Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تین نیوز»
2024-05-07@02:36:56 GMT

◄ ورود روزانه چهار هزار تن کلینکر به بندر چابهار

تاریخ انتشار: ۱۳ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۰۰۶۸۲۴

◄ ورود روزانه چهار هزار تن کلینکر به بندر چابهار

تین نیوز

بهروز آقایی مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان درباره  صادرات معدنی کلینکر از بندر چابهار، اظهار داشت: بندر چابهار با تجهیزات مدرن و روز دنیا و ظرفیت تخلیه و بارگیری سالانه ۸.۵ میلیون تن انواع کالای فله، کانتینری، یخچالی آماده صادرات و واردات هر نوع کالا است.

به گزارش تین نیوز،  وی به معافیت سه ماهه در تعرفه انبارداری کالای معدنی و ساختمانی برای تمامی رویه‌های گمرکی در راستای کمک به توسعه صادرات مواد معدنی از طریق بندر چابهار اشاره کرد و افزود: روزانه چهار هزار تن مواد معدنی کلینکر وارد بندر چابهار می‌شود که از معادن استان سیستان و بلوچستان استخراج و تاکنون ۱۱۵ هزار تن مواد معدنی در بندر تخلیه شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان با بیان اینکه یک میلیون تن ماده معدنی کلینکر طی چند مرحله صادر خواهد شد، افزود: دسته نخست شامل محموله ۱۱۵ هزار تنی است که با سه فروند کشتی حمل کالای فله صادر خواهد شد.

وی ادامه داد: ویژگی‌های بندر چابهار، تجهیزات استراتژیک تخلیه و بارگیری، تخفیف‌های قابل توجه در حقوق عوارض و هزینه‌های بندری و خطوط منظم کشتیرانی از مبدا چابهار موجب تسهیل صادارات کالاهای متنوع از طریق این بندر شده است.

آقایی گفت: برای استفاده بهینه از ظرفیت‌های بندر چابهار در زمینه صادرات و واردات فرآورده‌های معدنی، محصولات تولیدی و همچنین واردات تجهیزات مورد نیاز زنجیره تولید تفاهم‌نامه‌ای امضا شده است.

وی ادامه داد: ظرفیت‌های مناسب بندر چابهار به منظور توسعه اقتصادی منطقه و کاهش هزینه‌های انتقال و لجستیک کالای صادراتی و وارداتی موجب شده سرمایه‌گذاری بیش از یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون دلار در توسعه بندرچابهار صورت گیرد.

او با بیان اینکه وجود معادن غنی و کارخانه‌های تولید سیمان و کلینکر، ظرفیت‌های صادراتی محصولات شیلاتی و کشاورزی در استان سیستان و بلوچستان و مسافت زمینی کوتاه فرصت مناسبی برای صادرات از طریق این بندر است، اضافه کرد: با توجه به موقعیت ممتاز بزرگترین بندر اقیانوسی کشور در بنادر منطقه، صادرات از طریق بندر چابهار مهم‌ترین اولویت سال ۱۴۰۰ است.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

منبع: تین نیوز

کلیدواژه: بندر چابهار بندر شهید بهشتی چابهار سیستان و بلوچستان بندر چابهار هزار تن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۰۶۸۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صادرات ۱۴۵ میلیون دلاری افغانستان از طریق دهلیزهای هوایی

آخندزاده عبدالسلام جواد، سخنگوی این وزارت می‌گوید که مهم‌ترین اقلام صادراتی از طریق دهلیزهای هوایی را  میوه‌های خشک و تازه، زعفران، میوه‌خشک، میوه‌تازه و قالی تشکیل می‌دهد.

به گفته‌ وی، بیش‌ترین صادرات از طریق میدان‌های هوایی به کشورهای هند، امارات متحده عربی، ترکیه، ایران، ازبکستان آلمان و کانادا انجام شده است.

سخنگوی وزارت صنعت و تجارت گفت: «صادرات افغانستان از طریق میدان هوایی کشور در سال ۱۴۰۲ به مقدار ۲۴۷ تن به ارزش ۱۴۵ میلیون دلار است؛ میوه‌های خشک و تازه، سنگ‌های قیمتی و نیمه قیمتی، البسه، نخود، قالی، زعفران، لوازم آشپزخانه و پوست بز و گاو است.»

اتاق تجارت و سرمایه گذاری صادرات از طریق دهلیزهای هوایی را در رشد اقتصادی مهم می‌داند و تأکید می‌کند که باید هزینه انتقال از طریق دهلیزهای هوایی کاهش یابد.

بربنیاد اطلاعات وزارت صنعت و تجارت در سال ۱۴۰۲ خورشیدی به ارزش ۱.۸ میلیارد صادرات به خارج از کشور انجام شده که یک بخش آن را صادرات کالاهای از طریق دهلیزهای هوایی تشکیل می‌دهد.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • سقف روزانه تراکنش های بانکی در سال ۱۴۰۳ اعلام شد
  • ذخیره روزانه بیش از ۱۰۰۰ تن مرغ گرم/ صادرات مرغ بلامانع است
  • صادرات نفت عراق کاهش یافت
  • صادرات ۱۴۵ میلیون دلاری افغانستان از طریق دهلیزهای هوایی
  • کمبود روزانه ۲۰۰ واحد خونی در سیستان و بلوچستان
  • سقف روزانه تراکنش‌های بانکی چقدر است؟
  • بندر شهید بهشتی ـ چابهار
  • وضعیت تجارت سیمان در ایران و جهان
  • ثبت بیش از ۵۴۰ هزار تردد بین استانی در جنوب سیستان و بلوچستان
  • ضرورت توسعه صاردات سیمان