Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری مهر - گروه استان‌ها: در آستانه بازگشایی مدارس، والدین ضمن اینکه نگران حضور فیزیکی فرزندانشان در کلاس‌های درس در شرایط کرونایی هستند در خصوص کاهش سطح یادگیری دانش آموزان هم دغدغه دارند.

آموزش مجازی علیرغم تمام تلاشی که معلمان انجام داده‌اند، نتوانسته جای آموزش حضوری را بگیرد. اما بازگشایی مدارس به صورت حضوری هم با توجه به عدم واکسیناسیون دانش آموزان مخاطره آمیز است و والدین به شدت نگران سلامت فرزندانشان هستند چرا ابتلاء به ویروس دلتا در همه گروه‌های سنی دیده می‌شود و حتی در یکی از روزها شاهد مرگ و میر بیماران کرونایی یک تا ۱۰۰ ساله در کرمان بودیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این در حالیست که واکسیناسیون معلمان در حال انجام است و امید می‌رود دانش آموزان هم برای این مساله مهم مدنظر قرار داده شوند.

والدین: دانش آموزان را واکسینه کنید

مریم که سه فرزند دانش آموز دارد در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: برگزاری آنلاین کلاس‌های درس باعث کاهش سطح درک دانش آموزان از مطالب آموزشی شده است. در واقع کرونا مسبب این مشکلات است و حتی اگر مدارس حضوری شود من فرزندانم را به صورت حضوری به مدرسه نخواهم فرستاد. واکسیناسیون دانش آموزان در این زمینه می‌تواند بسیار کمک کننده باشد.

امیرعباس در گفتگو با مهر با ابراز نگرانی در خصوص چگونگی بازگشایی مدارس بیان کرد: فرزند من کلاس اولی است و پایه تحصیلی دخترم باید از امسال شکل بگیرد. آنگونه که تحقیق کرده‌ام فضای مجازی نتوانسته کارایی بالایی داشته باشد بر این اساس نگران این هستم که چه اقدامی باید در این زمینه انجام دهم.

چرا مسئولان فکری برای واکسیناسیون دانش آموزان نمی‌کنند؟ اگر مدارس باز شود چه تضمینی وجود دارد که فرزندان ما گرفتار این ویروس موذی نشوند زهرا هم به مهر گفت: سال گذشته با پرداخت شهریه بالا، پسرم را در یک مدرسه غیرانتفاعی ثبت نام کردم و کلاس‌ها هم غیرحضوری برگزار شد. به عقیده من با توجه به برگزاری مجازی کلاس‌ها باید مقداری از شهریه برگشت داده می‌شد اما این اتفاق نیفتاد. در جواب اعتراض ما مدرسه اعلام کرد که معلم‌ها در ساعات موظفی کلاس‌ها را به صورت مجازی برگزار کرده‌اند. امسال پسرم را به مدرسه دیگری بردم و نمی دانم وضعیت چگونه می‌شود.

وی ادامه داد: سال گذشته هزینه لباس فرم مدرسه را پرداخت کردیم و حالا آن لباس دیگر اندازه فرزندم نیست و حتی یک بار هم استفاده نشده است. هزینه شهریه غیرانتفاعی بسیار بالاست و نیاز است مسئولان در این زمینه چاره اندیشی کنند.

رضا در گفتگو با مهر اظهار کرد: فرزند من آسم دارد و قبل از هر چیزی سلامتی او برایم اهمیت دارد. چرا مسئولان فکری برای واکسیناسیون دانش آموزان نمی‌کنند؟ اگر مدارس باز شود چه تضمینی وجود دارد که فرزندان ما گرفتار این ویروس موذی نشوند؟ به نظر بنده مهم‌ترین اقدام قبل از بازگشایی حضوری مدارس واکسیناسیون کامل معلمان و دانش آموزان است.

بازگشایی حضوری مدارس و دانشگاه‌ها منوط به روند واکسیناسیون است

طبق خبری که امروز در وبدا منتشر شده است، بهرام عین اللهی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام کرد: قطعاً بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها اتفاق خواهد افتاد اما این موضوع منوط به روند واکسیناسیون است.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش هم امروز گفت: مقرر شده است که شرایط بازگشایی حضوری مدارس از آبان ماه به صورت تدریجی، آرام و با کسب اطمینان از سلامت دانش آموزان آغاز می‌شود. شروع فعالیت آموزشی دانش آموزان از اول مهر به احتمال زیاد به صورت غیر حضوری خواهد بود.

واکسیناسیون اکثر معلمان تا آبان انجام می‌شود

علیرضا کمرئی درباره واکسیناسیون معلمان و کادر مدرسه گفت: دز اول واکسیناسیون معلمان با همکاری وزارت بهداشت تمام و تزریق دز دوم هم آغاز شده است. با افزایش سرعت واکسیناسیون امیدواریم در بسیاری از مناطق تا پایان شهریورماه به نتیجه قابل قبولی دست یابیم.

وی بیان کرد: با توجه به فاصله دز اول و دوم برخی از واکسن‌ها و رعایت این زمانبندی و عملکرد واکسن و تولید پادتن به مرور زمان نیاز است، اما پیش بینی می‌شود که تا آبان ماه تعداد بسیاری از معلمان واکسیناسیون را انجام داده‌اند.

با توجه به اینکه دانش آموزان کمتر از کرونا آسیب می‌بینند و امکان دارد که ناقل کرونا برای والدین باشند، پیش بینی شده که تا زمان بازگشایی والدین هم واکسینه شده‌اند معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش اظهار داشت: علاوه بر معلمان عواملی که با دانش آموزان برخورد دارند مانند رانندگان در سرویس ایاب و ذهاب و سایر اعضای مدرسه باید واکسینه شوند.

کمرئی افزود: با توجه به اینکه دانش آموزان کمتر از کرونا آسیب می‌بینند و امکان دارد که ناقل کرونا برای والدین باشند، پیش بینی شده که تا زمان بازگشایی والدین هم واکسینه شده‌اند.

تلاش برای برگزاری حضوری مدارس

رئیس ستاد ثبت نام آموزش و پرورش استان کرمان نیز در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: امسال ثبت نام دانش آموزان به واسطه شرایط خاص کرونایی تغییراتی نسبت به سال‌های گذشته دارد و از طریق سامانه پادا و سیدا انجام می‌شود تا حضور فیزیکی والدین در مدارس در شرایط شیوع ویروس کمتر شود. البته ثبت نام پایه‌های ورودی اول، هفتم و دهم به صورت حضوری انجام شده است.

عباس ضیا گفت: در تلاش برای برگزاری مدارس به صورت حضوری هستیم که البته این بحث بستگی به تصمیم ستاد ملی کرونا دارد. در حال حاضر واکسیناسیون فرهنگیان در کرمان در حال انجام است و امکان دارد بتوانیم مدارس را به صورت حضوری برگزار کنیم.

وی در خصوص نارضایتی والدین از کیفیت آموزش‌های مجازی گفت: این وضعیت در اثر شیوع کرونا اجتناب ناپذیر بود و حتی معلمان هم رضایت آن‌چنانی نداشتند.

ضیا با اشاره به اینکه تمام تلاش ما بر برگزاری حضوری مدارس طی سال تحصیلی جدید است، افزود: امکان دارد آغاز سال تحصیلی در برخی مناطق به ویژه در مناطق عشایری و روستایی و با تشخیص ستاد ملی کرونا کلاس‌ها حضوری باشند. در مابقی مناطق منتظر این هستیم که ببینیم وضعیت چگونه می‌شود، اگر شرایط مناسب وجود نداشته باشد مجدداً کلاس‌ها به صورت مجازی یا ترکیبی (مجازی و حضوری) برگزار می‌شود.

در صورت برگزاری کلاس‌ها به صورت حضوری والدین خیالشان آسوده باشد چرا که طی چندین مرحله امکانات بهداشتی به مدارس ارسال شده است رئیس ستاد ثبت نام آموزش و پرورش استان کرمان گفت: در صورت برگزاری کلاس‌ها به صورت حضوری والدین خیالشان آسوده باشد چرا که طی چندین مرحله امکانات بهداشتی به مدارس ارسال شده است. یکسری امکانات بهداشتی دیگر هم به زودی به مدارس ارسال می‌شود.

وی با اشاره به تراکم بالای کلاس‌ها به ویژه در شهر کرمان، افزود: تراکم کلاس‌های درس را کم می‌کنیم و والدین هیچ دغدغه‌ای در این زمینه نداشته باشند.

ضیا با اشاره به اجرای پروژه مهر گفت: مدیران مدارس تمام هم و غمشان را برای بازگشایی حضوری مدارس گذاشته‌اند تا شرایط به گونه‌ای فراهم می‌شود که دانش آموزان به صورت حضوری در مدارس حضور پیدا کنند مگر اینکه شرایط بحرانی‌تر شود و تصمیمات دیگری اتخاذ شود.

رئیس ستاد ثبت نام آموزش و پرورش استان کرمان بیان کرد: تلاش می‌شود در مدرسه شرایط امنی به لحاظ بهداشتی به وجود آوریم. مدیران در این زمینه به صورت دقیق برنامه ریزی کرده‌اند تا اولیا هیچ دغدغه‌ای در خصوص سلامت فرزندانشان نداشته باشند.

زمان بازگشایی حضوری مدارس بستگی به شرایط کرونایی دارد

وی در خصوص زمان آغاز سال تحصیلی گفت: پیش بینی می‌شود مدارس از مهر آغاز شود؛ امکان دارد در برخی مناطق که وضعیت کرونایی بهتری دارند مدارس به صورت حضوری از ابتدای مهر آغاز شود و در برخی مناطق دیگر امکان حضور در مدارس از آبان و آذر وجود داشته باشد. امروز هم جلسه وزارتی است و در این جلسه تصمیمات جدیدتری گرفته می‌شود اما همه برنامه‌ها بر اساس این است که ان شالله برگزاری شروع سال تحصیلی را با برپایی کلاس‌های حضوری داشته باشیم.

ضیا در خصوص شهریه مدارس بیان کرد: در مدارس غیر دولتی باید شهریه ثابت اخذ شود که بر اساس تفاهم بین ولی دانش آموز و مدیر مدرسه در سامانه مشارکت‌ها انجام می‌شود.

در مدارس دولتی یا هیئت امنایی مبلغی تحت عنوان هزینه فوق برنامه در سال‌های قبل گرفته می‌شد که در حال حاضر با توجه به شرایط کرونایی فعالیت فوق برنامه‌ای نداریم و فعلاً هزینه‌ای در این زمینه نباید دریافت شود وی ادامه داد: در مدارس دولتی یا هیئت امنایی مبلغی تحت عنوان هزینه فوق برنامه در سال‌های قبل گرفته می‌شد که در حال حاضر با توجه به شرایط کرونایی فعالیت فوق برنامه‌ای نداریم و فعلاً هزینه‌ای در این زمینه نباید دریافت شود. طی سه مرحله به صورت بخش نامه به مدارس استان ابلاغ شده است که به جز هزینه کتاب، بیمه و مجلات رشد مبلغی نباید اخذ شود.

ضیا از انجام بازرسی از مدارس خبر داد و گفت: با مدارس دولتی که اقدام به اخذ هزینه کرده‌اند برخورد می‌شود. والدین می‌توانند این موارد را در سامانه شکایت آموزش و پرورش ثبت کرده یا به شماره‌های ستاد بازرسی آموزش و پرورش ۳۲۲۲۶۳۱۵ و ۳۲۲۳۳۱۴۴ گزارش دهند.

وی بیان کرد: بر اساس قانون در حال حاضر نباید وجهی در زمینه هزنیه‌های فوق برنامه دریافت شود. در شروع سال تحصیلی در صورت برگزاری حضوری کلاس‌ها، هیئت امنا تصمیم گیری می‌کند بر اساس فعالیت‌هایی که قرار است در مدرسه ارائه شود هزینه مد نظر دریافت شود. مدارس شاهد و استعدادهای درخشان تابع دستورالعمل‌های خاص خودشان هستند و بر اساس آن هزینه‌هایی را دریافت می‌کنند.

ضیا به شرایط مدارس هم اشاره کرد و گفت: باید روی دیگر سکه را هم ببینیم، مدرس‌های دولتی و غیر دولتی هزینه‌هایی دارند مثلاً در بحث اینترنت آموزش‌های آنلاین و حقوق معلم مجبور به صرف هزینه هستند. مدارس غیرانتفاعی باید هزینه معلم و اجاره فضای مدرسه پرداخت کنند، در شهریه مدارس غیرانتفاعی هزینه فوق برنامه نباید لحاظ شود اما هزینه ثبات باید پرداخت شود.

برگزاری پویش هم کلاسی مهربان در کرمان

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان کرمان در گفتگو با خبرنگار مهر در خصوص طرح «پویش هم کلاسی مهربان ۲» اظهار کرد: این طرح در شهریورماه به منظور کمک به دانش آموزان محروم در استان کرمان برگزار می‌شود.

صدیقه مرادی ادامه داد: هدف از برگزاری این طرح جمع آوری کمک‌های نقدی و غیرنقدی مردمی و دانش آموزی برای کمک به دانش آموزان محروم استان است. از همه مدیران و والدین خواهش می‌کنم که در این امر خیرخواهانه شرکت کنند تا با توجه به مشکلات اقتصادی خانواده‌ها، بتوانیم با کمک‌های مومنانه و خیرخواهانه بخشی از نیازهای دانش آموزان را برطرف کنیم.

وی بیان کرد: بخشنامه این پویش به همه مدارس ارسال شده و از ۹ شهریور آغاز شده و تا ۱۸ شهریور همه کمک‌ها جمع آوری می‌شود و در تاریخ ۲۳ همین ماه به صورت نمادین پویش همکلاسی مهربان در کل کشور برگزار می‌شود.

کم کم صدای پای بازگشایی مدارس به گوش می‌رسد اما همراه با آن دغدغه والدین هم پررنگ‌تر می‌شود و انتظار دارند مسئولان در راستای واکسیناسیون دانش آموزان و ایجاد زمینه مناسب (به لحاظ رعایت پروتکل‌های کرونایی) برای حضور فیزیکی دانش آموزان در مدارس اقدام کنند.

کرونا از اسفند ۹۸ بر مدارس سایه انداخت و باعث شد دانش آموزان به جای حضور در کلاس‌های درس مجبور باشند از طریق تلفن همراه و فضای مجازی در کلاس‌ها حضور پیدا کنند.

امسال اما مسئولان آموزش و پرورش می‌گویند که تمام هم و غمشان را بر برگزاری کلاس‌های درس به صورت حضوری گذاشته‌اند اما باز هم اگر کرونا اجازه دهد!

کد خبر 5296544

منبع: مهر

کلیدواژه: مدرسه ویروس کرونا واکسن کرونا دانش آموزان بازگشایی مدارس ویروس کرونا واکسن کرونا بوشهر آمار کرونا شیوع کرونا خطبه های نماز جمعه سیستان و بلوچستان اردبیل گرگان هفته دولت کرمانشاه آتش سوزی دولت سیزدهم تالاب انزلی آموزش و پرورش استان کرمان واکسیناسیون دانش آموزان بازگشایی حضوری مدارس بازگشایی مدارس شرایط کرونایی صورت حضوری کلاس های درس مدارس ارسال حال حاضر دریافت شود سال تحصیلی فوق برنامه کلاس ها پیش بینی ثبت نام بر اساس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۰۸۳۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فعالیت مدارس استان بوشهر تا ۱۹ اردیبهشت

به‌گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز بوشهر، علی موحدی افزود: دانش‌آموزان پایه‌های اول تا پنجم ابتدایی تا نوزدهم اردیبهشت و دانش‌آموزان پایه ششم ابتدایی که دو امتحان هماهنگ کشوری دارند تا هشتم خرداد در مدارس حضور خواهند داشت.

وی با بیان این‌که امتحانات پایه متوسطه اول از نوزدهم اردیبهشت آغاز می‌شود، اضافه کرد: به مدیران مدارس متوسطه اول اعلام شده دو روز قبل‌از شروع امتحانات یعنی از هفدهم اردیبهشت کلاس‌های درس تعطیل تا دانش‌آموزان برای شرکت در امتحانات آماده شوند.

مدیر کل آموزش و پرورش استان بوشهر عنوان کرد: امتحانات دانش‌آموزان پایه متوسطه اول تا ۱۳ خرداد ادامه دارد.

وی گفت: کلاس‌های درس دانش‌آموزان متوسطه دوم (پایه‌های ۱۰، ۱۱ و ۱۲) هم تا نوزدهم اردیبهشت دایر است و بعد از آن باید برای شرکت در امتحانات نهایی که به صورت هماهنگ کشوری است، آماده شوند.

موحدی ادامه داد: امتحانات نهایی دانش‌آموزان متوسطه دوم تا سی‌ام خرداد تمام می‌شود.

وی گفت: برنامه‌های امتحانی پایه متوسطه اول به همه شهرستان‌ها و مناطق ابلاغ شده و امتحانات پایه‌های دهم تا دوازدهم به‌صورت هماهنگ کشوری برگزار خواهد شد.

به گفته مدیر کل آموزش و پرورش استان فقط امتحانات هنرستان‌های فنی و کار و دانش به صورت داخلی است و سوالات در مدرسه طراحی می‌شود.

وی همچنین به تجهیز ۹۲ حوزه امتحانی در استان اشاره کرد و افزود: این حوزه‌ها مجهز به دوربین‌های مدار بسته و دستگاه‌های سیگنال یاب هستند.

موحدی همچنین گفت: ۸ حوزه تصحیح به صورت الکترونیکی داریم که برگه‌های امتحانی پس از رونوشت‌برداری بر روی سامانه آموزش و پرورش قرار می‌گیرد.

وی اضافه کرد: دو تصحیح کننده از نقاط مختلف کشور برگه‌های امتحانی را بدون اعمال نظر نمره می‌دهند.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • تحویل ۱۰ هزار کلاس درس در سال ۱۴۰۳ در صورت تزریق بودجه
  • جانمایی نامناسب مدارس در گرگان مشکل ساز شده است
  • رشته‌های فنی باید در شهرستان معمولان ارتقا یابد
  • برپایی کلاس درس دانش آموزان فلسطینی در چادرها
  • ثبت‌نام کلاس اولی‌ها از ۱۹ اردیبهشت آغاز می‌شود
  • مهر۱۴۰۳ کمبود معلم نداریم/توجه به مدرسه سازی اولویت آموزش و پرورش
  • آغاز ثبت‌نام کلاس اولی‌ها از ۱۹ اردیبهشت
  • کلاس‌های مدارس ابتدایی استان بوشهر تا ۱۹ اردیبهشت‌ماه دایر است
  • اقدامات ایجابی سلامت‌محور در فارس توسعه یابد
  • فعالیت مدارس استان بوشهر تا ۱۹ اردیبهشت