Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-30@05:16:40 GMT

آلودگی صوتی وانت بارها در تبریز/ شهرداری ورود کند

تاریخ انتشار: ۱۳ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۰۰۴۵۵۵

آلودگی صوتی وانت بارها در تبریز/ شهرداری ورود کند

خبرگزاری مهر، گروه استان‌ها- لیلا حاتمی؛ یکی از نکاتی که به ماندن این وانت بارها در سطح شهر کمک کرده است کیفیت برابر و قیمت پایین نسبت به مغازه‌ها است.

اقبال برای خرید از وانتی‌ها در حالی است که مردم دائماً از سد معبر و آلودگی صوتی ایجاد شده توسط بلندگو های وانت بارها گلایه مند هستند.

این در حالی است که دست فروش‌ها و وانت بارها به عنوان یک شغل مرکز نظارت و ساماندهی منحصر به فرد و وظیفه شناسی ندارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

البته بر اساس قانون شهرداری ایجاد هرگونه آلودگی صوتی و سد معبر تخلف محسوب می‌شود. طرح‌های مختلف نیمه کاره‌ای برای حل این معضل بارها در تبریز و توسط شهرداری و شورای شهر مطرح شده ولی متأسفانه نتیجه بخش نبوده است.

در راستای ارزیابی این بحث با چند شهروند گفت گو کردیم.

وقت نشناسی وانت بارها در تبریز

یک خانم جوان در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: وانتی‌ها نانشان در همین بلندگوهاست، اگر بگوییم اذیتمان می‌کند کسی بلندگو را گرفته و برایشان امکانات فراهم می‌کند؟ پس بهتر است بگویم نه! من اذیت نمی‌شوم؛ ولی کمی وقت نشناس هستند، کاش ساعاتی که چشممان هنوز گرم خواب است در صدد خرید ضایعاتمان یا فروش اقلامشان نباشند.

یک مرد مسن نیز در پاسخ به این سوال که آیا از صدای بلندگوی وانتی‌ها گلایه دارید به خبرنگار مهر گفت: بله! صبح و ظهر و عصر و شب ندارند هرزمان که در محله‌ها می‌پیچند صدای بلندگوهایشان کل محله را بیدار می‌کند، برای من واقعاً آزار دهنده است، به شهرداری می‌گوئیم، می‌گوید به ما ربطی ندارد خودشان سازمان دارند، به سازمان می‌گوئیم، می‌گوید پلاکشان را بردارید و به ۱۱۰ بگویید، کاش مسئولی پیدا شود و این مشکل را برای همیشه حل کند.

در ادامه به گفت و گو با یک فروشنده اقلام وانتی پرداختیم.

رضا ترابی به خبرنگار مهر گفت: همه فقط بلدند برای منع شغل ما قانون بنویسند، کسی هم هست برای آرامش و تضمین زندگی و آینده ما قانون بنویسد؟

وی گفت: بله صدای بلندگو اذیت می‌کند ولی بی نانی و بی پولی هم ما را اذیت می‌کند. چاره‌ای جز این کار نداریم شما یک راه حل به ما بگویید تا ما انجام دهیم. بارها گفتند بازارچه در اختیارتان قرار می‌دهیم ولی فقط در حد حرف بود و عملی نشد.

در این راستا با فریدون بابایی اقدم؛ عضو شورای شهر تبریز به گفت و گو پرداختیم.

رسیدگی به معضل وانت بارها برعهده شهرداری تبریز است

وی در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: بحث رسیدگی به این موضوع بر عهده‌ی شهرداری است و بر اساس قانون هرگونه مزاحمت شغلی باید رسیدگی و در صورت نیاز مورد برخورد قرار بگیرد. البته در راستای دغدغه مندی این موضوع سازمان میادین و مشاغل شهری نیز وظیفه اصلی را بر گردن دارد.

بابائی اقدم ادامه داد: با توجه به ایجاد مزاحمت‌های صوتی توسط فروشنده‌های وانتی باید بازارچه‌ای افتتاح شده و این مشاغل در بازارچه ساماندهی شود در غیر این صورت باید دست فروش‌ها و وانت بارها جمع آوری شوند.

وی افزود: با توجه به اینکه محل درآمد این خانواده‌ها از فروش وانتی آنهاست، جمع آوری این مشاغل برای ما گزینه آخر است و ما در تلاشیم تا بتوانیم این شغل را برای همیشه و به صورت جدی ساماندهی کنیم.

بابائی اقدم تصریح کرد: پس از انتخاب شهردار جدید کلان شهر تبریز یکی از مطالبه‌ها و نیازهای اصلی شهر تبریز ساماندهی مشاغل شهری و وانت بارها عنوان خواهد شد و مورد پیگیری جدی قرار خواهد گرفت.

با توجه به شکایات مکرر شهروندان از این موضوع و ضمن محفوظ دانستن حق دست فروش‌ها و وانت بارها در این وضعیت اقتصادی نا بسامان، انتظار می‌رود دستگاه‌های متولی اعم از شهرداری، سازمان میادین و مشاغل شهری، خدمات مناطق شهری و نیروی انتظامی فکری اساسی برای حل این معضل بکنند.

کد خبر 5296319

منبع: مهر

کلیدواژه: وانت بار سد معبر تبریز شهرداری تبریز ویروس کرونا بوشهر واکسن کرونا آمار کرونا شیوع کرونا هفته دولت خطبه های نماز جمعه سیستان و بلوچستان اردبیل گرگان آتش سوزی تالاب انزلی کرمانشاه دولت سیزدهم خبرنگار مهر گفت وانت بارها وانت بارها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۰۴۵۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وضعیت آلودگی هوای تهران امروز دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص به تفکیک مناطق

کیفیت هوا در کلان‌شهر تهران امروز با قرار گرفتن روی شاخص ۷۴ در وضعیت هوای سالم (زرد) ثبت شده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، سنجش کیفیت هوا امروز _دوشنبه دهم اردیبهشت_ در دستگاه سنجش کیفیت هوای ایستگاه اسلام‌شهر با شاخص ۱۱۲، ناسالم (نارنجی) قرار دارد.

بر این اساس سنجش کیفیت هوا امروز در ایستگاه‌های آتی‌ساز با شاخص ۵۲، اتوبان محلاتی منطقه ۱۴ با شاخص ۶۴، امام خمینی با شاخص ۶۴، باغستان شهریار با شاخص ۷۶، پارک رازی با شاخص ۵۲، پاسداران با شاخص ۸۶، پاکدشت با شاخص ۵۵، پردیس با شاخص ۸۰، پونک با شاخص ۶۹، پیروزی منطقه ۱۳ با شاخص ۹۰، پیشوا با شاخص ۵۳، تهران پارک شکوفه با شاخص ۷۹، چشمه با شاخص ۷۶، دانشگاه تهران با شاخص ۸۶، دانشگاه شهید بهشتی با شاخص ۷۴، رباط‌کریم با شاخص ۶۳، ژئوفیزیک با شاخص ۵۳، در وضعیت هوای سالم (زرد) قرار دارد.

همچنین ایستگاه‌های ستاد بحران منطقه هفت با شاخص ۷۷، سرخه‌حصار با شاخص ۶۰، سلامت با شاخص ۹۲، شادآباد منطقه ۱۸ با شاخص ۸۶، شریف منطقه دو با شاخص ۹۹، شهرری منطقه ۲۰ با شاخص ۶۸، شهرداری منطقه دو با شاخص ۶۴، شهرداری منطقه چهار با شاخص ۸۱، شهرداری منطقه ۱۱ با شاخص ۸۹، شهرداری منطقه ۱۹ با شاخص ۹۴، شهرداری منطقه ۲۱ با شاخص ۵۳، شهرداری منطقه ۲۲ با شاخص ۷۵، شهریار با شاخص ۶۵، فرمانداری شهرری با شاخص ۷۳، قدس با شاخص ۵۷، قرچک با شاخص ۷۶، گلبرگ منطقه هشت با شاخص ۵۸، لواسانات با شاخص ۷۲، مسعودیه منطقه ۱۵ با شاخص ۶۴، ملارد با شاخص ۸۰، منطقه ۱۵ با شاخص ۸۴، میدان فتح منطقه ۹ با شاخص ۷۹، ورامین با شاخص ۶۵ و وردآورد منطقه ۲۲ با شاخص ۸۳ در موقعیت هوای سالم (زرد) ثبت شدند. ایستگاه دماوند با شاخص ۳۱، علم و صنعت با شاخص ۳۱، در موقعیت هوای پاک (سبز) قرار دارد.

شاخص کیفی هوا از صفر تا ۵۰ هوای پاک (سبز)، ۵۱ تا ۱۰۰ هوای سالم (زرد)، ۱۰۱ تا ۱۵۰ ناسالم برای گروه‌های حساس (نارنجی)، ۱۵۱ تا ۲۰۰ ناسالم برای عموم (قرمز)، ۲۰۱ تا ۳۰۰ بسیار ناسالم (بنفش) و ۳۰۱ تا ۵۰۰ بسیار خطرناک (قهوه‌ای) است.

کد خبر 749055

دیگر خبرها

  • خودروهای آلاینده صوتی در تبریز توقیف می‌شوند
  • خودروهای آلاینده صوتی در تبریز توقیف می شوند
  • وضعیت آلودگی هوای تهران امروز دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص به تفکیک مناطق
  • اجرای طرح ساماندهی وانت‌های میوه‌فروش در سنندج
  • لزوم ساماندهی وانت‌های میوه فروشی در سنندج
  • وعده شهردار سنندج برای ساماندهی وانت‌های میوه‌فروش ‌
  • حرکت چرخه تولید موجب رونق اقتصادی می‌شود
  • شرنگ شیرابه در کام خزر
  • شرنگ شیرابه در کام خزر/ میلیون‌ها مسافر به شوق شنا از راه می‌رسند
  • هوای تبریز ناسالم برای گروه‌های حساس