Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-29@23:12:41 GMT

صنعت کشتی سازی بوشهر به شهرک صنعتی نیاز دارد

تاریخ انتشار: ۱۳ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۰۰۵۹۲۲

صنعت کشتی سازی بوشهر به شهرک صنعتی نیاز دارد

رئیس اداره صنایع فلزی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر گفت: نبود بازار و شهرک تخصصی صنایع دریایی برای استقرار و تجمیع واحدها و کمبود سفارش عمده مشکلات صنعت کشتی‌‌سازی در این استان است.

به گزارش جماران به نقل از ایرنا، رسول گورکی روز شنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در این زمینه پیگیری‌های مستمری توسط مدیران استان و کشور برای حمایت و توسعه نیازهای بازار و هدایت آنها به سمت سازندگان داخلی انجام شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد: در استان بوشهر اکنون ۲۲ واحد کشتی‌سازی با اشتغال مستقیم سه‌‌هزار و ۶۵۰ نفر فعال است.

گورکی ادامه داد: صنایع مرتبط با دریا و بطور خاص شناورسازی به عنوان یکی از راهبردهای توسعه استان بوشهر قلمداد می‌شود.  

گورکی عنوان کرد: با وجود زیرساخت‌های لازم از جمله توان تخصصی و دانش فنی لازم، نیروی انسانی متخصص، تجهیزات و ماشین آلات پیشرفته تخصصی، حوضچه خشک، تجهیزات پیشرفته برشکاری صنایع دریایی در استان بوشهر، امکان ساخت، تعمیرات و نگهداری کشتی، سکوسازی و بارج و غیره فراهم است.

وی اضافه کرد: بهره‌برداری بهینه از این زیر ساخت‌ها گامی موثر در راستای تعمیق ساخت داخل، اشتغال پایدار، توسعه و گسترش صنعت دریایی و غیره است.

گورکی اظهار داشت: در سالی که به نام " تولید، پشتیبانی‌‌ها، مانع‌‌زدایی‌‌ها" نام‌‌گذاری شده می‌طلبد با حمایت از صنایع دریایی در استان بوشهر زمینه برای رونق و شکوفایی بیش از پیش این صنعت در استان بوشهر فراهم شود.

منبع: جماران

کلیدواژه: سهام عدالت انتخابات 1400 ویروس کرونا لایحه بودجه 1400 لیگ برتر 99 کشتی سازی کشتی سازی بوشهر سهام عدالت انتخابات 1400 ویروس کرونا لایحه بودجه 1400 لیگ برتر 99 استان بوشهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۰۵۹۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زلفی گل: افزایش ۳ برابری مبلغ قرارداد‌های استادان با صنایع/ میزان اختصاص گرنت به رساله‌های دکتری و طرح‌های تحقیقاتی اعلام شد 

محمدعلی زلفی گل، وزیر علوم در گفت‌وگو با خبرنگار گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، درباره برنامه سال جدید وزارت علوم در راستای جذب دانشجویان در صنعت اظهار کرد: در کنکور ۱۴۰۳ شرایطی را برای استادانی که علاقه‌مند به فعالیت در زمینه نیاز‌های جامعه هستند، اختصاص داده ایم تا خودشان به جذب مستقیم دانشجو اقدام کنند. 

وی افزود: مثلا، اگر استادی بر اساس نیاز‌های ثبت شده در سامانه نظام ایده‌ها و نیاز‌ها (نان) طرح دانشجویی تعریف کند، نامش در دفترچه کنکور لحاظ می‌شود و از همان قسمت به صورت مستقیم دانشجو پذیرش می‌کند و دانشجو هم می‌داند که در خصوص چه موضوعی باید انتخاب رشته کند. 

زلفی گل تصریح کرد: مسیر دوم جذب دانشجو در صنعت مربوط به دانشجویان استعداد درخشان است؛ بر همین اساس استادانی که در راستای نیاز صنعت با صنایع قرارداد منعقد کرده یا متناسب با سامانه نان طرح نامه یا پروپوزال دانشجویی تعریف کنند از بین استعداد‌های درخشان که جزء ۲۰ درصد ورودی رشته خودشان هستند، می‌توانند مستقیم به صورت استاد محور دانشجو پذیرش کنند و دیگر نیازی به شرکت دانشجو در کنکور نیست. 

وزیر علوم ادامه داد: با انجام فعالیت‌های مذکور به تدریج بخشی از ظرفیت تحقیقاتی کشور به نیاز‌ها و مسائل کشور سوق داده می‌شود، از طرفی برای استادانی که ارتباط خوبی با صنعت دارند، مبلغ قراردادهایشان تا ۳ برابر افزایش می‌یابد، مثلا، اگر استادیار رشته انسانی حقوق ماهیانه ۲۰ میلیون تومان دریافت می‌کند و مبلغ قراردادی که با صنعت منعقد کرده است ۶۰ میلیون تومان است، می‌تواند به جای دریافت سالانه یک پایه تشویقی سالانه ۳ پایه تشویقی دریافت کند.

زلفی گل گفت: به رساله‌های دکتری و طرح‌های تحقیقاتی که در راستای نیاز‌های صنایع و جامعه باشند اگر کاربردی نوشته شوند ۲ برابر پژوهانه و اگر فناور محور باشند تا ۳ برابر گرنت اختصاص تعلق می‌گیرد. مثلا، به رساله عادی دانشجوی دکتری ۲۵ میلیون تومان گرنت و به رساله کاربردی ۵۰ میلیون تومان و به رساله فناور محور ۷۵ میلیون تومان گرنت اختصاص خواهد یافت. 

وزیر علوم در پایان بیان کرد: تعداد پذیرش دانشجویان در صنایع مختلف بدون هیچ محدودیتی عملیاتی خواهد شد.

انتهای پیام/

نادیا عابد

دیگر خبرها

  • تشکیل کنسرسیوم کشتی‌سازی تمام ایرانی امضا شد
  • شهرک صنعتی «کشت و صنعت» لرستان به‌زودی بهره‌برداری می‌شود
  • نقش‌آفرینی دانش‌بنیان‌ها در زمینه جهش تولید و رفع نیاز اساسی کشور
  • محصولات بیش از ۱۳۰ واحد صنعتی در نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی
  • حمایت معاونت علمی از طرح‌های شیرین‌سازی آب و مدیریت پساب‌های صنعتی
  • شناسایی و مستندسازی ۲۰ نیاز فناورانه واحدهای صنعتی در خوزستان
  • زلفی گل: افزایش ۳ برابری مبلغ قرارداد‌های استادان با صنایع/ میزان اختصاص گرنت به رساله‌های دکتری و طرح‌های تحقیقاتی اعلام شد 
  • آمادگی دانشگاه آزاد برای همکاری با صنعت
  • بومی سازی تجهیزات الکترونیکی در صنعت دریا
  • بومی سازی تجهیزات الکترونیکی کاربردی در صنعت دریا