Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-27@22:05:06 GMT

نشانه‌های پوستی کرونا چیست؟

تاریخ انتشار: ۱۳ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۰۰۴۶۱۷

نشانه‌های پوستی کرونا چیست؟

به گزارش «تابناک» به نقل از خبرگزاری صداوسیما، علائم کرونا از فردی به فرد دیگر تغییر می‌کند. پوست اکثر افراد مبتلا به کرونا دچار تغییر نمی‌شود با این حال تعداد افرادی که اولین علامت ابتلای آن‌ها به این بیماری علائم پوستی بوده٬ در حال افزایش است.

بسیار مهم است که توجه کنیم در برخی از بیماران، لکه‌های پوستی چند روز قبل از آنکه بیمار احساس بدحالی کند ظاهر می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در سایر موارد، علائم پوستی چند روز پس از بروز تب، سرفه و اختلال در تنفس ایجاد می‌شوند. در اینجا به طور مختصر به علائم پوستی این ویروس که تا کنون شناسایی شده اند می‌پردازیم.

انگشتان (پا) کوویدی

این نام به نوعی برجستگی پوستی دردناک به رنگ قرمز تا بنفش اطلاق می‌شود که فقط بر روی انگشتان پا ظاهر می‌گردد (گاهی مواقع علاوه بر انگشتان پا، رو‌ی پاشنه پا، کف دست و یا حتی انگشتان دست نیز دیده می‌شود. ظاهر این ضایعات دقیقا مشابه ضایعات کهیر (Pernio) می‌باشد که در اثر تماس مکرر با سرما هم در کودکان و هم در بزرگسالان بوجود می‌آیند.

ضایعات شبه آبله مرغان

ضایعات شبه آبله مرغان، برجستگی‌های کوچک و صورتی رنگی هستند که درون آن‌ها پر از مایع شفاف می‌باشد (وزیکول) و مشابه ضایعاتی هستند که در اثر عفونت با ویروس واریسلا-زوستر (آبله مرغان) بوجود می‌آیند. این ضایعات بیشتر در ناحیه تنه، بازو و ساق پا دیده می‌شوند.

کهیر

یکی دیگر از علائم کرونا، پیدایش کهیر در پوست می‌باشد (به آن Urticaria نیز می‌گویند). نشانه‌ی کهیر این است که به صورت ناگهانی بر روی پوست ظاهر می‌شود و فرد را دچار خارش شدید می‌کند. محل ضایعات کهیر مرتبا دچار تغییر می‌شود به نحوی که به ندرت بیش از ۲۴ ساعت در محل قبلی خود باقی می‌مانند و در هر بخشی از پوست می‌توانند تظاهر پیدا کنند. کهیر از جمله مشکلات بسیار رایج پوستی است چرا که در اثر عوامل متعددی نظیر عفونت‌های ویروسی، دارو‌ها و حساسیت‌های محیطی بوجود می‌آیند. مطرح کردن کرونا بعنوان یکی از علل قطعی کهیر دشوار به نظر می‌رسد.

ضایعات شبه سرخجه

این ضایعات نوعی راش پوستی غیر اختصاصی هستند که به صورت برجستگی‌های نقطه‌ای کوچک و صورتی رنگ در سراسر بدن دیده می‌شوند. همانند کهیر، ضایعات شبه سرخجه‌ای نیز در اثر عفونت‌های ویروسی و یا واکنش ازدیاد حساسیت نسبت به برخی دارو‌ها به ویژه آنتی بیوتیک‌ها بوجود می‌آیند. مطرح کردن کرونا بعنوان علت اصلی و دقیق بوجود آمدن این ضایعات در این موارد نیز چالش برانگیز است چرا که عوامل مختلفی می‌توانند باعث پیدایش ضایعات مذکور شوند.

منبع: تابناک

کلیدواژه: محرم طالبان محمد اسلامی کرونای لامبدا اربعین 1400 وزرای دولت سیزدهم پارالمپیک ویروس کرونا ابتلا به کرونا علائم پوستی عوارض پوستی آبله مرغان محرم طالبان محمد اسلامی کرونای لامبدا اربعین 1400 وزرای دولت سیزدهم پارالمپیک بوجود می آیند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۰۴۶۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مراقب باشید بیماری ترانه علیدوستی را نگیرید | این افراد در معرض «سندرم DREES» هستند

دریافت 81 MB

به گزارش همشهری آنلاین دکتر سید مسعود داوودی، متخصص پوست و مو و عضو هیات علمی دانشگاه بقیه الله درباره بیماری که ترانه علیدوستی به آن مبتلا شده و بیماری سندرم DREES و درمان آن می‌گوید: DREES یک بیماری حساسیتی تاخیری است که با تغییرات پوستی، تغییرات احشاء داخلی و تغییرات سلول‌های خونی خود را نشان می‌دهد. شایع‌ترین علت بروز این بیماری، حساسیت‌های دارویی به داروهای ضد تشنج و آنتی بیوتیک‌ها هستند.

بیشتر بخوانید:

ترانه علیدوستی به این بیماری مبتلا شده است: سندرم درس (DRESS) | این بیماری چقدر خطرناک است و چگونه درمان می‌شود؟ نام بیماری سخت ترانه علیدوستی اعلام شد | اعلام آخرین وضعیت روند درمان بازیگر سرشناس تماس فوری علی دایی با ترانه علیدوستی | واکنش پدر بازیگر سرشناس به تماس شهریار خبر شوکه کننده درباره ترانه علیدوستی | مادر: برایش دعا کنید

این پزشک می‌افزاید: واکنش‌های دارویی با تاخیر ٢ تا ٨ هفته‌ای اتفاق می‌افتد و علایم بالینی ناشی از آن با ضایعات پوستی کهیر مانند و یا شبیه آبله مرغان بروز کند. همچنین ممکن است درگیری مخاط دهان بروز کند؛ اما از آن مهم تر، گرفتاری غدد لنفاوی به شکل گسترده است و درگیری مخاط داخلی بدن نیز ممکن است با علایمی شبیه به هپاتیت حاد بروز کند. مهم‌ترین اقدام در درمان این بیماری، قطع مصرف داروهای مشکوک و استفاده از کورتون‌های سیستمیک و یا سایر داروهای سرکوب سیستم ایمنی است. در موارد خفیف بیماری بهبود یابنده است. تشخیص زودرس بیماری در درمان آن بسیار موثر است. جزئیات را می‌بینید و می‌شنوید.

کد خبر 847602 برچسب‌ها خبر مهم چهره‌های مشهور بیماری - بیمارستان ترانه علیدوستی

دیگر خبرها

  • مراقب باشید بیماری ترانه علیدوستی را نگیرید | این افراد در معرض «سندرم DREES» هستند
  • متصدی واحد جمع‌آوری ضایعات در خواف به حبس محکوم شد
  • جعبه آماده ۵۰ عددی از کجا بخریم
  • صدور حکم حبس برای متصدی غیرمجاز جمع‌آوری ضایعات
  • چه کسانی در معرض بیماری ترانه علیدوستی هستند؟
  • بازدید استاندار سیستان و بلوچستان از سد کهیر شهرستان کنارک
  • امکان کاهش ۲۰ درصدی ضایعات برداشت گندم با روش‌های علمی
  • خواص جکوزی برای پوست
  • تبدیل به ضایعات بیش از ۳ هزار کیلوگرم گوشت مرغ در بیرجند
  • فیلمی بامزه از متهم اصلی کرونا!