Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، آیت‌الله «سید علی السیستانی» مرجعیت عالی‌قدر شیعیان در عراق، امروز (شنبه - ۴ سپتامبر)، رحلت آیت الله العظمی «سید محمد سعید الحکیم» از مراجع تقلید شیعیان در عراق را تسلیت گفت.

آیت‌الله سید محمدسعید حکیم، از مراجع چهارگانه نجف، دیروز (جمعه) بر اثر ایست قلبی در یکی از بیمارستان‌های نجف درگذشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آیت الله سید محمدسعید الطباطبایی الحکیم متولد شهر نجف بود. ایشان نوه دختری سید «محسن الحکیم»، مرجع تقلید شیعیان در قرن چهاردهم هجری قمری است. 

 

 

در پیام تسلیت مرجعیت عالیقدر شیعیان در عراق آمده است: «با اندوه و تاسف فراوان، خبر رحلت عالم ربانی، فقیه اهل بیت (علیهم السلام)، آیت‌الله سید محمد سعید الطباطبائی الحکیم (رضوان الله علیه) را دریافت کردیم.

حوزه علمیه نجف اشرف با از دست دادن او، یکی از فقهای شاخص و برجسته را که نفس شریفش را نذر یاری به دین و مذهب  و زندگی مبارکش را وقف خدمت به دانش و اهل آن کرده بود و میراث علمی والا و گرانقدری به جای گذاشته، از دست داد.

این مصیبت عظمی را خدمت اماممان، صاحب عصر (ارواحناه فداه)، حوزه‌های علمیه، خانواده آن فقید، به ویژه برادران بزرگوار و فرزندان عزیزش و همه مومنان تسلیت می‌گویم و از خداوند بزرگ و قادر می‌خواهم که بر مرتبه او در اعلی علیین بیافزاید و با اولیاء الهی و حضرت محمد (ص)  و خاندان پاکش محشور بدار و به خانواده و دوستارانش صبر و آرامش عطا بفرماید. و لا حول و لا قوه الا بالله العلی العظیم»

آیت‌الله حکیم تحصیلات حوزوی را از کودکی آغاز کرده و از شاگردان سید محسن الحکیم و ابوالقاسم خویی بوده است. ایشان پس از تکمیل تحصیلات حوزوی دروس تخصصی حوزه نظیر فقه و اصول فقه، اخلاق و تفسیر را تدریس می‌کرد.

این مرجع تقلید در دوران رژیم بعث صدام حسین هشت سال به زندان افتاد. ایشان پس از وفات سیدابوالقاسم خویی، مرجع تقلید شد. از سید محمدسعید حکیم ۲۴ عنوان کتاب در بیش از چهل جلد، در موضوع هایی نظیر،‌ فقه  مسائل مُستَحدَثه و برخی مسائل اجتماعی، به چاپ رسیده است و برخی آثار او به زبان‌های دیگر ترجمه شده است .

آیت الله سید محمد سعید الحکیم در شهرهایی مثل نجف، قم،‌ دمشق و بیروت  دفتر نمایندگی دارد.

انتهای پیام/م

منبع: فارس

کلیدواژه: عراق مرجعیت عالیقدر شیعیان در عراق مرجع تقلید در نجف پیام تسلیت آیت الله سید محمد محمد سعید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۰۶۳۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

میزبانی مهرگان از رقابت‌های آفرود آزاد 

 به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز قزوین، در این مسابقه یک روزه ۵۰ راننده از ۹ استان شرکت کردند.

شرکت کنندکان در ۷ کلاس با هم رقابت کردند.

در کلاس اول این مسابقات محمد کاظمی از قزوین، روح الله رضا بهرامی از البرز و علی حیدر نژاد از قزوین به ترتیب عناوین اول تا سوم را از آن خود کردند.

در کلاس دوم هم حسین احمدی از قزوین، مرتضی نوری اصل از کرمانشاه و ایمان محمد کریمی از البرز عنوان‌ها نخست را کسب کردند.

در کلاس سوم نیز مهدی شهری و علیرضا نعمتی از البرز اول و دوم شدند و عنوان سوم هم به حیدر پیش مرادی از کردستان رسید.

در کلاس چهارم هم حامد سلیمی از البرز بر سکوی نخست ایستاد، حسن مالمیر چگینی دوم شد و روح الله سلیمی از البرز عنوان سوم را کسب کرد.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • تسلیت فرمانده سپاه امام رضا (ع) در پی رحلت سردار ایافت
  • فرمانده سپاه امام رضا (ع) رحلت سردار «ایافت» را تسلیت گفت
  • بزرگداشت آیت الله ضیاءالدین نجفی(ره) در قم برگزار شد
  • پیام تسلیت امام جمعه و استاندار کرمانشاه در پی شهادت سرباز مرزبانی
  • اخطار محسن رضایی به تک‌روی و سهم‌خواهی برخی جریانات / سعید محمد به گله‌مندی پرداخت
  • به یاد روحانی عالیقدر آیت الله سید محمد باقر شفتی
  • میزبانی مهرگان از رقابت‌های آفرود آزاد 
  • هشدار سعید محمد به مجلس دوازدهم
  • هشدار سعید محمد به مجلس دوازدهم/ شکست قطعی است اگر...
  • عکسی از سید حسن خمینی در حال عیادت از یک مرجع تقلید