Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرآنلاین»
2024-04-29@03:13:04 GMT

سیا جاسوسان خود را از افغانستان خارج کرد

تاریخ انتشار: ۱۳ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۰۰۵۹۶۳

سیا جاسوسان خود را از افغانستان خارج کرد

 فارن پالیسی به نقل از دو منبع آگاه نسبت به عملیات اطلاعاتی آمریکا، نوشت: سازمان سیا این هفته در حالی جاسوسان خود را از افغانستان خارج کرد که دولت بایدن بعد از خروج کامل از افغانستان بسیاری از افراد مانند مترجمانی که دو دهه با آنان همکاری داشته‌ است را در افغانستان رها کرده و حاضر به خروج آنان نشد.

یک مقام کنگره به فارن پالیسی گفت: همه را کم و بیش خارج کردیم، هزاران نفر از جمله اعضای خانواده جاسوسان را خارج کردیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آنها کسانی بودند که طالبان می توانست آنها را شناسایی کند.

یک منبع دیگر افزود: مرکز فعالیت‌های ویژه سیا که بخشی از نیروهای آن را شبه نظامیان نخبه تشکیل و عملیات پنهانی انجام می‌دهند، در روند خروج جاسوسان مشارکت داشته‌اند.

براساس این گزارش، عملیات خروج جاسوسان سیا در سراسر افغانستان انجام شد، نه فقط در کابل جایی که هزاران نفر از مردم هم اکنون مأیوس به فرار از کشور هستند و در اطراف فرودگاه تجمع کرده‌اند.

به دنبال انتشار خبر فارن پالیسی، سخنگوی سازمان سیا از ارائه جزئیات بیشتر خودداری کرد و فقط گفت که سازمان با سایر آژانس‌های دولتی ایالات متحده همکاری نزدیک داشته است تا بتواند طیف وسیعی از افراد از جمله هزاران شهروند آمریکایی، کارکنان سفارت محلی و افغان‌های آسیب پذیر را از کشور خارج کند.

دوشنبه گذشته طالبان اعلام کرد که تمامی نیروهای نظامی خارجی از خاک افغانستان خارج شده‌اند و اکنون سراسر این کشور تحت کنترل نیروهای طالبان قرار دارد.

پنتاگون نیز پرواز آخرین هواپیمای حامل نظامیان آمریکایی از کابل را تأیید کرد.

از سوی دیگر پس از خروج آخرین هواپیمای نظامی آمریکا از فرودگاه کابل که نقطه پایانی بر اشغالگری ۲۰ ساله این کشور در افغانستان محسوب می‌شود، ذبیح الله مجاهد سخنگوی طالبان با اعلام پیروزی گفت که این موفقیت به همه ما (افغان‌ها) تعلق دارد.

310 310

کد خبر 1551513

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: ایالات متحده آمریکا سازمان سیا افغانستان جاسوسی طالبان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۰۵۹۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طالبان به دنبال دانش خودروسازی

نشست دوجانبه میان هیئت‌های طالبان در کابل و آستانه به رهبری وزیر صنعت و تجارت این گروه و معاون نخست وزیر قزاقستان برگزار شد.

در این نشست بر روی سرمایه‌گذاری مشترک در بخش‌ کارخانه‌های خودروسازی در افغانستان بحث و گفتگو شد.

همچنین، دو طرف روی استخراج معادن، صنعت ماشین‌آلات، تعرفه ترجیحی برای کالاهای افغان، فراهم‌آوری تسهیلات ترانزیتی، روابط بانکی، برگزاری نشست سه‌جانبه ترانزیتی میان افغانستان، ترکمنستان و قزاقستان، انتقال سیستم اسمارت بریج[حکومت‌داری الکترونیک] قزاقستان به افغانستان، تبادل‌نظر کردند.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • سیل در افغانستان/ ۱۱ نفر کشته و زخمی شدند
  • کانادا کمک‌ها به افغانستان را از سر می‌گیرد
  • طالبان در سیلاب هم آب را به ایران بست | چانه‌زنی بر سر آب به کجا رسید؟
  • طالبان: برای حفظ دستاوردهای جهاد افغانستان تلاش می‌کنیم
  • اعلام همکاری مالزی در زمینه امنیت سایبری با افغانستان
  • طالبان سه کشور همسایه را به حمایت از داعش متهم کرد | همسایه سوم کدام است؟
  • کابل: هیچ گروه تروریستی در افغانستان فعال نیست
  • بازگشت مرزبانان ایرانی از افغانستان
  • طالبان به دنبال دانش خودروسازی
  • طالبان: سه کشور همسایه زمینه داعش در منطقه را فراهم کرده‌اند