Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/خراسان شمالی رئیس دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: بیمارستان های این استان از زمان شیوع ویروس کرونا تاکنون هیچ گاه با کمبود اکسیژن مواجه نشد.

دکتر سید احمد هاشمی در جلسه ستاد استانی مدیریت کرونا که ۱۳ شهریور ماه در محل استانداری برگزار شد، با اشاره به اینکه طی این مدت برای تامین اکسیژن با مشکلاتی مواجه شدیم، افزود: اما هیچ گاه با کمبود اکسیژن مواجه نشدیم و در حال حاضر ۹ دستگاه اکسیژن برای در حال تولید اکسیژن بیمارستان ها است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: در گذشته فقط بیمارستان های امام حسن(ع)، آیت الله هاشمی رفسنجانی در شیروان و پور سینای آشخانه دارای دستگاه اکسیژن ساز بودند این در حالی است که هم اکنون یک دستگاه اکسیژن ساز دیگر در بیمارستان امام حسن(ع) بجنورد و یک دستگاه نیز در بیمارستان جاجرم نصب شده است.

دکتر هاشمی در ارتباط با امر بیماری یابی در استان نیز بیان کرد: بیماری یابی ویروس کرونا دراستان در حال انجام است و درخواست تامین اعتبار لازم برای خرید کیت های رپید جهت انجام بیماری یابی هستیم.

وی تصریح کرد: همچنین هم اکنون در بیمارستان های استان و داروخانه های بخش خصوصی  با کمبود داروی بیماران مبتلا به کرونا و یا سرم نیستیم.

این مقام مسئول با تاکید بر اینکه از هفته گذشته تاکنون تعداد موارد بستری مبتلا به بیماری کووید ۱۹ در بیمارستان های استان رو به کاهش است، گفت: همچنان تخت بیمارستان امام حسن(ع) و آیت الله هاشمی رفسنجانی تکمیل است اما یک بخش در بیمارستان امام رضا(ع) که بیماران مبتلا به کرونا بستری می شد، کمتر شد.

به گفته وی تعداد تست های مثبت در این استان از ۶۸ درصد به ۵۲درصد رسیده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی افزود: علاوه بر آن عدد R نیز از ۱.۲۵ درصد به ۱.۲۳ درصد رسیده ولی هنوز در مرحله اپیدمی قرار داریم.

وی ادامه داد: ۷۶ درصد از جمعیت بالای ۵۰ سال و ۳۳ درصد از جمیعت بالای ۱۸ سال این استان واکسن کرونا را تزریق کرده اند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی خراسان شمالی خیز پنجم کرونا کرونا در ایران اکسیژن دستگاه اکسیژن ساز خراسان شمالی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۰۷۵۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کمتر از ۳۰ درصد مخازن سد‌های خراسان‌شمالی آب دارد/ضرورت صرفه جویی درتابستان

وحید واسطه گفت: از ابتدای مهر ۱۴۰۲ تا ۲۶ فروردین ۱۴۰۳ در حدود ۳۹ میلیون متر مکعب آب در مخازن سد‌های استان وارد شد.

او گفت :اکنون ۵۰ میلیون متر مکعب آب در مخازن سد‌های استان ذخیره‌سازی شده ودر مجموع ۲۲ درصد از ظرفیت مخازن سد‌های استان ذخیره آب دارد.

معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای استان در ادامه گفت: در سال آبی جاری ۱۹۵ میلیمتر بارش ثبت شد که ۴۱ میلیون متر مکعب ورودی آب به سد‌های استان داشتیم، امابارش‌ها هفت درصد از میانگین ۳۰ سال اخیر کمتر است.

به گفته واسطه اکنون میزان ذخیره آبی در مخازن این سد‌های استان ۵۵ میلیون متر مکعب است.

معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای استان درادامه با بیان اینکه امسال علارغم بارش‌های خوب بهاره امسال فقط ۵۰ میلیون متر مکعب آب و ۱۰ درصد کمتر پارسال در مخازن سد‌ها آب وجود دارد، گفت: این کاهش منابع آبی باعث می‌شود امسال فقط ۱۶ میلیون مترمکعب به بخش کشاورزی تحویل بدهیم یعنی ۹ میلیون متر مکعب کمتر از سال گذشته آب به بخش کشاورزی اختصاص می‌یابد.

خراسان شمالی هشت سد با ظرفیت ۲۲۲ میلیون متر مکعب آب دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان شمالی بجنورد

دیگر خبرها

  • برگزاری آئین دسته‌روی روز شهادت امام صادق(ع) در بجنورد
  • مشاهده علائم بیماری سفیدک انگور در تاکستان‌های خراسان شمالی
  • دسته‌روی هیأت‌های مذهبی در خراسان‌ شمالی برگزار می‌شود
  • رشد ۱۹ درصدی میزان بارش‌ها در خراسان شمالی طی امسال
  • توزیع ۴۰۰ بسته معیشتی در بین ایتام خراسان شمالی
  • کمتر از ۳۰ درصد مخازن سد‌های خراسان‌شمالی آب دارد/ضرورت صرفه جویی درتابستان
  • رشد ۴۲ درصدی بارش‌ها در خراسان شمالی نسبت به سال گذشته
  • جایابی بیمارستان مادر و کودک خراسان شمالی اشتباه است
  • چند طرح درمانی در خراسان شمالی افتتاح شد
  • افتتاح طرح‌های حوزه سلامت نقش مهمی در رفع محرومیت‌ها دارد