Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «همشهری آنلاین»
2024-05-06@18:23:43 GMT

طلای جهانی گران تر می شود

تاریخ انتشار: ۱۳ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۰۰۲۸۶۵

طلای جهانی گران تر می شود

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، تحلیلگران می گویند اونس طلا ممکن است روند صعودی به سمت مرز ۱۹۰۰ دلار را شروع کند زیرا سرمایه گذاران منتظرند بانک مرکزی آمریکا برنامه تعدیل خرید ماهانه اوراق قرضه را عقب بیاندازد.

این تغییر ناگهانی پیش بینی های پولی که از قیمت طلا پشتیبانی کرد، پس از انتشار گزارش وزارت کار آمریکا روی داد که نشان داد تنها ۲۳۵ هزار شغل در اوت ایجاد شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آمار مذکور به میزان قابل توجهی ضعیفتر از پیش بینی ایجاد ۷۲۰ هزار شغل جدید از سوی اقتصاددانان بود. این میزان اشتغال جدید از بدبینانه ترین برآوردها هم پایینتر بود.

آدام بوتون، استراتژیست ارزی ارشد فارکس به کیتکونیوز گفت: بانک مرکزی آمریکا در سپتامبر به تعدیل خرید ماهانه اوراق قرضه اشاره نخواهد کرد و آنها پیش از نشست نوامبر کمیته بازار آزاد فدرال تنها یک گزارش اشتغال دیگر دریافت خواهند کرد. شکسته شدن مقاومت بازار طلا در سطح ۱۸۳۴ دلار قریب الوقوع است و طلا بالاتر خواهد رفت.

در نظرسنجی هفته جاری کیتکونیوز از تحلیلگران وال استریت، ۱۵ نفر شرکت کردند که از میان آنها ۱۰ نفر معادل ۶۷ درصد به افزایش قیمت طلا و دو نفر معادل ۱۳ درصد به کاهش قیمت طلا رای دادند و سه نفر معادل ۲۰ درصد نظری نداشتند.

در این بین، ۶۳۷ نفر در نظرسنجی آنلاین کیتکونیوز از سرمایه گذاران خُرد شرکت کردند که از میان آنها ۴۱۶ نفر معادل ۶۵ درصد به افزایش قیمت طلا و ۱۱۸ نفر معادل ۱۹ درصد به کاهش قیمت طلا رای دادند در حالی که ۱۰۳ نفر معادل ۱۶ درصد نظری نداشتند.

خوش بینی نسبت به هفته پیش افزایش پیدا کرده و هر دو گروه تحلیلگران وال استریت و سرمایه گذاران غیرحرفه ای انتظار دارند قیمتها به سطح بالاتری صعود کنند. بهای هر اونس طلا در معاملات روز جمعه بازار آتی آمریکا با ۲۲ دلار و ۲۰ سنت معادل ۱.۲ درصد افزایش، در ۱۸۳۳ دلار و ۷۰ سنت بسته شد و برای کل هفته حدود ۰.۸ درصد افزایش ثبت کرد.

دیوید میدن، تحلیلگر بازار در شرکت اکوئیتی کپیتال گفت: به دلار آمریکا چشم دوخته است. اگر شاخص دلار آمریکا به پایین ۹۱.۷۵ واحد نزول کند، در این صورت قیمت طلا صعود بیشتری خواهد کرد. با این حال وی خاطرنشان کرد مایل است اول شکسته شدن سطح ۱۸۳۵ دلار را مشاهده کند که سطح مقاومتی کوتاه مدت قابل توجهی است. طلا امسال سه بار در آزمودن و شکستن این سطح مقاومتی ناموفق بوده است.

جیم ویکاف، تحلیلگر فنی ارشد کیتکو گفت: خریداران طلا برتری فنی دارند و وی انتظار دارد قیمتها در کوتاه مدت صعود کنند.

رابین بیهار، تحلیلگر مستقل بازار طلا گفت: وی طلا را دوست دارد اما درباره روند قیمت این فلز ارزشمند در کوتاه مدت نظر خنثی دارد. وی خاطرنشان کرد جدیدترین آمار اشتغال مانع برنامه بانک مرکزی آمریکا برای تعدیل خرید ماهانه اوراق قرضه می‌شود با این حال تعدیل هنوز از دستورکار این بانک مرکزی کاملا خارج  نشده است. بیهار گفت: سرمایه گذاران به جای این که دنبال سود حاصل از سفته بازی کوتاه مدت باشند، باید قیمت فعلی را نقطه ورود خوبی برای یک سرمایه گذاری بلندمدت ببینند.

با این حال همه تحلیلگران نسبت به طلا در کوتاه مدت خوش بین نبودند. مارک چندلر، مدیرکل شرکت بانوک گلوبال فارکس به کیتکونیوز گفت: اگرچه حرکت طلا مثبت به نظر می رسد اما وی بدبین مانده است زیرا دلار آمریکا تثبیت می‌شود.

کد خبر 624484 برچسب‌ها قیمت طلا و فلزات گرانبها - جهان دلار آمريكا

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: دلار آمريكا سرمایه گذاران بانک مرکزی کوتاه مدت نفر معادل قیمت طلا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۰۲۸۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طلا باز هم اوج گرفت/ قیمت جدید طلا ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، قیمت طلا در روز دوشنبه به دنبال انتشار اطلاعات اقتصادی آمریکا و افزایش خوشبینی نسبت به آسان شدن سیاست‌های پولی فدرال رزرو آمریکا افزایش یافته است.

براساس گزارش رویترز، قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۴۵ درصد افزایش به ۲۳۱۲ دلار و ۱۹ سنت رسید. قیمت معاملات آتی طلا در بازار کامکس نیویورک هم با یک افزایش ۰.۵۱ درصدی به ۲۳۲۰ دلار و ۳۰ سنت رسیده است.

قیمت طلا در اولین ساعات تجارت در روز دوشنبه ۰.۴ درصد کاهش یافت. سرمایه‌گذاران در حال بررسی اطلاعات اشتغال آمریکا هستند که حاکی از آرام شدن رشد اقتصاد این کشور است.

آستان گولسبی، رئیس فدرال رزرو شیکاگو در روز جمعه گفت سیاست‌های پولی بانک مرکزی در سال جاری میلادی آسان‌تر خواهد شد. نرخ بالای بهره به ضرر فلزات گرانبها از جمله طلاست، چون هزینه نگهداری آن به عنوان یک سرمایه غیرسودده را افزایش داده و تمایل برای خرید آن را پایین می‌آورد.

از طرف دیگر، آرام شدن تنش‌ها در خاورمیانه و امید به جلوگیری از یک جنگ تمام عیار تمایل به خرید طلا به عنوان یک پشتوانه ایمن پایین آورده است.

تسنیم در گزارشی نوشت: قیمت طلا از ابتدای سال جاری میلادی علی رغم تورم بالا و بی‌ثباتی نسبت به زمان کاهش نرخ بهره بانک مرکزی آمریکا، ۱۲ درصد افزایش یافته است. قیمت طلا در ماه آوریل به یک رکورد جدید رسید که از دلایل اصلی آن می‌توان خرید بالای بانک‌های مرکزی، تقاضای بالا از سوی بازارهای آسیا و درگیری‌های ژئوپلیتیکی در اوکراین و خاورمیانه دانست.

در میان سایر فلزات گران، قیمت نقره با ۱.۷۶ درصد افزایش به ۲۷ دلار و ۱۶ سنت رسید. پلاتین هم با یک کاهش ۰.۷ درصدی ۹۵۵ دلار و ۸۰ سنت معامله می‌شود.

۲۲۳۲۲۵

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1903330

دیگر خبرها

  • قیمت سکه و طلا امروز ۱۷ اردیبهشت؛ سکه یک میلیون تومان گران شد
  • قیمت طلا، سکه و ارز امروز ۱۷ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳/ طلا و سکه باز هم گران شد
  • قیمت طلا افزایش یافت
  • طلا باز هم اوج گرفت/ قیمت جدید طلا ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • قیمت نفت / برنت ۸۳ دلار و ۲۹ سنت شد
  • قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۲/۱۷
  • قیمت جهانی نفت امروز ۱۴۰۳/۰۲/۱۷ |برنت ۸۳ دلار و ۲۹ سنت شد
  • طلای جهانی پس رفت
  • قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۲/۱۵
  • قیمت جهانی نفت امروز ۱۴۰۳/۰۲/۱۵ |برنت ۸۲ دلار و ۹۶ سنت شد