Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-27@08:58:05 GMT

سریع ترین روش محاسبه وزن میلگرد

تاریخ انتشار: ۱۳ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۰۰۷۶۹۵

سریع ترین روش محاسبه وزن میلگرد

به گزارش خبرنگار نبض بازار گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، همان طور که می دانید میلگرد یکی از اصلی ترین مصالح ساختمانی بوده و مقاومت آن اهمیت زیادی در مقاومت و تحمل ساختمان ایفا می کند. میلگردهای تولید شده براساس استاندارد می توانند مقاومت خوبی را در برابر زلزله و بلایای طبیعی از خود نشان دهند به همین دلیل اطلاع از وزن میلگرد پیش از خرید و یا در هنگام استفاده بسیار حائز اهمیت می باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امروزه برخی از تولیدکنندگان میلگردهای تولیدی خود را با وزن کمتری ساخته و به جای میلگردهای استاندارد به فروش می رسانند از این رو توصیه می شود پیش از خرید حتما از وزن میلگرد خریداری شده اطلاع یابید.

محاسبات وزن میلگرد گاهی براساس فرمول های ذکر شده بسیار پیچیده می شود و برخی توان محاسبه با این فرمول ها را ندارند از این رو سعی داریم در این مقاله شما را با محاسباتی آشنا سازیم که بتوانید بدون داشتن دانش خاصی در زمینه محاسبات ریاضی و به راحتی بدون در دست داشتن ماشین حساب وزن میلگرد موردنظر خود را محاسبه نمایید. نکته دیگری که می توانید به آن توجه کنید این است که به دلیل یکسان بودن چگالی فولاد چنانچه وزن میلگرد خریداری شده کمتر از محاسبات باشد نشان دهنده غیر استاندارد بودن آن و کوچک بودن سطح مقطع آن می باشد. همچنین میلگردهایی با سطح مقطع کمتر و وزن پایین موجب خطای محاسبات می گردد زیرا در محاسبات مهندسی سطح مقطع استاندارد میلگرد لحاظ می شود.

برای اطمینان از وزن میلگرد خریداری شده ابتدا یک طول مشخص از میلگرد با قطر اسمی موردنظر خود را از فروشنده بخواهید و پس از آن با استفاده از مراحل ذکر شده در زیر وزن آن را به دست آورید. می توانید پس از به دست آوردن وزن محصول آن را با جدول اشتال مقایسه نمایید و از صحت وزن میلگرد خریداری شده خود اطمینان یابید. 

معرفی سه روش محاسبه وزن میلگرد

به طور کلی سه روش برای محاسبه وزن میلگرد وجود دارد. در روش اول می توان از جداول اشتال استفاده نمود. در جدول اشتال مشخصات فنی پروفیل های استاندارد شده جمع آوری گشته که به راحتی می توان با مراجعه به این جداول وزن میلگرد موردنظر را به دست آورد. جدول اشتال یک مرجع رسمی جهت پیدا کردن وزن های استاندارد پروفیل های موجود اعم از میلگرد و تیرآهن می باشد. این جدول به عنوان یک هندبوک ضروری در دفاتر مهندسی مورد استفاده قرار می گیرد. با این حال گاهی ممکن است جداول اشتال در دسترس نباشد و لازم است بتوانیم با استفاده از روش هایی وزن واحد میلگرد را حساب کنیم بدین منظور دو روش محاسباتی دیگر برای وزن میلگرد می توان استفاده کرد که در ادامه به بررسی آن ها خواهیم پرداخت.


روش محاسباتی اول
در این روش تنها کافیست سطح مقطع یک متر از میلگرد را حساب کنید و در عدد 7850 ضرب نمایید. عدد 7850 وزن مخصوص آهن از نوع استیل 37 با واحد کیلوگرم بر متر مکعب می باشد. پس تنها لازم است در این فرمول به جای d که نماد قطر میلگرد می باشد، عدد مربوط به قطر میلگرد را قرار داده و در عدد پی ضرب نموده و تقسیم بر 4 نمایید و در نهایت نیز در عدد 7850 ضرب نمایید. نکته حائز اهمیت این است که در این فرمول قطر میلگرد باید براساس متر وارد شود و چنانچه قطر میلگرد را براساس میلی متر داشته باشید لازم است ابتدا آن را بر عدد 1000 تقسیم نمایید زیرا واحد عدد 7850 براساس کیلوگرم بر متر مکعب می باشد. پس از به دست آوردن عدد می توانید برای اطمینان از درستی محاسبات آن را با اعداد جداول اشتال محاسبه نمایید. 



مثال: نحوه محاسبه وزن یک متر میلگرد 18



برای استفاده از این فرمول گاهی لازم است از ماشین حساب های پیشرفته مهندسی استفاده نمود. در ادامه روش سوم برای محاسبه وزن میلگرد که ساده ترین و سریع ترین روش محاسبه به شمار می رود ذکر می گردد. در این فرمول کافیست مجذور قطر را بر عدد 162 تقسیم نمایید. نکته حائز اهمیت در این فرمول این است که نیازی نیست که قطر را به متر تبدیل نمایید.
روش ساده شده:

وزن واحد طول = (d*d)/162

نحوه محاسبه وزن یک متر میلگرد 25:

3.85=162/(25*25)

در این روش اگر خواستید وزن یک شاخه میلگرد را به دست آورید با توجه به اینکه استاندارد طول یک شاخه میلگرد 12 متر می باشد کافیست 12 را در عدد به دست آمده ضرب نمایید تا وزن یک شاخه میلگرد را بتوانید به راحتی به دست آورید. بنابراین با استفاده از این فرمول می توانید به راحتی و در هرجایی که هستید وزن میلگرد موردنظر خود را به دست آورده و پس از انطباق آن با جداول اشتال از کیفیت محصول اطمینان یابید. همچنین جهت اطمینان بیشتر می توانید میلگرد را تنها از برندها و کارخانه های معتبر خریداری نمایید. 
همان طور که می دانید خرید میلگرد در تناژ پایین توسط کارخانجات امکان پذیر نمی باشد و اکثر فعالان بازار جهت خرید این محصول در تناژهای پایین از کارخانه ها، به آهن فروشی های معتبر مراجعه می نمایند. بنابراین نخستین کاری که پیش از خرید میلگرد لازم است انجام دهید جست و جوی یک بنگاه آهن فروشی معتبر جهت خرید از بهترین برندها و کارخانجات کشور می باشد. شرکت آهن سه با سال ها سابقه در خصوص خرید و فروش انواع مقاطع فولادی می تواند به شما در این زمینه کمک کند. شما می توانید به راحتی برای خرید هریک از آهن آلات موردنیاز جهت پروژه خود به سایت این مجموعه مراجعه نموده و تنها با جست و جوی محصول موردنظر و سایز موردنیاز خود و پس از استعلام قیمت اقدام به خرید نمایید. همچنین چنانچه در خصوص برندهای مختلف میلگرد و همچنین سایز و وزن این محصول اطلاعاتی نیاز دارید می توانید با شماره های درج شده در سایت تماس گرفته و با مشاوران آهن سه مشورت نمایید. امید است با بهبود شرایط خرید برای شما بتوانیم گامی در راستای ساخت ساختمان هایی با کیفیت بالا برداشته باشیم.

انتهای پیام/ 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: نبض بازار قیمت میلگرد قطر میلگرد سطح مقطع عدد 7850 وزن یک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۰۷۶۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

این ربات‌انسان‌نمای فوق سریع شما را حیرت‌زده می‌کند

در حالی که به نظر می‌رسد هر هفته یک ربات انسان‌نما به بازارعرضه می‌شود، هنوز از هیچ رباتی حرکاتی با سرعت یا دقت مدلی که شرکت چینی استیریبات(Astribot) منتشر کرده است، را ندیده‌ایم.

به گزارش ایسنا، عرصه حضور ربات‌های انسان‌نمای مجهز هوش مصنوعی در حال شلوغ‌تر شدن است. همین ماه گذشته، با دو پیشنهاد چشمگیر از شرکت اُپن‌ای‌آی(OpenAI) مواجه شدیم. یکی از آنها یک ربات لباسشویی تاشو از محققان نروژی شرکت ایکس‌وان(۱X) بود که مهارت‌های چشمگیر «لمس نرم» را نشان می‌دهد، و دیگری رباتی از محققان شرکت فیگور(Figure) که توانایی استدلال زبان طبیعی نسل بعدی را نشان می‌داد. سپس در این ماه، شرکت بوستون داینامیکس(Boston Dynamics) با مهارت حیرت‌انگیز تعبیه‌شده در ربات جدید اطلس(Atlas) خود ما را شگفت‌زده کرد و یوبی‌تک(UBTech) چین ربات سخنگو با لمس نرم خود به نام واکر ‌اس(Walker S) را معرفی کرد و این فهرست ادامه دارد.

به نقل از نیواطلس، ‌ اما ویدیوی جدیدی که به تازگی منتشر شده مهارت‌های یک ربات مجهز به هوش مصنوعی معروف به اس‌وان(S۱) را از یک شرکت نسبتا ناشناخته مستقر در سنژن به نام استیریبات(Astribot) را نشان می‌دهد. این ربات واقعا سریع و دقیق است و بر خلاف هر چیزی است که تاکنون دیده‌ایم.

به گفته شرکت استریبات، این ربات انسان‌نما می‌تواند حرکاتی را با حداکثر سرعت ۱۰ متر در ثانیه انجام دهد و بار ۱۰ کیلوگرمی را با هر بازوی خود حمل کند. البته این حقیقت که یک مرد بالغ از هر دوی این معیارها و سایر معیارهای استیریبات توانایی کمتری دارد، به هیچ وجه نباید باعث نگرانی باشد. آن‌طور که ویدیو نشان می‌دهد، این سرعت به اندازه‌ای است که می‌تواند یک سفره را از زیر مجموعه روی هم قرار گرفته‌ای از لیوان‌ها بیرون بکشد، بدون اینکه آنها بریزند.

این ربات نه تنها سریع است، بلکه فوق‌العاده دقیق است، از باز کردن و ریختن نوشیدنی، تراشیدن آرام خیار، چرخاندن ساندویچ در ماهیتابه و نوشتن متنی به صورت خوشنویسی از جمله توانایی‌های آن هستند. این ویدئو همچنین نشان می‌دهد که این ربات در تقلید حرکات انسان بسیار ماهر است، به این معنی که باید یادگیرنده خوبی باشد.

البته این ویدئو چند سوال نیز برای ما ایجاد کرده است. آیا S۱ نیمه پایینی بدن نیز دارد؟ همه ربات‌های انسان‌نمایی که تاکنون دیده‌ایم ابزارهایی برای حرکت دارند، اما به نظر می‌رسد این یک ربات نسبتا ثابت است. ما همچنین کنجکاو هستیم که کمی در مورد تاریخچه و پشتیبانی استیروبات و احتمال اینکه S۱ در نهایت تولید شود بدانیم.

در حال حاضر، می‌توانیم از وبسایت این شرکت اطلاعاتی به دست آوریم که می‌گوید در سال ۲۰۲۲ در شنژن تأسیس شده، توسعه این ربات حدود یک سال طول کشیده و انتظار می‌رود تا اواخر امسال به صورت تجاری در دسترس قرار گیرد. این سایت همچنین نشان می دهد که شرکت مادر به نام Stardust Intelligence، توسط لای جی (Lai Jie)، که با آزمایشگاه رباتیک تنسنت (Tencent)، بایدو و دانشگاه پلی تکنیک هنگ کنگ نیز کار می‌کرده، تاسیس شده است.

این شرکت همچنین بیان می‌کند که نام استیریبات از یک ضرب المثل لاتین باستانی گرفته شده که به معنای «سفر در سختی‌ها برای رسیدن به غبار ستاره‌ای» است که نشان دهنده برنامه بلند مدت شرکت و تعهد قاطعانه آن به توسعه و رواج فناوری ربات هوش مصنوعی است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • این ربات‌انسان‌نمای فوق سریع شما را حیرت‌زده می‌کند
  • آیت‌الله جاودان: با مراقبه و محاسبه اعمال به رحمت الهی می‌رسیم
  • از نقشه‌های آمریکا با خبر هستیم
  • سیر تکامل ب‌ ام‌ و را خیلی سریع ببینید
  • اعتراض سریع آلومینیوم: قبل از گل پرسپولیس خطا شد
  • یکی از نایاب ترین مدل های بسیار سریع مرسدس بنز (+فیلم و عکس)
  • سریع‌ترین شناگر ایران در آلمان رکوردشکنی کرد
  • سریع ترین شناگر ایران رکورد ۱۰۰ متر آزاد را شکست
  • ماجرای تصمیم دولت برای تغییر در نرخ پایه رقابت میلگرد
  • حدیث روز | تشویق به محاسبه نفس