Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایران اکونومیست-سخنگوی سازمان غذا و دارو گفت: از امروز(شنبه) کمبود واکسن کرونا در کشور وجود ندارد و و روند واردات و تزریق واکسن روزانه رو به افزایش است.

کیانوش جهانپور افزود: از امروز ظرفیت تزریق واکسن در مراکز تجمیع واکسیناسیون در کشور یک میلیون دز به شرط تامین واکسن است و امیدواریم روند واردات و توزیع واکسن رو به افزایش باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار داشت: در سه ماه آینده بیش از حدود ۱۲۰ میلیون دز واکسن فراهم می شود و در صورت خوش قولی طرف های خارجی تا پایان تابستان این رقم به ۴۰ میلیون دز خواهد رسید.

جهانپور خاطرنشان کرد: خوشبختانه با ایجاد نظم در سامانه ثبت نام و نوبت دهی، موفق به کسب رکورد بیش از ۶۰۰ دز تزریق واکسن کرونا در کشور شده ایم.

علیرضا رییسی سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا نیز هفته گذشته اعلام کرد: سرعت واکسیناسیون بالا رفته و و ۸۷ درصد گروه‌های سالمندی ۶۰ سال به بالا واکسینه شدند، مشاغل خاص و گروه‌های شعلی، بیماران سرطانی، دیابتی، هموفیلی، دیالیزی و خاص نیز ۸۰ تا ۹۰ درصد واکسیناسیون آنها انجام شده است.

به گفته وی تا کنون ۲۷ میلیون دز واکسن تزریق شده افزود: اثربخشی همه واکسن‌های تزریقی شامل اسپوتنیک، سینوفارم، آسترازنکا، برکت و حتی بهارات مناسب بوده است و در فاز ۴ واکسیناسیون زیر ۶۰ سال انجام می شود، که ۴۲ میلیون نفر را شامل می شود و حدود ۸۴ میلیون دز واکسن نیازمندیم که تعاملاتی خوبی برای واردات انجام شده و به سرعت از هفته آینده انجام می شود.

رییسی افزود: اکنون سرعت واکسیناسیون در کشور بالا رفته و در شهریور ماه تسریع می یابد. در برخی استان‌های مرزی ۴۰ سال به بالا، عشایر ۱۸ سال به بالا، برخی جزایر نیز ۱۸ سال به بالا در برابر کرونا واکسینه شده اند.

ایرنا

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: سال به بالا میلیون دز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۰۶۹۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارتقای سه درصدی سهم فرهنگ از بودجه عمومی کشور

احمد راستینه با اشاره به اهمیت تقویت زیرساخت‌های فرهنگی در کشور، اظهار داشت: ارتقای سهم فرهنگ از بودجه عمومی کشور از نیم به سه درصد از مهمترین دستاورد‌های مجلس یازدهم بود.

وی افزود: با توجه به اهمیت مساله فرهنگ تلاش می‌شود این سهم از بودجه عمومی به پنج درصد ارتقا یابد در این صورت است که می‌توان ادعا کرد حداقل‌های تحول نظام فرهنگی کشور فراهم شده است.

راستینه اضافه کرد: تا قبل از مجلس یازدهم به غیر از اعتبارات جاری و حقوقی، هیچ اعتباری برای تحول فرهنگی و تولید محتوا پیش‌بینی نمی‌شد، اما امروز در یک جدول از مجلس شورای اسلامی اعتبار برای این بخش مصوب شد.

وی گفت: از این مبلغ سهم فعالیت‌های پرورشی، فرهنگی و ورزشی دانش‌آموزان ۳۶ هزار میلیارد ریال و ۲۵ هزار میلیارد ریال هم برای ترویج فرهنگ ازدواج، حجاب، عفاف و برنامه‌های فرهنگی موثر در دانشگاه‌ها در نظر گرفته شده است.

بیشتر بخوانید

فرهنگ زیربنای پیشرفت و توسعه کشور است

راستینه با اشاره تصویب قانون خانواده و جوانی جمعیت در مجلس یازدهم، بیان داشت: ۲۷ صدم مالیات بر ارزش افزوده سهم ورزش دانش‌آموزی است و در این ارتباط ۷۰ هزار میلیارد ریال از محل بودجه در این بخش مصوب شده است.

وی افزود: یکی از کارکرد‌های مجلس یازدهم انجام کار تحولی برای پویانمایی است که برای تولید محتوای ویژه کودک و نوجوان اعتبار ویژه مصوب شده است.

راستینه با تاکید بر اینکه کمبود معلم تنها مختص یک استان نیست، گفت: نظام آموزش و پرورش در ۱۰ سال گذشته نسبت به امر جذب معلم کوتاهی بسیاری داشت و ردیف استخدامی برای جذب معلمان داده نشد و همین امر موجب شد تا امروز با مشکل کمبود معلم روبرو شویم.

وی تصریح کرد: براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده در نشست‌های نظارتی مجلس شورای اسلامی، تلاش براین است که در سال تحصیلی جدید مشکلات کمتری در خصوص تامین معلم وجود داشته باشد.

راستینه ادامه داد: افزایش ظرفیت جذب و استخدام معلمان از سوی سازمان امور استخدامی و افزایش سهمیه دانشگاه فرهنگیان از جمله راهکار‌های در نظر گرفته شده برای کاهش مشکل کمبود معلم است.

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

دیگر خبرها

  • سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد؛ نجات جان ۱۵۴ میلیون نفر با تزریق واکسن در ۵۰ سال گذشته
  • واکسن ها در ۵۰ سال گذشته جان ۱۵۴ میلیون نفر را نجات داده اند
  • هزار حجاج استان سمنان برابر مننژیت واکسینه می‌شوند
  • کمبود دارو و واکسن دامی در لرستان نداریم
  • پرچم تجارت بالا می‌رود؟
  • تزریق واکسن پنوموکوک در ۷ استان کشور آغاز شد
  • کمبود ۹۰۰۰ ماما در کشور
  • جلوگیری از واردات واکسن‌های دامی دارای مشابه داخلی
  • ارتقای سه درصدی سهم فرهنگ از بودجه عمومی کشور
  • واکسن کرونای آسترازنکا چقدر تهدیدتان می‌کند؟ / اشتباهاتی که مردم را به تزریق این واکسن ترغیب کرد