Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک گیاه پزشک به خبرگزاری برنا گفت: تا به حال هیچ سندی دال بر درمان قطعی کرونا به وسیله مواد مخدر از جمله تریاک و شیره آن پیدا نشده است.

خبرگزاری برنا لرستان – گروه اجتماعی :  دکتر سمیه صادقی گیاه پزشک در گفت و گو با برنا با اشاره به کرد: تریاک گیاهی هست که از لاتکس به دست می آید و انواع مختلفی دارد از جمله طبیعی مانند شیره و سوخته تریاک و طبیعی و نیمه مصنوعی مانند کدئین و مرفین و مصنوعی مانتد ترامادول.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: در این ایام که ویروس منحوس کرونا همچنان مهمان ناخوانده کشورمان شده است شاهد هستیم که بسیاری از افراد از  سنتی گرفته تا برخی کاربران اجتماعی برای پیشگیری یا درمان کرونا تریاک و یا شیره آن را به عنوان یک داروی گیاهی به دیگران معرفی می کنند و آنها را برای کشاندن به سمت مصرف سوق و ترغیب می کنند که بر مسئولین امر واجب و ضروری است که هر چه سریعتر با این گونه افراد که زمینه نابودی جامعه را فراهم می آورند برخوردی قاطعانه شود.

دکتر سمیه صادقی ادامه داد: مواد مخدر از جمله تریاک و شیره آن در این روزهای کرونایی جای خود را در سبد کالای برخی از افراد به صورت پر رنگی باز کرده است به طوری که افراد برای پیدا کردن این نوع از مواد مخدر که به گفته ی خودشان برای پیشگیری و درمان قطعی کرونا بسیار مفید است به هر دری می زنند و درست در همین جاست که با یک سونامی خطرناک روبه رو می شویم که به راحتی می تواند بسیاری از افراد را به کام مرگ بکشاند.

 این گیاه پزشک یادآوری کرد: این دسته از افراد ترغیب گر معتقدند که مصرف این گونه این گونه از مواد هیچ گونه عوارضی ندارد و به هر اندازه که می خواهند می توانتد استفاده کنند اما این یک تصور باطل است.

به گفته دکتر صادقی استفاده از این‌مواد نه تنها در زمره گیاهان دارویی مبارزه قطعی با کرونا جایی ندارد بلکه زیان های جبران ناپذیری مانند *بالا رفتن سکته های قلبی و مغزی در مصرف کنندگان تریاک،*ضعف سیستم ایمنی،*سرطان زا بودن راهم برای افراد به همراه دارد؛همچنین *دود تریاک باعث ایجاد تغییراتی در ریه می شود که همین امر زمینه ابتلا به بیملری های عفونی و غیرعفونی را فراهم می آورد وحتی تاخیر در تظاهر علائم بیماری ها که همین امر زمینه رشد بیماری را فراهم می کندنیز از عوارض این مواد است.

این متخصص گیاه پزشکی اضافه کرد: تا به حال هیچ سندی دال بر درمان قطعی کرونا به وسیله مواد مخدر از جمله تریاک و شیره آن پیدا نشده است در نتیجه این نوع مواد نه تنها دردسته گیاهان دارویی و درمانگر قطعی کرونا محسوب نمی شوند بلکه استفاده از این شیوه درمان هیچ گونه اساس علمی ندارد و حتی استفاده بیش از حد از این‌ مواد می تواند به راحتی سبب سرکوب سیستم دفاعی بدن شود و حتی توانایی بدن را برای مبارزه با ویروس کرونا را کاهش می دهد و به راحتی زمینه مرگ افراد را فراهم می آورد.

گفت وگو: عاطفه صادقی – خبرنگار خبرگزاری برنا در لرستان

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: موادمخدر تریاک درمان کرونا کرونادر ایران قطعی کرونا شیره آن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۰۷۷۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(ویدئو) ماجرای سرقت لول‌های تریاک در سریال آینه عبرت | مواد مخدر آتقی واقعی بود!

خاطره جالب محمود دینی بازیگر سریال آینه عبرت از کم شدن لول‌های تریاک در پشت صحنه این سریال را در برنامه برمودا مشاهده می‌کنید.

به گزارش همشهری آنلاین، محمود دینی بازیگر و تهیه کننده سینما و تلویزیون که به تازگی مهمان برنامه برمودا با اجرای کامران نجف زاده بود خاطره جالبی از کم شدن لول‌های تریاک در پشت صحنه سریال خاطره انگیز آینه عبرت که در سال‌های پایانی دهه شصت پخش می‌شد را بازگو کرد.

موضوع اصلی این سریال مواد مخدر بود که در سال‌های ۶۷ تا ۷۰ به صورت هفتگی پخش می‌شد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی tags # تلویزیون ، تریاک سایر اخبار اسرار تکامل آلت‌ جنسی؛ رابطه جنسی انسان‌های اولیه مثل گوریل‌ها بود؟ (تصاویر) «زو»؛ گاو عقیم و غول‌پیکری که توسط انسان‌ها به وجود آمد! (تصاویر) عجیب و باورنکردنی؛ اجساد در این شهر خود به خود مومیایی می‌شوند (تصاویر) کشف پرنده‌ عجیبی که سمت راست بدنش نر است و سمت چپش ماده!

دیگر خبرها

  • ناکامی قاچاقچی در انتقال ۴۲۴ کیلو تریاک
  • آسترازنکا به مرگبار بودن واکسن کرونایش اعتراف کرد
  • ۵۷۰ کیلوگرم تریاک با همکاری پلیس استان سمنان کشف شد
  • تریاک از معده قاچاقچی در اسفراین کشف شد
  • (ویدئو) ماجرای سرقت لول‌های تریاک در سریال آینه عبرت | مواد مخدر آتقی واقعی بود!
  • کشف ۲۴۵ کیلوگرم حشیش و تریاک در هرمزگان
  • (ویدئو) ماجرای کم شدن لول‌های تریاک در سریال آینه عبرت؛ مواد مخدر مصرفی آتقی واقعی بود!
  • فیلم | ماجرای کم شدن لول های تریاک در سریال آینه عبرت | مواد مخدر مصرفی آتقی واقعی بود!
  • چند باوراشتباه درباره بیماری ام اس
  • انهدام ۲ باند توزیع مواد مخدر و کشف ۱۶۳ کیلوگرم تریاک در کرمانشاه