 نفر با قارچ‌های سمی/ افزایش 300 درصدی مسمومیت با قارچ در کشور
  • یک بام و دوهوای دولت برای کولرهای گازی: تبلیغ ممنوع؛ فروش آزاد، قاچاق رها!
  • استان فارس در تبیین دستاوردهای دولت رتبه اول کشور را دارد
  • ویپ های ۲ میلیون تومانی در کشور/ چرا سیگارهای الکترونیک در ایران ممنوع نمی شود؟!
  • اعتراض پناهجویان افغانستانی در اندونزی
  • رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت: آواربرداری از خرابی 10 ساله زمانبر است/ سیاست های اقتصادی دولت ثمر داده/ کشور به مدت یک دهه دچار عقب‌ماندگی بود
  • حمایت از راهکارهای استخراج شده در میزهای هم‌اندیشی ایرانیان با تجربه زیست بین‌الملل
  • رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت: کشور به مدت یک دهه دچار عقب‌ماندگی شده بود