Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-28@04:14:31 GMT

بازگشایی مراکز آموزشی برخی از کشورها در بحران کرونا

تاریخ انتشار: ۱۳ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۰۰۶۴۳۵

بازگشایی مراکز آموزشی برخی از کشورها در بحران کرونا

ایسنا/خراسان رضوی در یک سال و نیم گذشته، زمان زیادی از یادگیری دانش‌آموزان و دانشجویان از دست رفته و واقعیت این است که آموزش آنلاین نمی‌تواند جایگزین کلاس‌های عملی از جمله تربیت‌بدنی باشد و افراد از این نوع یادگیری بازمانده‌اند.

کارشناسان معتقدند که آموزش آنلاین نمی‌تواند جایگزین آموزش مطلوب در کلاس درس با محیط مساعد شود و در ذیل نحوه بازگشایی دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی در برخی از کشورها ارائه شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پاکستان

ایالت سِند در پاکستان، بازگشایی دانشگاه‌ها را در ۳۰ آگوست اعلام کرد اما باید دانشگاه‌ها برای جلوگیری از شیوع بیشتر ویروس کرونا با ۵۰ درصد ظرفیت فعالیت کنند. در این بیانیه آمده است که فعالیت مراکز آموزشی باید در ۶ روز هفته انجام شود. همچنین مراکز واکسیناسیون برای دانشجویان و کارکنان ارائه شوند و افراد نمی‌توانند در محوطه دانشگاه بدون ارائه مدرک معتبر واکسینه‌شدن تردد داشته باشند البته محدودیت حضور ۵۰ درصدی نیز باید رعایت شود. همچنین روسای دانشگاه‌ها و موسسات آموزشی باید مدارکی را برای واکسیناسیون ۱۰۰ در صدی کارکنان آموزشی و غیرآموزشی ارائه دهند.

هند

با توجه به بهبود نسبی وضیعت همه‌گیری بیماری کووید- ۱۹ دانشگاه‌ها در دهلی، ایالت تامیل نادو، اوتاراکند، راجستان و پودوچری در اول سپتامبر بازگشایی شدند و این در حالی است که ایالات مادیا پرادش و ماهاراشترا هنوز در مورد از سرگیری کالج تصمیمی ارائه نکرده‌اند. کالج‌های فنی و مهندسی ایالت اودیسا در هند از ۶ سپتامبر بازگشایی می‌شوند. در حال حاضر، کالج‌ها در ایالات پنجاب، چندی‌گر و اودیسا برای دانشجویانی ارائه خدمات دارند که حداقل یک دوز واکسن کووید- ۱۹ دریافت کرده باشند. البته این تصمیم‌گیری با توجه به این مطلب است که کارشناسان به مقامات و والدین توصیه می‌کنند که در این زمینه با احتیاط عمل کنند و البته بازگشایی مدارس و مراکز آموزشی نیز باید دنبال شود. دانشجویان از دولت‌های ایالتی خواسته‌اند تا کالج‌ها را در بسترهای مجازی ارائه کنند البته نسبت به از دست‌دادن تحصیلات ناشی از اختلال ناشی از همه‌گیری ابراز نگرانی کرده‌اند.

جامو و کشمیر

دانشگاه‌های جامو و کشمیر نیز بازگشایی می‌شوند. با توجه به این‌که ۶۵ درصد افراد بالای ۱۸ سال یک دوز واکسینه شده‌اند، دانشگاه‌ها می‌توانند به زودی کلاس‌های عملی را از سر بگیرند. کارشناسان عنوان کردند: همه کالج‌ها و دانشگاه‌ها بعد از واکسینه‌شدن افراد بالای ۱۸ سال بازگشایی خواهند شد و پس از آن دولت درباره بازگشایی مدارس ابتدایی و متوسطه تصمیم‌گیری خواهد کرد.

 بنگلادش

دیپو مونی، وزیر آموزش بنگلادش اظهار کرد: تمام موسسات آموزشی از مقاطع ابتدایی تا متوسطه دوم در ۱۲ سپتامبر بازگشایی خواهند شد و بحث درباره بازگشایی دانشگاه‌ها اعلام خواهد شد. کمیته ملی نظارت بر بیماری کووید- ۱۹ برگزاری کلاس‌های ابتدایی و متوسطه را یک یا دو روز در هفته توصیه کرده است. همچنین دانش‌آموزان باید دستورالعمل‌های بهداشتی را به‌طور کامل رعایت کنند و آزمایش‌های منظم کووید نیز برای جلوگیری از هرگونه شیوع بیماری انجام شود. علاوه بر این، باید ورودی‌ها، سرویس‌های بهداشتی و پنجره‌ها در مدارس افزایش یابد و نحوه نشستن نیز به صورت مثلثی تغییر کند و امکانات بهداشتی ارائه شود.

منابع

news.careers۳۶۰.com

geo.tv

news.abplive.com

thehindubusinessline.com

newagebd.net

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی علمی و آموزشی همه باهم علیه کرونا واکسن کرونا آموزش مجازی کرونا در جهان کرونا در ایران مراکز آموزشی دانشگاه ها کالج ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۰۶۴۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برپایی پایگاه سنجش و ارزیابی سلامت در بیمارستان علامه بهلول گنابادی

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی؛رئیس مرکز آموزشی، پژوهشی و درمانی علامه بهلول گنابادی گفت: درپایگاه سنجش و ارزیابی سلامت در بیمارستان علامه بهلول گنابادی ضمن اندازه گیری شاخص توده بدنی (BMI) و فشارخون، توصیه‌های لازم در خصوص سبک زندگی سالم به مراجعه کنندگان ارائه و برشور‌های آموزشی در خصوص رژیم غذایی سالم توزیع شد.
 دکتر مهدی پاسبان افزود: این پایگاه به مدت ۳ روز در ورودی بیمارستان و درمانگاه تخصصی برپا شد و ضمن اندازه گیری شاخص توده بدنی (BMI) و فشارخون، توصیه‌های لازم را در خصوص سبک زندگی سالم به بیش از ۲۰۰ مراجعه کننده ارائه و برشور‌های آموزشی در خصوص رژیم غذایی سالم توزیع شد.
 وی گفت: واحد آموزش سلامت بیمارستان علامه بهلول گنابادی در راستای برنامه‌های ملی سلامت، برنامه‌های متعدد آموزشی را طبق تقویم سلامت در حوزه‌های سلامت از جمله خودمراقبتی و سبک زندگی سالم، تغذیه سالم و فعالیت بدنی، سلامت روان، عوارض استعمال سیگار و دخانیات، پیشگیری از بیماری‌های مزمن غیرواگیر دیابت، فشارخون، سرطان و سکته مغزی در طول سال اجرا می‌کند. 
 دکتر پاسبان افزود: آموزش‌های گروهی به مراجعین در درمانگاه تخصصی و همراهان بیماران در بخش‌های بستری بیمارستان علامه بهلول گنابادی توسط کارشناس واحد آموزش و سلامت بیمار همراه با پخش فیلم‌های آموزشی و توزیع بروشور‌های آموزشی ارائه می‌شود. 
 
 

دیگر خبرها

  • بیش از ۳۴۰۰ مرکز مشاوره درکشور به مردم خدمات سلامت روان می دهند
  • تدوین آئین‌نامه تاسیس و اداره موزه‌های دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی و پژوهشی کشور
  • سنجش ۲۴هزار نوآموز در کردستان
  • ارائه خدمات «مشاوره‌ای – آموزشی»، آنلاین و حضوری مرکز روانشناختی «جهت» برای عموم
  • تعدد مراکز نظارتی در وزارت علوم مطلوب نیست
  • "الف تا" رویدادی برای ارائه خلاقیت‌های آموزشی معلمان در سطح بین‌المللی
  • ثبت ۱۵ هزار تماس با مرکز صدای مشاور بهزیستی
  • چرا آموزش مهارت به کارگران ضرورت دارد؟
  • توسعه همکاریهای موسسات آموزش عالی با فرمانداری ارومیه
  • برپایی پایگاه سنجش و ارزیابی سلامت در بیمارستان علامه بهلول گنابادی