Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@01:49:27 GMT

پنج طرح جامع شهری در سیستان و بلوچستان در دست تدوین است

تاریخ انتشار: ۱۳ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۰۰۳۶۷۶

پنج طرح جامع شهری در سیستان و بلوچستان در دست تدوین است

سهیلا عنانی روز شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: طرح جامع در واقع طرح بلندمدتی است که در آن استفاده از اراضی و حوزه‌های مسکونی، صنعتی، اداری، کشاورزی و تاسیسات عمومی مناطق مختلف تعیین و قوانین و مقررات مربوط به آن‌ها و مواردی چون حفظ بنا و نماهای تاریخی شهر نیز در آن تعیین و تنظیم می‌شود.

وی افزود: از مجموع ۳۱ شهر در محدوده تحت پوشش این اداره کل ۱۹ شهر دارای طرح جامع مصوب هستند و طرح جامع پنج شهر ذکر شده نیز توسط مشاوران ذیصلاح و کارشناسان این معاونت در مرحله تهیه و بررسی است که با اقدامات انجام شده طرح جامع شهر زهک در سالجاری در جلسه شورای برنامه‌ریزی سیستان و بلوچستان به تصویب رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 معاون شهرسازی و معماری اداره‌ کل‌ راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان با اشاره به اهمیت طرح تفصیلی شهرها گفت: این طرح نیز براساس ضوابط و معیارهای طرح جامع شهر، چگونگی استفاده از اراضی محلات مختلف شهر و همچنین وضعیت شبکه عبور و مرور و میزان تراکم ساختمانی در آن اولویت‌بندی شده و به بهسازی و نوسازی و توسعه و رفع مشکلات شهر کمک می‌کند.

وی بیان کرد: در این راستا هم‌اینک ۱۶ شهر در محدوده این اداره کل دارای طرح تفصیلی هستند و این طرح برای پنج شهر دیگر سیستان و بلوچستان نیز در حال تهیه است.

عنانی با اشاره به تفاوت طرح جامع و تفصیلی افزود: طرح جامع بلندمدت بوده و به جهات توسعه شهر، نقش شهر، چشم‌انداز، پهنه‌بندی حریم‌شهر و پهنه‌وری کاربری آن نگاه ویژه دارد اما طرح تفصیلی بعد از طرح جامع تهیه شده و براساس آن تعیین و تطبیق کاربری‌ها، شبکه‌بندی معابر و تعیین حدوده شهر در چارچوب طرح جامع تعیین می‌شود.

وی با بیان اینکه طرح تفصیلی یک سند اجرایی به معنای عام بوده و تنها مرجعی که می‌تواند تغییری در آن ایجاد کند کمیسیون ماده پنج است ادامه داد: همچنین افق طرح جامع نسبت به جمعیت، شرایط شهر و سایر موارد مورد بازنگری قرار می‌گیرد که بین ۱۰ تا ۱۵ سال در نظر گرفته شده که این مدت زمان برای اکثر شهرهای استان ۱۰ ساله است.

وی بیان کرد: در حوزه فعالیت این معاونت هشت شهر ادیمی، دوست محمد، بنجار، میرجاوه، علی اکبر، نوک آباد، سیب وسوران و مهرستان که افق طرح جامع آن اتمام یافته است در مرحله انعقاد قرار داد و انتخاب مشاور قرار دارد.

برچسب‌ها سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای سیستان و بلوچستان توسعه ایران

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای سیستان و بلوچستان توسعه ایران سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای سیستان و بلوچستان توسعه ایران سیستان و بلوچستان طرح تفصیلی طرح جامع

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۰۳۶۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یادی از منادی وحدت در سیستان و بلوچستان

 

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای مرکز سیستان وبلوچستان، شهید آیت الله سلیمانی نماینده سابق ولی فقیه در سیستان و بلوچستان بود که ششم اردیبهشت ماه سال گذشته این عالم ربانی در یکی از بانک‌های بابلسر استان مازندران مورد حمله مسلحانه یک فرد قرار گرفت و به شهادت رسید.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • (تصاویر) آبتنی کودکان در سیل سیستان و بلوچستان
  • امدادرسانی سپاه و‌ ارتش در سیل سیستان و بلوچستان
  • ضرورت تدوین دستورالعمل واحد فعالیت محیط زیستی در سطح محلات
  • یادی از منادی وحدت در سیستان و بلوچستان
  • تدوین اطلس جامع منابع آلاینده در منطقه ۲ تهران
  • طرح جامع شهری در شهرهای کوچک بلاتکلیف مانده است
  • اطلس جامع منابع آلاینده در منطقه ۲ تهران تدوین شد
  • جشنواره‌های گردشگری با رویکرد ملی و بین‌المللی تدوین شود
  • زندگی پس از سیل در دشتیاری سیستان و بلوچستان
  • (تصاویر) مناطق سیل زده سیستان و بلوچستان