Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری فارس پل‌دختر_ هما کریمیان؛ سراب حمام در حالی به شهر تبدیل شد که اهالی در انتخابات دوره ششم مجلس شورای اسلامی باکوهی از امید نسبت به آینده و سامان‌دهی خیابان‌ها و محله‌های خود، با خوشحالی از بین نامزدها پنج عضو شورا را انتخاب کردند تا با انتخاب شهردار بتوانند منطقه خود را در زمره شهرها ببینند و این ارتقا از روستا به شهر موجب ساماندهی و رفع بسیاری از مشکلات و معضلات منطقه ای شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 اما اکنون با گذشت یک‌ماه از روی کار آمدن شورای شهر سراب حمام اعضای این شورا نه تنها به علت اختلاف نظرها و سلیقه‌های شخصی نتوانستند شهردار انتخاب کنند، بلکه به صورت 2 به 3 افتاده و در  چهار جلسه تشکیل شده 2 عضو آن به بهانه‌های مختلف تا کنون در جلسات شرکت نکردند.

 

 نگرانی مردم سراب حمام از حواشی اختلافات شورای شهر

 یک شهروند سراب حمام در گفت و گو با خبرنگار فارس در پل‌دختر اظهار کرد: اختلافات اعضای شورا این شهر ، عدم هماهنگی و هم‌گرایی آنها بر سر اختلاف سلایق و اختلاف نظرهایی که دارند بازخورد و حواشی پیرامون این موضوع فضای آرام شهر را به فضایی متشنج تبدیل کرده و مردم با نگرانی آرزو می‌کنند که ای کاش به شهر ارتقا پیدا نمی‌کرد.

نورمراد ناظری افزود: اختلاف نظر در مجموعه شورای شهر امری طبیعی است اما وقتی نتیجه می‌دهد که در جهت توسعه و آبادانی شهر مفید واقع شود و جمع‌بندی نظرات اعضا بتواند معضلی از معضلات پیش پای مردم را برطرف سازد.

وی اضافه کرد: عدم حضور متوالی برخی اعضای شورای شهر سراب حمام در جلسات این شورا با توجه به بافت عشایری منطقه و طوایف مختلف ساکن در این شهر چه بسا بیم آن می‌رود نه تنها نتیجه خوبی نداشته باشد، بلکه موجب اختلافات بین طوایف و مشکلات و سایر معضلات اجتماعی ‌شود و این امر مردم را نگران کرده است.

  ارتقا سراب حمام به شهر مشکلات را مضاعف کرد

 

یکی دیگر از شهروندان سراب حمام با معرفی خود به نام رضا محمودوند در گفت و گو با خبرنگار فارس در پل‌دختر اظهار کرد: متاسفانه از وقتی سراب حمام به شهر ارتقا پیدا کرده به جای  برخوردار شدن از مزایای شهری و‌‌ رسیدگی بهتر به امور، اما مشکلات اجتماعی از جمله عدم رسیدگی به خیابان‌ها و معابر بیشتر شده است.

 

  اختلافات شورا از دخالت باندهای سیاسی نشات می‌گیرد

رضا محمودوند گفت: مردم اعضای شورای شهر سراب حمام را در آستانه تبدیل شدن به شهر انتخاب کردند تا با انتخاب شهرداری توان‌مند به امور اجتماعی و مشکلات مردم سامان بخشند اما متاسفانه اختلاف سلیقه‌های شخصی که واضح است از دخالت باندهای سیاسی نشأت می‌گیرد، مانع از تشکیل جلسات و هم افزایی اعضا بر اساس قانون شوراها برای انتخاب شهردار شده است.

 دود اختلافات شورای شهر سراب حمام به چشم مردم می‌رود

وی اضافه کرد: شورای شهر باید با در نظر داشتن مصالح و منافع مردم از اختلاف سلیقه‌های دامنه‌دار دوری و به نقطه نظری به نفع مردم برسند اما به نظر می‌رسد این اختلافات در شورای شهر سراب حمام آنقدر دور خورده و تحت تاثیر مداخلات برخی افراد منفعت طلب قرار گرفته که قابل حل نیست و مسلم است که دود این اختلافات به چشم مردم می‌رود.

 

 سراب حمام تنها نام شهر را یدک می‌کشد

یک شهروند سراب حمام در گفت و گو با خبرنگار فارس در پل‌دختر اظهار کرد: سراب حمام از ویژگی یک شهر تنها نامش را یدک می‌کشد وگرنه از نظر مشکلات بی‌شماری که دارد از روستای دور افتاده.ای بدتر است.

افسانه حسینی که جز شورای پایگاه مقاومت سراب حمام است، افزود: جداول این شهر را لجن گرفته به گونه‌ای که با وجود کولر آبی بوی تعفن آن بسیار آزاردهنده است و مردم خود به تمیز کردن آن اقدام می‌کنند و عدم آسفالت بسیاری از کوچه و خیابان‌ها  موجب بروز گرد و خاک  در تابستان و گل و لای در فصل بارندگی به درون منازل می‌شود. 

وی اضافه کرد: به دلیل عدم نام‌گذاری کوچه و خیابان‌های سراب حمام  مردم به طور مثال برای انجام امور پستی یا آدرس دادن به میهمان با مشکلات عدیده‌ای مواجه هستند و علی‌رغم نیاز جوانان و نوجوانان، اما مکانی هر چند کوچک برای مطالعه در این شهر وجود ندارد و رفت و آمد به شهر پل‌دختر نیز سختی‌ها و تبعات خاص خود را به ویژه اکنون در شرایط کرونا دارد. 

 

سراب حمام معلق بین شهر و روستا

حسینی یادآورشد: مردم سراب حمام امیدوار بودند با روی کار آمدن شورای شهر و انتخاب شهردار این مشکلات سامان می‌یابد اما متاسفانه این گونه نشد و شورای شهر به علت یک‌سری مسایل مانند باندبازی و عدم حضور برخی از آنهادر جلسات هم‌چنان نتوانستند برای انتخاب شهردار به توافق برسند و مشکلات هر روز بیشتر می‌شوند و سراب حمام معلق بین شهر و روستا مانده و ما نمی‌دانیم  برای رفع مسایل و مشکلات باید به دهیار مراجعه کنیم یا منتظر انتخاب شهردار بمانیم.

 حکایت نابودگر اقلیت و اکثریت در شورا ترسیم‌کننده آینده روشنی نیست

 

یک شهروند دیگر سراب حمام در گفت و گو با خبرنگار فارس در پل‌دختر اظهارکرد: هم‌زمان با آغاز به کار ششمین دوره شورای اسلامی شهر که نخستین انتخاب شورای شهر در سراب حمام است،  امید می‌رفت این مجموعه با استفاده از مزیت‌ها و ظرفیت‌های شهری طرحی نو دراندازند و به منطقه رونق بخشنداما حکایت نابودگر اکثریت و اقلیت مانع از این امر و ترسیم‌کننده آینده روشنی نیست.

 

مجید سیف‌الهی افزود: این در حالی است که مردم سراب حمام انتظار دارنداعضای شورای شهر اسلامی و منتخبان آنها به ویژه با روی کار آمدن دولت جهادی و انقلابی نقطه عطفی برای توسعه، پیشرفت و ارتقاء سطوح مختلف علمی،فرهنگی، اجتماعی،  اشتغال و غیره باشند.

ساز ناکوک شورا همزمان با آغاز به کار خود

وی اضافه کرد: اعضای شورای شهر سراب حمام هم‌زمان با کلید خوردن کار شورای ششم ساز ناکوک بر سر اختلاف سلیقه‌های شخصی کوک کردند و بدون در نظر گرفتن منافع مردم ، گویا هیچ جوری حاضر نیستند از نظر خود کوتاه بیایند.

یک شهروند سراب حمام در گفت و گو با خبرنگار فارس در پل‌دختر اظهار کرد: پس از ارتقا سراب حمام به شهر آن‌چنان بدون متولی گشته که ماشین زباله‌های که زباله‌ها را جمع‌آوری می‌کرد نیز دیگر از فعالیت ساقط شده و هاله‌ای از بی‌نظمی و افسار گسیختگی در این شهر حاکم شده است.

 دپو زباله به جای تنظیف شهری در شهر تازه تاسیس سراب حمام

فاطمه ناظری افزود: معابر، خیابان‌ها و جداول شهر تازه تاسیس سراب حمام به جای تنظیف شهری  به محلی برای دپو زباله و آشغال تبدیل شده است.

وی اضافه کرد: حرف مردم سراب حمام خطاب به آقایان شورا این است که اگر توان مسئولیت و قدرت تصمیم‌گیری نداشتید چرا پا به این عرصه گذاشتید و اکنون علی‌رغم مشکلات و اوضاع خراب این شهر شما حتی در جلساتی که باید بر حسب وظیفه شرکت کنید به بهانه‌های مختلف حضور پیدا نمی‌کنید.

وی تصریح کرد: مردم که نمی‌توانند معطل رفع اختلاف نظرها و سلیقه‌های شورا مانند، اختلافاتی که حاشیه است و با متن و منافع مردم تناقض دارد و ممکن است، برای  به کرسی نشاندن خواسته شخصی برخی افراد است.

 عدم حضور 2 تن از اعضا شورای شهر در جلسات به بهانه‌های مختلف

رییس شورای شهر سراب حمام گفت: متاسفانه 2 نفر از اعضای این شورا علی‌رغم این که قول مساعد برای حضور در جلسه را می‌دهند اما به بهانه‌های مختلف از حضور در جلسه‌های مربوطه جهت هم‌فکری برای انتخاب شهردار یا سرپرست شهرداری خودداری می‌کنند.

عیسی  ایمانی در گفت و گو با  خبرنگار فارس در پل‌دختر اظهار کرد: علی‌رغم این که سراب حمام به صورت علنی به شهر ارتقا یافته و این موضوع اعلام و اطلاع‌رسانی شده و مهر شهرداری را تحویل گرفته‌ا‌یم اما اعضای شورا تاکنون با وجود مشخص شدن هیات رییسه نتوانستند شهردار انتخاب کند.

وی افزود: متاسفانه 2 تن از اعضای شورای شهر طی برگزاری چهار جلسه علی‌رغم دعوت‌نامه رسمی، اما در جلسات شورا شرکت نکردند و همین امر مانع ازتصمیم‌گیری شورا برای انتخاب شهردار شده است.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: حمام روستا پل دختر برای انتخاب شهردار بهانه های مختلف اعضای شورای شهر اختلافات شورا سراب حمام اعضای شورا اختلاف نظر یک شهروند خیابان ها علی رغم یک شهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۰۴۶۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعضای شورای شهر در هر تصمیمی نفع مردم را لحاظ کنند

رئیس شورای شهر قزوین گفت: مردم به اعضای شورا اعتماد کرده‌اند و باید در جایگاهی که قرار گرفته‌ایم از حقوق آنها دفاع کنیم و در هر تصمیمی منفعت آنها را در نظر بگیریم.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از قزوین، علی فرمانی عصر امروز –شنبه هشتم اردیبهشت- در مراسم تجدید میثاق با شهدای گرانقدر که به مناسب فرارسیدن روز ملی شوراها در گلزار شهدای قزوین برگزار شد، با بیان اینکه در این مکان مقدس برای مراسم اعتقادی حضور یافته‌ایم، نه تشریفاتی اظهار کرد: شهدا از جان با ارزش خود در راه دفاع از میهن اسلامی و ارزش‌های انقلاب گذشتند تا بتوانیم به راحتی و در آرامش و آسایش خدمت کنیم.

وی با اشاره به حضور اعضای شورا در گلزار شهدا و بیعت دوباره با شهدای گرانقدر اضافه کرد: باید با بهره‌گیری از منش و رفتار شهدا در عمل با شهدا تجدید میثاق کنیم.

رئیس پارلمان شهری قزوین تأکید کرد: مردم به اعضای شورا اعتماد کرده‌اند و باید در جایگاهی که قرار گرفته‌ایم از حقوق آنها دفاع کنیم و در هر تصمیمی منفعت آنها را در نظر بگیریم؛ به همین خاطر اگر هر جایی منفعت مردم را به منفعت خودمان ترجیح دادیم، می‌توانیم بگوییم که با شهدا میثاق بسته‌ایم. بایستی در هر جایگاه مدیریتی اخلاص و ازخودگذشتگی شهدا را سرلوحه امور قرار دهیم.

فرمانی ادامه داد: شورای ششم با در نظر گرفتن دو بعد مشورتی و نظارتی فعالیت خود را آغاز کرد و از ابتدا هم کوشش شد تا بر اساس ضابطه و قاعده بعد مشورتی شورا فعالیت قوی‌تری داشته باشد. زمانی که در کارها مشورت و همفکری صورت می‌گیرد، کارها در مسیر خوبی پیش می‌رود و اثر بخشی بیشتری در نتایج اقدامات خواهیم داشت.

وی با اشاره به اینکه شورای ششم با ترکیب افراد پیشکسوت در امور شورا، متخصصان جوان و پرکار فعالیت خود را آغاز کرد، گفت: امیدواریم در طول یک‌سال باقیمانده این دوره از شورا بتوانیم با همدلی و همیاری بیشتر خدمات خوبی به شهروندان داشته باشیم.

رئیس شورای اسلامی شهر قزوین با بیان اینکه تضارب آرا و اختلاف در چهارچوب قوانین فلسفه کار شورا است، افزود: قطعاً در این حوزه مشورت و بهره‌گیری از نظرات متخصصان می‌تواند خروجی خدمت به شهروندان را در پی داشته باشد.

کد خبر 748502

دیگر خبرها

  • توجه به مناطق محروم و آبادانی شهر به طور عادلانه، رویکرد شورای ششم
  • از تمامی ظرفیت‌های قانونی برای کمک به شورا‌های در رفع مشکلات مردم استفاده می‌کنیم
  • ۱۲۷ هزار شورا در کشور مشغول خدمت به مردم هستند
  • اعضای شورای شهر در هر تصمیمی نفع مردم را لحاظ کنند
  • واریز ۷۱۲ میلیارد تومان به حساب دهیاری‌های استان
  • شورای‌های شهر و روستا در استان قم از سالم ترین ها در کشور هستند
  • تجلیل از شورا‌های برتر شهر و روستا در قم 
  • شورای اسلامی شهر و روستا مصداق مردم سالاری دینی است
  • اعضای شورا از بطن مردم انتخاب شده و همیشه و در تمام سختی‌ها در کنار مردم هستند
  • اعضای شورا در سختی‌ها کنار مردم است