Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-05-03@22:56:52 GMT

کلاهبرداری با ترفند پیامک ابلاغ سامانه ثنا

تاریخ انتشار: ۱۳ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۰۰۳۳۹۱

کلاهبرداری با ترفند پیامک ابلاغ سامانه ثنا

معاون آمار و فناوری اطلاعات دادگستری گلستان درباره کلاهبرداری اینترنتی با ترفند پیامک ابلاغ سامانه ثنا هشدار داد.

به گزارش مشرق، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحسن رسولی، معاون آمار و فناوری اطلاعات دادگستری گلستان درباره کلاهبرداری اینترنتی با ترفند پیامک ابلاغ سامانه ثنا هشدار داد و بیان کرد: روزهای اخیر، پیامک‌هایی برای تعدادی از هم استانی‌ها با عنوان ابلاغ الکترونیک (ثنا) ارسال و از آنان خواسته شده با رفتن روی یک نشانی اینترنتی (لینک) از شکایتی که علیه آنان ثبت شده است، آگاه شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر بخوانید: انهدام باند ارسال پیامک جعلی ابلاغ قضائی در پوشش سامانه ثنا

معاون آمار و فناوری اطلاعات دادگستری گلستان خاطرنشان کرد: گوشی افراد با ورود به این لینک که از آنان برای نشان دادن متن ابلاغیه، مبلغ کمی پول می‌خواهد، به یک بدافزار آلوده می‌شود.

رسولی افزود: هکرها از طریق این بدافزار اطلاعات کارت‌های بانکی افراد را جمع آوری و حسابشان را خالی می‌کنند.

وی تاکید کرد: در پیامک ابلاغ ثنا که دادگستری برای افراد ارسال می‌کند، هیچ لینک یا نشانی اینترنتی وجود ندارد و هیچ پولی برای نشان دادن ابلاغیه به افراد از آنان دریافت نمی‌شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین رسولی گفت: پیامک ثنا از طریق سرشماره‌های مخابراتی ارسال می‌شود؛ در حالی‌که پیامک‌های جعلی ارسال شده تاکنون به هم استانی‌ها از طریق شماره تلفن همراه است.

معاون آمار و فناوری اطلاعات دادگستری گلستان به شهروندان توصیه کرد: برای اطمینان از درستی پیامک‌های ثنا که دریافت می‌کنند به دفاتر خدمات الکترونیک قضایی و یا نزدیک‌ترین دادگستری یا دادسرا مراجعه کنند.

وی در پایان گفت: کسانی هم که به این شیوه از آنان کلاهبرداری شده به پلیس فتا مراجعه کنند.

منبع: میزان

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا تحولات افغانستان دادگستری گلستان اخبار حوادث سامانه ثنا کلاهبرداری اینترنتی پیامک ابلاغ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۰۳۳۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کلاهبرداری یک میلیاردی با پیامک جعلی ثنا

بی‌دقتی یک شهروند در بافق منجر به کلاهبرداری یک میلیارد ریالی از وی با پیامک جعلی ثنا قوه قضائیه شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از یزد، در طول سال‌های گذشته بارها و بارها از سوی نیروی انتظامی، قوه قضائیه و برخی دیگر از نهادها پیامک‌های هشدارآمیزی مبنی بر ضرورت هوشیاری در برابری فریب‌های کلاهبرداران مجازی و پیامکی صادر شده است.

در این پیام‌‌های هشدار که به صورت منظم برای مخاطبان ارسال می‌شود، سرشماره‌های رسمی از سوی قوه قضائیه و نیروی انتظامی اعلام شده و تاکید صورت گرفته که پیامک از هر شماره غیر از شماره‌های اعلامی کلاهبرداری است.

با این وجود اما همچنان خبرهایی به گوش می‌رسد مبنی بر اینکه افرادی فریب چنین پیام‌هایی را خورده‌اند و کلاهبرداران توانسته‌اند از آنها کلاهبرداری کنند.

از جمله این فریب‌ها، شخصی است که در یزد با پیامک جعلی ثنا قوه قضائیه روبرو می‌شود و بدون توجه و دقت لازم، یک میلیارد ریال را به کلاهبرداران می‌سپارد.

فرمانده انتظامی شهرستان بافق در این رابطه از کلاهبرداری یک میلیارد ریالی با پیامک جعلی ثنا قوه قضائیه از شماره شخصی خبر داد و اظهار داشت: انتظار می‌رود شهروندان دقت بیشتری در این زمینه داشته باشند.

سرهنگ شهرام طولابی‌نژاد افزود: با شکایت فردی درخصوص برداشت غیرمجاز مبلغ یک میلیارد ریال از حسابش، مأموران پلیس فتا شهرستان بافق موضوع را در دستورکار قرار دادند.

طولابی‌نژاد تصریح کرد: با تحقیق از مالباخته مشخص شد که از شماره شخصی، پیامک جعلی ثنا قوه قضائیه برایش ارسال شده و او نیز وارد لینک جعلی شده و اطلاعات کارت بانکی خود را وارد و مبلغ یک میلیارد ریال از حسابش به صورت غیرمجاز برداشته شده است.

این مقام انتظامی ادامه داد: با استعلامات و پیگیری‌های صورت گرفته توسط پلیس فتا، حساب مقصد شناسایی و بلافاصله مسدود و کلیه وجوه به حساب شاکی بازگردانده شد.

فرمانده انتظامی بافق با اشاره به اینکه در این خصوص پرونده تشکیل و جهت رسیدگی به دادسرا ارسال شد، خاطرنشان کرد: شهروندان باید دقت لازم را داشته باشند و به لینک‌های ناشناس و لینک‌هایی که از شماره شخصی برای آنها ارسال می‌شود وارد نشوند.

با وجودی که کلاهبرداران شگردهای خود را هر روز متفاوت می‌کنند اما در صورتی که شهروندان هشدارهای انجام شده از سوی دستگاه‌های نظامی و انتظامی را جدی گرفته و به آن عمل کنند قطعا هیچ زمانی به دام کلاهبرداری‌هایی از این دست نمی‌افتند.

انتهای پیام/781/.

دیگر خبرها

  • کلاهبرداری یک میلیاردی با پیامک جعلی ثنا
  • افزایش ارسال لینک‌های آلوده
  • کلاهبرداران در کمین سرقت اطلاعات شخصی و بانکی افراد
  • هشدار درباره افزایش کلاهبرداری پیامکی در ایام تعطیلات
  • هشدار پلیس فتا درباره افزایش کلاهبرداری پیامکی در ایام تعطیلات
  • مراقب ترفند مجرمان سایبری در ایام تعطیلات پیش رو باشید
  • پلیس فتا درباره افزایش کلاهبرداری پیامکی در ایام تعطیلات هشدار داد
  • کلاهبرداری سایبری با ارسال پیامک «دریافت کالابرگ»
  • هشدار پلیس فتا نسبت به اقدامات مجرمانه در تعطیلات
  • هشدار پلیس فتا نسبت به افزایش فعالیت مجرمان سایبری در تعطیلات