Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/قم استاد حوزه علمیه به برقراری ارتباط با خداوند متعال توسط امام سجاد (ع) اشاره کرد و بیان داشت: دعای صحیفه سجادیه یکی از بهترین راه‌ها برای برقراری ارتباط با خداوند متعال است

حجت‌الاسلام‌والمسلمین علی نظری منفرد درمراسم سوگواری سالروز شهادت امام سجاد علیه السلام که  با حضورعاشقان اهلبیت عصمت و طهارت و اساتید و طلاب در دفتر ایت الله فاضل لنکرانی برگزار شد، با اشاره به جایگاه والای امام سجاد (ع) در نزد خداوند متعال اظهار داشت: این امام همام در طول عمر بابرکت خوشان همواره به زهد، تقوا و دین‌داری می‌پرداختند و علاوه بر این دعاها و راز و نیازهای ایشان با خداوند متعال معروف بودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با اشاره به هم‌نشینی و برخورد ابوحمزه ثمالی با این حضرت ابراز داشت: هم‌نشینی با امام زین‌العابدین (ع) موجب شد که ابوحمزه ثمالی به کمالات بسیار بالایی برسد.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین نظری منفرد به روایتی از ابوحمزه ثمالی پرداخت و گفت: در روایات معتبر نقل شده که روزی ابوحمزه ثمالی وقتی وارد خانه می‌شود، می‌بیند که دخترش بر اثر افتادن از بلندی دستش شکسته است، دخترش تقاضای طبیب می‌کند اما ایشان می‌گوید لازم نیست دستش را بر روی دست‌شکسته می‌کشد و با دعاکردن دست دخترش خوب شد.
وی ادامه داد: این‌گونه کرامات نتیجه هم‌نشینی با امام سجاد (ع) است که موجب شد ابوحمزه ثمالی به درجه بالایی از علم و معرفت برسد.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین نظری منفرد تاکید کرد: گاهی انسان در اثر هم‌نشینی انسان‌ها به کمالات بالایی می‌رسند و در این میان هم‌نشینی با ائمه و اهل‌بیت (ع) توفیقی است که نصیب هر شخصی نمی‌شود.
وی به زندگی امام چهارم شیعیان اشاره کرد و بیان داشت: زمانی که حضرت حج می‌رفتند اشراف مدینه صبر می‌کردند که بدانند امام سجاد (ع) با کدام کاروان می‌روند تا با ایشان هم سفر شوند.
استاد حوزه علمیه افزود: ایشان در دامن امام حسین (ع) پرورش پیدا کردند و بارها روایت شده است که در زمان‌هایی که گرفتاری پیش آمد دعای این حضرت را بخوانیم.
وی صبر و بردباری امام سجاد (ع) را موردتوجه قرارداد و گفت: انسان‌ها تا یک مشکل کوچکی پیش می‌آید از خود ضعف و سستی نشان می‌دهند حال این که برای این حضرت چه مصائب و مشکلاتی که پیش نیامد، از حادثه کربلا گرفته تا اتفاقات بعد از آن‌همه و همه موجب نشد که ایشان ذره‌ای ضعف از خودشان نشان دهند و در همه حال ارتباط خودشان را با خداوند متعال برقرار کردند.
استاد حوزه علمیه به برقراری ارتباط با خداوند متعال توسط امام سجاد (ع) اشاره کرد و بیان داشت: دعای صحیفه سجادیه یکی از بهترین راه‌ها برقراری ارتباط با خداوند متعال است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی فرهنگی و هنری منطقه قم ابوحمزه ثمالی امام سجاد هم نشینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۰۲۹۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ماجرای طعم شیرین آخرین دعای کمیل شهید زین الدین

بعد از نماز، دعای کمیل داشتیم. هر یک از بچه ها قسمتی از دعا را می خواندند؛ از جمله آقا مهدی؛ اما حال و هوای او با بقیه فرق می کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از جهان نیوز، بعد از ظهر پنج شنبه بود سر و کله ی آقا مهدی پیدا شد. پایگاه ما در نوار مرزی سردشت بود و مهدی آمد تا از نزدیک، پیشرفت کارها و مسائل مربوط به شناسایی را بررسی کند.

بعد از جلسه، وقت نماز شد. آن شب خود مهدی اذان گفت و نماز جماعت را اقامه کردیم.
بعد از نماز، دعای کمیل داشتیم. هر یک از بچه ها قسمتی از دعا را می خواندند؛ از جمله آقا مهدی؛ اما حال و هوای او با بقیه فرق می کرد.

مهدی با سوز عجیبی دعا می خواند. تمام کسانی که آن شب در جلسه بودند، طعم شیرین آن دعای کمیل را از یاد نخواهند برد. مهدی دعا را در شرایطی خواند که ما زیر پای دشمن قرار داشتیم و از همه طرف مورد تهدید بودیم.

او به حدی گریه کرد که از خود بی خود شده بود. قسمتی از دعا را هم جواد دل آذر خواند.

این دو نفر چنان شوری به پا کرده بودند که همه ضجه می زدند. دعا که تمام شد، مهدی از سنگر بیرون آمد، نگاهی به آسمان انداخت و زیر لب چیزهایی زمزمه کرد. دو روز بعد خبر شهادتش آمد.
برگرفته از کتاب «برف تا برف» مجموعه خاطراتی از شهید مهدی شیخ زین الدین
راوی: عبدالرزاق شیخ زین الدین پدر شهید

دیگر خبرها

  • برکناری پاک آیین/احمدی سرپرست روابط عمومی وزارت بهداشت شد
  • مدیر روابط عمومی وزارت بهداشت تغییر کرد
  • سرپرست مرکز روابط عمومی وزارت بهداشت منصوب شد
  • تلاش راهداران خراسان جنوبی برای برقراری ارتباط ایمن ۳۵۰ روستا
  • کتاب نشانه‌شناسی شکلک‌ها منتشر شد
  • حمله به اسرائیل عظمت ایران را نشان داد
  • امام جمعه تهران: مذاکره موشکی نکردیم، نمی‌کنیم و نخواهیم کرد /وقتی می‌گوییم می‌زنیم محکم می‌زنیم /در مساله عفاف و حجاب دوقطبی شکل ندهید
  • دستور امام جمعه تهران به وزیر کار دولت رئیسی /نیروهای مسلح اجازه کمترین تعرض به کشور را نمی دهند
  • فلسفه وجودی سپاه، فدایی شدن است
  • ماجرای طعم شیرین آخرین دعای کمیل شهید زین الدین