Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، محمد کرم مرادی، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اسدآباد گفت: سطح زیر کشت سال گذشته محصول کلزا این شهرستان ۱۹۲.۵ هکتار بود که به علت سرمازدگی ۱۴۲.۵ هکتار این سطح قابلیت برداشت در سال جاری را داشت.

او افزود: از میزان محصول برداشت شده کلزا شهرستان ۳۰۰ تُن تحویل کارخانه روغن کشی نهاوند و ۳۰ تا ۴۰ تُن از محصول کلزا منطقه چهادولی شهرستان به دلیل بُعد مسافت به کارخانه قروه تحویل داده شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اسدآباد مبلغ خرید هر کیلو گرم محصول امسال از کلزاکاران را ۱۱ هزار تومان اعلام و تصریح کرد: با توجه به قیمت پایین نرخ کلزا و عدم صرفه اقتصادی آن به علت نرخ پایین، افزایش هزینه‌های کشت، اعلام شدن دیر قیمت خرید تضمینی کلزا در امسال کشت این محصول در شهرستان به نسبت سال گذشته کاهش داشته و بهره‌برداران کشاورزی رغبت چندانی برای کشت این محصول راهبردی  نداشته‌اند.

مرادی تعهد امسال کشت کلزا در شهرستان را ۱۱۰۰ هکتار برشمرد و گفت: تاکنون برای کشت کلزا سال جاری در شهرستان ۲۰۰ هکتار شناسایی انجام ودر حال حاضر ۵۰ هکتار با کلزا کاران این شهرستان قرار داد بسته شده که کشت پنج هکتار آن صورت گرفته است.

او با اشاره به آغاز کشت کلزا از دهم شهریور ماه تا پنجم مهر ماه یاد آور شد:از کشاورزان درخواست می‌شود در تناوب محصولات زراعی خود کشت کلزا را نیز بگنجاند چرا که این امر ۱۵ درصد عملکرد تولید هر هکتار گندم را افزایش می‌دهد ضمن اینکه در سال آینده بر اساس پیش بینی‌ها خرید تضمینی هر کیلو گرم کلزا به ۱۴ تا ۱۵ هزار تومان افزایش خواهد داشت و این امر صرفه اقتصادی خوبی را در سال آینده برای کلزاکاران به همراه دارد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اسدآباد به ضرورت راه‌اندازی اتحادیه کشاورزان کلزا کار در شهرستان اسدآباد تأکید کرد و یادآور شد: با راه‌اندازی این اتحادیه می‌توان در حفظ و تقویت این محصول و ترغیب کشاورزان به کشت این دانه روغنی استراتژیک کم آب بر اقدامات بیشتری انجام داد.

مرادی همچنین بیان کرد: در شهرستان اسدآباد کارخانه روغن‌کشی و صنایع تبدیلی در این رابطه وجود ندارد و کلزای تولید شده کشاورزان اسدآبادی به کارخانه روغن‌کشی نهاوند ارسال می‌شود که به همین منظور ساخت صنایع تبدیلی در این رابطه ضرورت دارد ضمن اینکه در سال‌های قبل یک مورد متقاضی برای احداث کارخانه روغن کشی در شهرستان اعلام آمادگی کرد و برنامه این سرمایه گذار به دلیل عدم پیگیری بی نتیجه باقی ماند.

انتهای پیام/ب

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: جهاد کشاورزی کلزاکاران کارخانه روغن کشی شهرستان اسدآباد کشت کلزا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۰۳۵۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشت قراردادی پنبه در یک هزار هکتار از مزارع سیستان وبلوچستان اجرا می‌شود

 سیدمحمدرضا سیدحسینی  در نشست تخصصی پنبه استان سیستان و بلوچستان گفت: براساس این تفاهمنامه، کشاورزان با حمایت سازمان جهاد کشاورزی و شرکت گسترش صنایع بلوچ، مزارع خود را به کشت پنبه اختصاص داده و کارخانه بافت بلوچ، محصول وش پنبه تولیدی را با نرخ تضمینی در مزرعه خریداری می کند.
وی تصریح کرد: کشت پنبه از اوایل فروردین ماه سالجاری در سیستان‌وبلوچستان آغاز و تا مرداد ماه با همکاری کشاورزان شهرستان های دلگان، بمپور، ایرانشهر، خاش و تفتان ادامه خواهد داشت.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان افزود: تاکنون ۱۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی زیرکشت پنبه رفته است.
حسینی تاکید کرد: با انجام کشت های قراردادی دغدغه کشاورزان برای فروش محصول رفع و زمینه توسعه کشت این محصول در سیستان وبلوچستان فراهم خواهد شد.
وی خاطر نشان کرد: به منظور ارتقاء دانش بهره برداران استان برای کشت پنبه، سفرهای آموزش و ترویجی به استان های پیشرو در کشت پنبه انجام می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • افزایش دو برابری سطح زیرکشت کلزا در اسدآباد
  • کشت قراردادی پنبه در یک هزار هکتار از مزارع سیستان وبلوچستان اجرا می‌شود
  • آغاز برداشت کلزا از مزارع کرمانشاه
  • افزایش ۱۰۰ درصدی کشت کلزا در شهرستان نهاوند
  • افزایش ۱۰۰ درصدی کشت کلزا در نهاوند
  • افزایش ۷۰ هزار تنی تولید کلزا در کشور
  • تولید کلزا به ۲۵۰ هزارتن می‌رسد
  • سند تک برگ اراضی به کشاورزان بوشهر تحویل داده شد
  • پیش‌بینی برداشت ۶۰۰۰ تن کلزا در مزارع لرستان
  • افزایش ۱۰۰ درصد کشت کلزا در شهرستان نهاوند