Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-03@20:40:10 GMT

۲ شهر دیگر کردستان به رنگ قرمز کرونایی درآمد

تاریخ انتشار: ۱۳ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۰۰۷۸۳۹

۲ شهر دیگر کردستان به رنگ قرمز کرونایی درآمد

ابراهیم قادری روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در حال حاضر شهرهای سنندج، بیجار، دهگلان، کامیاران، مریوان، سقز، قروه، بانه و دیواندره در وضعیت قرمز و سروآباد در وضعیت نارنجی قرار دارند.

وی افزود: در حال حاضر شیب شیوع کرونا در استان افزایشی است و موج پنجم سنگین تر از موجهای قبلی در استان در حال گسترش است و اگر همراهی و تعامل مردم نباشد، وضعیت بسیار بدتر می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان با اشاره به شکننده بودن وضعیت استان و نیز تکمیل ظرفیت بیمارستانها، از مردم خواست تا برای جلوگیری از چرخه بیماری، از ترددهای غیرضروری خودداری کنند.

قادری با تاکید بر لزوم تغییر رفتار سریع همه شهروندان نسبت به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، گفت: دورهمی ها و مهمانی‌های خانوادگی باید تعطیل و حداکثر فاصله اجتماعی نیز رعایت شود.

وی ادامه داد: مناطقی در وضعیت قرمز قرار می‌گیرند که در ۲ هفته اخیر متوسط بستری روزانه افراد مبتلا به ویروس کرونا در آنها به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت بیشتر از سه نفر باشد.

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان افزود: مهمترین علت افزایش شمار مبتلایان در استان، تشدید گردش ویروس کرونا و سرایت آن به درون خانواده‌ها است که باید برای جلوگیری از افزایش آن همه مردم با رعایت پروتکل‌های بهداشتی، در زمینه مقابله با گسترش چرخه این ویروس مشارکت کنند.

در ۲۴ ساعت منتهی به ظهر روز شنبه ۱۳ شهریور، ۳۷۴ بیمار جدید مبتلا به کرونا در کردستان شناسایی شد و در حال حاضر ۸۵۴ بیمار در مراکز درمانی بستری هستند که ۸۲ بیمار بدحال در بخش آی سی یو تحت مراقبت‌های ویژه قرار دارند.

کرونا از اسفند ۱۳۹۸ تا ظهر امروز در استان یک هزار و ۵۰۹ قربانی داشته است.

برچسب‌ها کرونا وضعیت قرمز کردستان سنندج بهداشت و سلامت

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کرونا وضعیت قرمز کردستان کرونا وضعیت قرمز کردستان سنندج بهداشت و سلامت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۰۷۸۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تغییرات آب و هوایی میانگین درآمد مردم جهان را کاهش می‌دهد

ایتنا - موسسه پژوهشی «پوتسدام» در گزارش تازه خود می‌گوید تغییرات آب و هوایی تا سال ۲۰۵۰ میلادی میانگین درآمد مردم در سراسر جهان را حدود یک پنجم کاهش خواهد داد.
این یافته‌ها هشدار می‌دهد تغییرات آب و هوایی در بسیاری از نقاط جهان دگرگونی شدیدی ایجاد می‌کند و ۳۸ هزار میلیارد دلار در سال هزینه به‌بار می‌آورد.

ماکسیمیلیان کوتز، یکی از پژوهشگران این گزارش، به صدای آمریکا گفت که گزینه‌های بسیار محدودی در سطح جهانی برای کاهش پیامدهای تغییرات آب و هوایی وجود دارد.

او اظهار داشت که یافته‌های این پژوهش نشان می‌دهد «طی ۲۵ تا ۳۰ سال آینده، پیامدهای اقتصادی، صرف‌نظر از میزان انتشار بالا یا پایین گازهای گلخانه‌ای، ثابت می‌ماند.»

کوتز تاکید کرد تغییرات آب و هوایی، به‌ویژه در دمای بالاتر، بر بهره‌وری کارگران تاثیر می‌گذارد.

در این پژوهش، داده‌های اقلیمی و اقتصادی ۴۰ سال گذشته از بیش از ۱۶۰۰ منطقه در سراسر جهان بررسی و از نتایج آن برای ارزیابی پیامد‌های آینده استفاده شده است.

گزارش پوتسدام از نتایج این بررسی نشان می‌دهد کشورهایی که کمترین مسئولیت را در انتشار گازهای گلخانه‌ای جهانی دارند، احتمالا بیشترین آسیب را خواهند دید.

دولت جو بایدن رئیس جمهوری ایالات متحده، دسامبر گذشته با ارائه طرحی جدید، شرکت‌های نفت و گاز را برای نخستین بار ملزم به پرداخت جریمه برای انتشار گاز متان کرد.

کنفرانس اقلیمی اخیر سازمان ملل متحد در دبی نیز ۵۰ شرکت بزرگ نفتی در سراسر جهان را متعهد کرد که تا سال ۲۰۳۰ میلادی انتشار گاز متان را نزدیک به صفر برسانند.

دیگر خبرها

  • رعایت کرامت مرزنشینان و ساحل‌نشینان خط قرمز دولت است
  • واکسن کرونای آسترازنکا چقدر تهدیدتان می‌کند؟ / اشتباهاتی که مردم را به تزریق این واکسن ترغیب کرد
  • تغییرات آب و هوایی میانگین درآمد مردم جهان را کاهش می‌دهد
  • لزوم ایجاد بسترهای مناسب برای کسب درآمد پایدار در کردستان
  • روایت تکان‌دهنده یونیسف از گورستان‌های کودکان غزه
  • واکسن کرونای آسترازنکا چقدر تهدیدتان می‌کند؟ | اشتباهاتی که مردم را به تزریق این واکسن ترغیب کرد
  • نکونام: سر کسانی باید پایین باشد که مردم آنها را می‌شناسند/ سقف را رعایت کردیم و گریه مان درآمد، سرمان کلاه رفت
  • ارزیابی نامحسوس وضعیت حجاب در ادارات و مراکز آموزشی کردستان
  • وضعیت قرمز در مدارس با افت شدید تحصیلی؛ معدل دبیرستانی‌ها ۸ تا ۱۰!
  • آژیر قرمز آموزش عمومی؛ معدل سال آخر دبیرستانی‌ها ۸ تا ۱۰!