Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا، در سومین روز از هفتمین نکوداشت هفته علوم و فناوری چاپ، غلامرضا شجاع مدیرعامل شرکت تعاونی لیتوگرافان تهران، در قالب وبینار گفت: اگر فردی در داخل چاپخانه کار کند؛ اما به دلیل عوارض ناشی از بیماری کرونا فوت کند، فارغ از اینکه این فرد در مترو، اتوبوس یا سایر مکان‌های عمومی به این ویروس مبتلا شده باشد، پرداخت دیه او بر عهده چاپخانه‌دار مربوطه است؛ مشکلی که با وجود مطرح کردن نزد مسوولان هنوز به قوت خود باقی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حمید فریور، کارشناس صنعت چاپ و مدیر روابط عمومی شرکت چاپ و نشر کتاب‌های درسی ایران نیز در این جلسه مجازی خاطرنشان‌ کرد: در دو سال گذشته با وجود تعطیلی مدارس، آموزش و نیاز به کتب درسی تعطیل نشده است. تابستان امسال با وجود تشدید وضعیت بیماری کرونا و افزایش فوتی‌ها، کارکنان این شرکت با حضور در حداکثر شیفت کاری با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی، همه کتاب‌های مورد نیاز دانش‌آموزان را تامین کرده و به ادارات کل آموزش و پرورش استان‌ها تحویل دادند.

فریور با این حال گفت: واکسیناسیون هرچه سریعتر پرسنل و کارگران این مجموعه که همه هم و غم خود را تامین کتاب‌های مورد نیاز دانش‌آموزان قرار دادند، یکی از درخواست‌های به‌حق ما است.

داخلی‌سازی ۲۵ درصدی در صنعت چاپ
 در این وبینار، محمد بیطرفان رئیس و بنیان‌گذار انجمن علمی فناوری چاپ ایران با اشاره به مسائل و مشکلات مبتلا به این صنعت، خاطرنشان‌ کرد: صنعت چاپ باید برای دستیابی به اهداف خود نقشه راه داشته باشد تا صمن شکل‌گیری هم افزایی، همه ذی‌نفعان، متولیان و تشکل‌ها بتوانند تحت یک لوای واحد اهداف مشترک خود را دنبال کنند.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده در سال‌های گذشته برای داخلی‌سازی در این صنعت، گفت: هرچند تولید و ساخت ماشین‌آلات اصلی و مهم در این صنعت در توان شرکت‌های ایرانی نیست یا صرفه اقتصادی ندارد، اما در سایر حوزه‌های مواد اولیه، قطعات و اصلاح سیستم ها و فرآیندها قابلیت کار زیادی وجود دارد.

بیطرفان خاطرنشان‌کرد: صنعت چاپ سومین صنعت با تکنولوژی بالا در جهان محسوب می‌شود که بر لبه دانش حرکت می‌کند و بر این اساس دستیابی به فناوری تولید ماشین‌آلات این صنعت کاری دشوار است. با این حال در سال‌های گذشته در تولید کاغذ، مرکب و حلال‌ها، موفقیت‌های خوبی از سوی شرکت‌های ایرانی به دست آمد و حتی در ادوار گذشته برای واردات کارخانه تولید زینک و تولید آن بر مبنای مهندسی معکوس پیشنهادهای خوبی داده شد.

این مقام صنفی تصریح‌کرد: بالندگی و پویایی صنعت چاپ نیازمند ارتباط تنگاتنگ دانشگاه و صنعت است و باید نیازها و مشکلات به دانشگاهیان سپرده تا روی آنها تحقیق و پژوهش انجام شود.
به گزارش ایرنا، در این نشست مجازی فعالان صنعت چاپ خواستار دیده شدن این صنعت در اسناد بالادستی به ویژه برنامه هفتم توسعه اقتصادی- اجتماعی کشور، ایجاد مناطق آزاد چاپ با هدف توسعه اقتصادی و افزایش صادرات، توجه به نوسازی ماشین آلات و تجهیزات صنعت چاپ و همچنین بازگشت مجدد روز ملی صنعت چاپ در یازدهم شهریور ماه به تقویم ملی شدند.

فعالان صنعت چاپ همچنین خواستار توجه دولت به آموزش، پژوهش و به‌روزآوری در این صنعت، قائل شدن هویت مستقل برای آن و عنایت ویژه به فعالان این عرصه در شهرستان‌ها به دلیل آسیب‌های ناشی از کرونا در حدود دو سال گذشته شدند.

برچسب‌ها وزارت صنعت معدن و تجارت صنعت چاپ روز صنعت چاپ

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت صنعت معدن و تجارت صنعت چاپ روز صنعت چاپ وزارت صنعت معدن و تجارت صنعت چاپ روز صنعت چاپ صنعت چاپ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۰۲۷۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دو میلیون بریتانیایی هنوز درگیر کرونا هستند

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری علم و فناوری آنا، نتایج یک پژوهش‌ جدید در بریتانیا نشان می‌دهد که ۲ میلیون نفر در سراسر این کشور همچنان از علایم کووید طولانی رنج می‌برند که ۳۸۱ هزار نفر از این افراد، فعالیت‌های روزانه خود را محدود کرده‌اند.

اداره ملی آمار بریتانیا اعلام کرد که ۳.۳ درصد از افرادی که داده‌هایشان در این پژوهش مورد مطالعه قرار گرفته است، بین ۶ فوریه تا ۷ مارس اعلام کردند که پس از ۴ هفته همچنان دارای علایم کووید هستند.

نتایج این پژوهش که روز پنج‌شنبه ۲۵ آوریل منتشر شده، نشان می‌دهد که ۰.۴ درصد به تعداد افرادی که در ماه مارس ۲۰۲۳ از علایم کووید طولانی رنج می‌بردند افزوده شده است.

کووید طولانی یکی از عوامل افزایش جمعیت غیرفعال در بریتانیا بوده که از زمان همه‌گیری کرونا حدود ۷۰۰ هزار نفر به آن افزوده شده است.

داده‌های این پژوهش نشان می‌دهد ۹.۱ درصد افرادی که بیکار بودند یا به دنبال شغل هم نمی‌گشتند، علائم کووید طولانی را گزارش کرده‌اند که تقریباً سه برابر نرخ آن نسبت به کل جمعیت بریتانیا است.

بر اساس نتایج این پژوهش، پنج درصد از افرادی که در گروه سنی ۴۵ تا ۵۴ سال به بیماری کرونا مبتلا شده‌اند، از علایم کووید طولانی رنج برده‌اند که بیشترین رقم در بین گروه‌های سنی است.

این پژوهش همچنین نشان می‌دهد که نرخ زنانی که علایم بیماری کرونا را گزارش کرده‌اند ۲۰ درصد بیشتر از مردان است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • ورود و خروج سهامداران درصدی ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • دو میلیون بریتانیایی هنوز درگیر کرونا هستند
  • کاهش تورم ماهانه اجاره مسکن به کمتر از میانگین ۸ ساله
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • ۵۶ درصد صادرات زنجان به کشور ترکیه اختصاص دارد
  • صادرات استان زنجان صعودی شد
  • نشست بررسی مسائل و مشکلات حوزه سرمایه انسانی صنعت نفت برگزار شد
  • نشست بررسی مسائل و مشکلات حوزه منابع انسانی صنعت نفت برگزار شد
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد