Web Analytics Made Easy - Statcounter

شرکت دانش‌بنیان ابزار کنترل ارشیا مستقر در پارک علم و فناوری دانشگاه تهران موفق به نوشتن نرم افزاری بومی برای ساخت فلومتر و همچنین تجهیز آزمایشگاه کالیبراسیون زیر نظر سازمان استاندارد شد.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو به نقل از پارک علم و فناوری دانشگاه تهران؛ شرکت دانش‌بنیان ابزار کنترل ارشیا مستقر در پارک علم و فناوری دانشگاه تهران موفق به نوشتن نرم افزاری بومی برای ساخت فلومتر و همچنین تجهیز آزمایشگاه کالیبراسیون زیر نظر سازمان استاندارد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



غلامرضا فتحی، مدیرعامل شرکت ابزار کنترل ارشیا با اشاره به موضوع فعالیت شرکتش گفت: ما در شاخه ابزار دقیق به فعالیت مشغول هستیم. این حوزه بسیار گسترده است. اساس کار تولیدات ما، اندازه گیری فلو جریانات سیالات خطوط تولید صنایع مختلف از جمله مراکز تحقیقاتی دانشگاه تا مراکز صنعتی که فرایند تولید دارند و باید میزان سیال درحال عبور را از داخل خطوط تولید خود بررسی کنند را شامل می‌شود.

وی در ادامه توضیح شاخه فلو پرداخت و افزود: شاخه فلو نیز گستردگی‌های بسیار و زیرشاخه‌های متعدد دارد. شرکت ما بر روی تولید فلومتر‌های روتامتری و فلومتر‌هایی که مبنا و طراحیشان براساس اختلاف فشار است مانند آنوبار، اریفیس و…تمرکز دارد. 

فتحی با اشاره به اینکه از سال ۹۱ در پارک علم و فناوری دانشگاه تهران مستقر هستند، یاد آور شد: تاکنون تولید زیادی به صنایع ارائه داده‌ایم. ما در تولید محصولات خود نیاز و تقاضای بازار را در نظر می‌گیریم. برای مثال در صنعت نفت ما به تولید فلومتر‌هایی مانند رومتامتر که در مسیر utility استفاده می‌شوند و همچنین فلومتر‌های اختلاف فشا که در مسیر‌های اصلی خطوط نصب می‌شوند، ‌میپردازیم. درحقیقت بخشی از قرارداد‌های کلان بر روی همین فلومتر‌های اختلاف فشار است.

وی با اشاره به اینکه صنایع نفت، فولاد، صنایع معدنی و دانشگاه‌ها از مخاطبان کسب وکارشان محسوب می‌شوند  اظهار داشت: مخاطب اصلی ما واحد‌های مهندسی هستند و ما با دو نوع ثبت درخواست مواجه هستیم. برخی از مشتریان ما، خط تولید و تجهیزات دارند، اما با گذشت زمان، تصمیم به جایگزین کردن آن محصول و تجهیز از رده خارج شده می‌گیرند . در اصل تعمییرات یک بخش عمده از فروش ماست. بخش دیگر نیز توسعه است. شرکت‌هایی که به تعریف پروژه می‌پردازند، برای اجرای پروژه به شرکت‌های پیمانکار رجوع می‌کنند. ما جز پیمانکار‌های زیرگروه محسوب می‌شویم و می‌توانیم قطعات را تامین کنیم.

فتحی از حضور شرکت ابزار کنترل ارشیا در لیست مبنا شرکت نفت یاد کرد و گفت: حضور در این لیست مبنا، شانس بیشتری برای فروش محصولات در اختیار ما قرار داده است. 

مدیرعامل شرکت ابزار کنترل ارشیا ضمن اشاره به قدمت و فعالیت و تکنولوژی‌های به روز صنایع بزرگ ابزار دقیق در دنیا تصریح کرد: ما مهندسی معکوس انجام میدهیم، اما این به منظور کپی کاری نیست. بلکه در اصل مهندسی معکوس ما این است که دانش فنی آن را نیز کسب کرده‌ایم. برای مثال در طراحی یک فلومتر، نرم افزاری نوشته ایم و در حقیقت می‌توانم بگویم که یک نرم افزار بومی داریم.

وی در تکمیل صحبت‌های خود در ارتباط با نرم افزار بومی طراحی فلومتر این نکته را یادآور شد: برای صحه گذاری فعالیت خود نیز آزمایشگاهی تجهیز کرده ایم. این آزمایشگاه کالیبراسیون زیر نظر سازمان استاندارد است. ما همچنین به خدمات ارائه گواهی کالیبراسیون برای محصولات شرکت‌های دیگر نیز میپردازیم و به بررسی دقت محصولات دیگر شرکت‌ها که در صنایع و در خطوط تولید نصب است، نیز مشغول هستیم.

فتحی با اشاره به دانش و تجربه قبلی در هنگام شروع فعالیتهایشان زیر نظر حمایت‌های پارک علم و فناوری دانشگاه تهران گفت: در ابتدا و در سال ۹۱، تحریم‌ها به این شدت نبود، مراودات ارزی نیز وجود داشت، قیمت ارز بالا نبود، محصولات رقبای خارجی نیز در بازار وجود داشت و ما بازار محدودی را در اختیار داشتیم. در سال‌های اخیر با تغییر سیاست‌ها و اقتصاد، دلار جهش زیادی پیدا کرد و مراودات بسیار سخت شد. در چنین شرایطی توجه به تولیدات داخلی بیشتر شد و شرکت‌ها توانستند خودشان را به صنایع دیگر بشناسانند.

فتحی با اشاره به چین و توانایی تولید این کشور تاکید کرد: خوشبختانه قیمت تمام شده محصولات ما به گونه ایست که با چین هم می‌توانیم رقابت کنیم.

مدیرعامل شرکت ابزار کنترل ارشیا خدمات پس از فروش شرکتش را مزیت نسبی دانست و افزود: برخی از مشتریان خاموش هستند و این اثر منفی بر کسب وکار دارد. به همین منظور ما به محض متوجه شدن مشکلی در محصولاتمان با مشتری تماس گرفته و پیگیر موضوع میشویم. درحال حاضر به علت شرایط کرونا، بازدید از سایت شرکت‌ها نداریم، اما مشتریان ما می‌توانند فلومتر‌های خود را مرجوع کرده، ایراد آن توسط مجموعه ما رفع شده و مجدد برایشان ارسال می‌کنیم .

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: شرکت های دانش بنیان پارک علم و فناوری دانشگاه تهران نرم افزار پارک علم و فناوری دانشگاه تهران زیر نظر شرکت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۰۶۹۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استقبال هیأت تانزانیایی از محصولات فناورانه دانش‌بنیان ایرانی

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست‌جمهوری، مناسب‌ترین بستر برای بالا بردن شناخت کشورهای شرق آفریقا به‌ویژه تانزانیا از محصولات و دانش بومی ایرانی حضور در این نمایشگاه ست.

قرار داشتن تانزانیا در حاشیه اقیانوس هند و دسترسی آسان و نزدیکی آن به مهمترین مناطق اقتصادی غرب آسیا و به خصوص خلیج فارس از جمله مزیت‌های نسبی تجارت با تانزانیا برای تجار ایرانی محسوب می‌شود.

اقلام عمده صادراتی ایران به تانزانیا شامل قیر نفت و سایر موم پارافین ها، سیمان سفید پرتلند، ظروف چدنی، خمیرهای غذایی پخته نشده، مخلوطهای قیری براساس آسفالت طبیعی، مخزن، سیمان کلینکر و وازلین گرید دارویی است.

هیأت تجاری تانزانیا با حضور در خانه نوآوری و فناوری ایران از توانمندی صادراتی شرکتهای ایرانی شگفت زده شدند.

امیرحسین میرآبادی، رییس سازمان توسعه همکاری‌های علمی و فناورانه بین‌المللی، آفریقا را از اهداف اصلی برای توسعه همکاری دانست.

وزیر تجارت تانزانیا در این بازدید ضمن اعلام آمادگی خود جهت انتقال تکنولوژی میان ایران و تانزانیا افزود: ما از تجربیات شرکت‌های ایرانی استفاده خواهیم کرد و به‌دنبال رابطه تجاری بهتری میان ایران و تانزانیا هستیم.

وی خاطرنشان کرد: ما نمی توانیم به‌تنهایی تولیدات خود را بالا ببریم در این راستا توسعه الزامی است و به همین دلیل دنبال همکاری‌های هرچه بیشتر با ایران هستیم و پیشنهاد برگزاری رویداد نمایشگاهی تخصصی در کشور تانزانیا با حضور شرکت های توانمند دانش بنیان ایرانی را برای عرضه به تجار تانزانیا و مقامات و بازرگانان کشورهای آفریقای شرقی را در سال جاری را دادند.

کد خبر 6092130

دیگر خبرها

  • تحقق مشارکت مردم در رشد تولید با توسعه اقتصاد دانش بنیان
  • عزم هیئت الجزایری برای توسعه همکاری فناورانه با ایران
  • عزم هیات تجاری الجزایر برای توسعه همکاری فناورانه با ایران
  • ایجاد فضایی برای حضور شرکت‌های دانش‌بنیان ایرانی در خوارزم ازبکستان
  • استقبال هیأت تانزانیایی از محصولات فناورانه دانش‌بنیان ایرانی
  • مهم‌ترین گام‌ توسعه‌ای‌ اکوسیستم فناوری اتصال دانش‌بنیان‌های ایرانی به بازار‌های جهانی است
  • مهم‌ترین گام‌توسعه‌ای‌ اکوسیستم فناوری اتصال دانش‌بنیان‌های ایرانی به بازار‌های جهانی است
  • بومی سازی کاتالیست‌هایی که در تولید بنزین استفاده می‌شود
  • بومی‌سازی کاتالیست‌هایی کاربردی در تولید بنزین توسط محققان یک شرکت دانش‌بنیان
  • طراحی و ساخت برج‌های تقطیر توسط یک شرکت دانش‌بنیان