Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام جم آنلاین»
2024-04-28@23:41:44 GMT

این علائم به زنان هشدار حمله قلبی می‌دهد

تاریخ انتشار: ۱۳ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۰۰۲۰۰۴

این علائم به زنان هشدار حمله قلبی می‌دهد

به گزارش جام جم آنلاین، در بسیاری از موارد، علائم هشدار می‌توانند هفته‌ها قبل از حمله‌ی قلبی واقعی سر برآورند.

تحقیقات بزرگ انجمن قلب آمریکا (AHA) در مورد حملات قلبی در بین زنان نشان داد که 95 درصد آن‌ها یک ماه قبل از این رویداد، علائم جدیدی را تجربه می‌کنند که پس از وقوع حمله‌ قلبی از بین می‌روند و 71 درصد آنان یک علامت یکسان دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ادامه مطلب را بخوانید تا از این علائم مطلع شوید:

زنان خستگی غیرقابل توضیحی را در هفته‌های قبل از حمله قلبی خود احساس می‌کنند

در سال 2003، محققان بر روی بیش از 500 زن که از حملات قلبی جان سالم به در بردند، بررسی‌هایی انجام دادند.

در میان 95 درصد از شرکت‌کنندگان که گفته‌اند متوجه چیزی غیرمعمول، درست یک ماه قبل یا در حدود زمان حمله قلبی‌شان شدند، بیشترین علامت شایع، خستگی بدون علت بود.

بر اساس این تحقیق، 71 درصد از زنان احساس خستگی بدون دلیل منطقی در هفته‌های قبل از حمله قلبی خود را اعلام کرده‌اند بنابراین، اگر خستگی شما جدید یا چشمگیر است، باید احتمال حمله قلبی را در نظر بگیرید.

طبق گفته متخصصین، اگر بعد از یک فعالیت معمولی خسته شدید، اگر هنگام استراحت احساس خستگی می‌کنید، یا اگر کاری به‌سادگی مرتب کردن تخت شما را از پا می‌اندازد، باید با پزشک خود صحبت کنید.

نیمی از زنان نیز قبل از حمله قلبی، بی‌خوابی را تجربه می‌کنند

این فقط یک خستگی غیرقابل توضیح نیست که می‌تواند نشانه حمله قلبی باشد. اگر نمی‌توانید بخوابید، این دلیل دیگری برای نگرانی است.

طبق بررسی انجمن قلب آمریکا، تقریباً نیمی (48 درصد) از زنانی که از حمله قلبی جان سالم به در بردند، گفتند که تا یک ماه قبل از حمله قلبی دچار اختلال در خواب شده بودند.

به همین دلیل پزشکان می‌گویند اگر احساس خستگی مفرط می‌کنید و همچنین دچار اختلال در خواب می‌شوید، این می‌تواند یک علامت اولیه از حمله قلبی باشد.

کمتر از 1 زن از هر 3 زن در آغاز حمله قلبی، درد قفسه سینه را تجربه می‌کند

این بررسی همچنین نشان داد که فقط 31 درصد از زنان، آنچه را که علامت حمله قلبی قلمداد می‌شود، تجربه کرده‌اند: درد مرکزی در بالای قفسه سینه. علاوه بر این، 43 درصد در هنگام حملات قلبی خود هیچ دردی را در قفسه سینه گزارش نکردند. بسیاری از پزشکان هنوز درد قفسه سینه را به‌عنوان نشانه اصلی حمله قلبی در نظر می‌گیرند.

رایج‌ترین علامت در بین زنان مبتلا به حمله قلبی تنگی نفس است

درحالی‌که خستگی غیرقابل‌توجیه، شایع‌ترین نشانه اولیه حمله قلبی است، اما طبق تحقیقات AHA، زنان با شروع حمله قلبی بیشتر از سایر علائم، احساس تنگی نفس می‌کنند.

58 درصد از شرکت‌کنندگان این علامت را در هنگام حمله قلبی خود تجربه کرده‌اند، درحالی‌که 42 درصد آن را در هفته‌های منتهی به حمله قلبی احساس نموده‌اند.

به همین دلیل است که متخصصان توصیه می‌کنند که اگر دچار تنگی نفس، همراه با درد قفسه سینه یا بدون آن هستید، باید با 115 تماس بگیرید و هر چه سریع‌تر خود را به بیمارستان برسانید.

زنان معمولاً علائم حملات قلبی خود را به بیماری‌های کمتر جدی دیگر مانند ریفلاکس معده و یا آنفلوآنزا نسبت می‌دهند. هنوز بسیاری از زنان از اینکه احتمال حمله قلبی برایشان وجود دارد، شوکه می‌شوند.

منبع: تبیان

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: حمله قلبی حملات قلبی خستگی تنگی نفس قبل از حمله قلبی حملات قلبی قفسه سینه قلبی خود

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۰۲۰۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نفرت از زنان انگیزه مردی که به زنان جوان حمله می‌کرد

همشهری آنلاین_ حوادث: به نقل از بی بی سی، در ماه‌های مارس و آوریل، گزارش‌هایی مبنی بر ضرب و شتم شدید زنان منهتن در نیویورک با انگیزه قتل به پلیس رسید. در این گزارش‌ها ۷ زن از مردی که در خیابان آنها را به شدت کتک زده است، شکایت کرده‌اند.

در ۴ مارس یکی از این زنان، زنی ۳۰ ساله است که به گفت او، حوالی ساعت ۸ بعد از ظهر به وقت محلی در حال رفتن به خانه در نزدیکی خیابان دلنسی و خیابان اسکس بوده است که ناگهان مردی از پشت سر ضربه ای به او زده و او را بر زمین پرت کرده و با چاقو چند ضربه به او زده و گریخته است. این زن می‌گوید من نمی‌توانستم نفس بکشم، چند لحظه‌ای بالای سر من ایستاده بود و مطمئن شد کار مرا تمام کرده است. بعد از اطمینان بلافاصله از صحنه گریخت.

در ۲۵ مارس، در ساعت ۱۰:۱۵ صبح به وقت محلی، زن ۳۶ ساله در خیابان کریستی و ریوینگتون مورد ضربو شتم شدیدی قرار گرفت.این حملات ادامه داشت تا ۱۷ آوریل، ساعت ۳۶ صبح به وقت محلی، یک زن ۲۷ ساله در حالی که در میدان واشنگتن شمالی راه می‌رفت، با ضربات چاقو بر سر و پهلو مورد حمله قرار گرفت.

در این این حمله ضارب از سوی شاهدان شناسایی شد. پلیس بعد از اینکه هویت ضارب را به نام داکوان آرمستد ۳۱ ساله، مشخص شد، او را مورد تعقیب قرار داد. چند نفر از این زنان به دلیل شدت جراحات در بیمارستان بستری هستند و به گفته پزشکان امید چندانی به زنده ماندنشان نیست.
این حملات باعث شد که وحشت سراسر شهر را در بر گیرد. با این گزارشات پلیس منهتن، تحقیقاتی را برای پیدا کردن عامل وحشت در بین زنان منهتن را آغاز کرد. بدین ترتیب س‌شنبه ۲۳ آوریل، داکوان به اتهام ضرب و شتم شدید سریالی زنان منهتن در مخفیگاهش در برانکس توسط پلیس دستگیر شد.

به گفته پلیس نیویورک این حملات که با انگیزه قتل انجام می‌شد، به دلیل نفرت او از زنان بوده است. اما تحقیقات درباره این پرونده ادامه دارد.

کد خبر 846983 منبع: همشهری آنلاین برچسب‌ها ایالات متحده آمریکا حوادث جهان قتل - قاتل

دیگر خبرها

  • حمله قلبی به دو هوادار تراکتور به خاطر استرس شدید
  • اعلام آمار مرگ و میر؛ سال ۱۴۰۲ زنان بیشتر فوت کردند یا مردان؟
  • اعلام آمار مرگ و میر سال ۱۴۰۲ / فوت مردان بیشتر از زنان
  • آمار مرگ مردان ۱۱.۲ درصد بیشتر از زنان
  • حمله قلبی به دو هوادار تراکتور در استادیوم یادگار
  • هشدار صنعاء نسبت به توطئه‌های آمریکا برضد یمن
  • ۶ علامت مهم حمله قبلی را بشناسید
  • هشدار ۲ ژنرال صهیونیست درباره حمله به رفح
  • ثبت فوت مردان ۱۱.۲ درصد بیشتر از زنان در سال ۱۴۰۲ بوده است
  • نفرت از زنان انگیزه مردی که به زنان جوان حمله می‌کرد