Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-27@06:55:25 GMT

ورود کرونای Mu به انگلیس

تاریخ انتشار: ۱۳ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۰۰۸۱۳۹

ورود کرونای Mu به انگلیس

سویه جدید قدرتمندتر ویروس کرونا و مقاوم در برابر واکسن، وارد انگلیس شد.

‌به گزارش ایمنا، سویه جدید ویروس کرونا با نام «مو» (Mu) وارد انگلیس شد. سویه جدید که گفته می‌شود قدرتمندتر است و می‌تواند خطر مقاومت در برابر واکسن یا اصطلاحاً "فرار ایمنی" داشته باشد وارد انگلیس شده است.

سازمان جهانی بهداشت اعلام کرده است پایش سویه «مو» را که نخستین بار در ماه ژانویه در کلمبیا شناسایی شد، آغاز کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این سازمان در هفته نامه همه‌گیرشناسی خود نوشته که سویه جدید ویروس کرونا با نام علمی "بی ۱.۶۰۱" به عنوان "سویه بعدی" ویروس کرونا طبقه بندی شده است. سازمان جهانی بهداشت هشدار داده این سویه دارای جهش‌هایی است و تأکید می‌کند که برای درک بهتر ویژگی‌های آن به مطالعات بیشتری نیاز است.

سازمان جهانی بهداشت سویه‌های خاص یا سویه‌هایی را که باید پایش و پیگیری شوند با حروف الفبای یونانی نامگذاری می‌کند تا همگان بتوانند نام آن را به راحتی تلفظ کنند و همچنین از کاربرد نام کشورها و هرگونه اتهام زدن به کشور خاصی نیز جلوگیری شود.

انگلیس از جمله کشورهایی است که به نسبت جمعیت دارای بیشترین بیماران و جان باختگان کرونا در جهان است. بر اساس آمار اعلامی وزارت بهداشت و رفاه اجتماعی انگلیس، شمار جان باختگان کرونا در این کشور به ۱۳۳ هزار و ۴۱ نفر رسیده است و تاکنون شش میلیون و ۹۰۴ هزار و ۹۸۰ نفر نیز به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شدند.

مرکز ملی آمار انگلیس چندی پیش اعلام کرد: تاکنون در گواهی فوت یکصد و ۵۴ هزار نفر در این کشور علت مرگ ابتلاء به کووید -۱۹ درج شد. دولت انگلیس فقط افرادی را که تا ۲۸ روز پس از ابتلاء به کرونا فوت کنند قربانی کرونا محسوب می‌کند.

در حالی شمار جان باختگان و مبتلایان کرونا در انگلیس همچنان در حال افزایش است که اعلام شد بیش از ۳۸ میلیون نفر از جمعیت حدود ۶۷ میلیون نفری انگلیس هر دو دوز واکسن کرونا را دریافت کردند.

کارشناسان بهداشت و درمان در انگلیس تاکید کردند: واکسن کرونا به طور چشمگیری از شمار بیماران بد حال و مرگ مبتلایان کرونا کم کرده است، اما افرادی که واکسن زده اند نباید به پشتوانه واکسن، شیوه نامه‌های بهداشتی از جمله استفاده از ماسک را به ویژه در مراکز سربسته و پر تردد نادیده بگیرند.

ابتلای بیش از ۴۲ هزار نفر دیگر به کرونا در انگلیس

وزارت بهداشت و رفاه اجتماعی انگلیس اعلام کرد با ابتلای قطعی بیش از ۴۲ هزار نفر دیگر در شبانه روز گذشته، شمار مبتلایان قطعی کرونا در این کشور به ۶ میلیون و ۹۰۴ هزار و ۹۸۰ نفر رسیده است.

بر اساس اعلام وزارت بهداشت و رفاه اجتماعی انگلیس در ۲۴ ساعت گذشته همچنین ۱۲۱ بیمار کرونایی دیگر در این کشور جان باختند و شمار قربانیان کرونا مطابق آمار دولت انگلیس، به ۱۳۳ هزار و ۴۱ نفر رسیده است.

دولت انگلیس فقط افرادی را که تا ۲۸ روز پس از ابتلاء به کووید -۱۹ جان ببازند، قربانی ویروس کرونا محسوب می‌کند. مرکز ملی آمار انگلیس چند هفته پیش اعلام کرد ۱۵۷ هزار گواهی فوت ناشی از کووید در این کشور صادر شده است.

تا روز جمعه این هفته، ۹۱ میلیون و ۳۱۴ هزار و ۷۴۵ دوز واکسن کرونا در انگلیس تزریق شده است. با وجود تزریق هر دو دوز واکسن کرونا به شمار زیادی از مردم در انگلیس، ابتلای شمار زیادی از افرادی که هر دو دوز واکسن کرونا را در این کشور دریافت کردند نگرانی‌های ناشی از کووید را فرو ننشانده است.

منبع: صدا و سیما کد خبر 519350

منبع: ایمنا

کلیدواژه: انگلیس ویروس کرونا کرونای جدید جهش یافته شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق دوز واکسن کرونا ویروس کرونا سویه جدید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۰۸۱۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ببینید | خبر بد هواشناسی برای این استان‌ها؛ ورود سامانه بارشی قوی در راه کشور

264 215

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899698

دیگر خبرها

  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • شکایت بازیکن فرانسوی از فایزر و بیونتک به دلیل عوارض واکسن کرونا
  • واکسن کرونا باعث پایان فوتبال من شد!
  • ببینید | خبر بد هواشناسی برای این استان‌ها؛ ورود سامانه بارشی قوی در راه کشور
  • تلاش دانشمندان ایرانی برای تولید واکسن آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان
  • بازداشت بیش از هزار پناهجوی اغلب افغان و پاکستانی در ترکیه
  • بازداشت بیش از یک هزار پناهجوی غیر قانونی در ترکیه
  • فیلمی بامزه از متهم اصلی کرونا!
  • سلیمی نمین: مسائل فرهنگی را نمی‌توانیم یک سویه حل کنیم/ صفارهرندی: نسل ما انقلاب را از معبری دریافتند که پیشانی آن امام بود؛ خدشه به امام کل آن معبر را نابود می‌کند
  • رأی الیوم:حاکمیت اردن استمرار جغرافیای راهبردی رژیم صهیونیستی است