Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-27@19:41:34 GMT

معاون مرزبانی ناجا: امنیت در مرزها کامل و پایدار است

تاریخ انتشار: ۱۳ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۰۰۸۴۹۷

معاون مرزبانی ناجا: امنیت در مرزها کامل و پایدار است

سردار حسن اسداللهی روز شنبه در آیین معارفه فرمانده جدید مرکز آموزش مرزبانی محمدرسول الله (ص) بیرجند افزود: عقبه امنیت باعث توسعه می‌شود و در خراسان جنوبی و سایر استان‌های مرزی در وضعیت پایدار و مناسب است.

وی با بیان اینکه امنیت ضامن توسعه، اشتغال و اقتصاد پویاست گفت: به لطف خدا مردم نجیب و با ایمان استان خراسان جنوبی در کنار نیروهای مسلح، امنیت بسیار مطلوبی را با توجه به مرز مشترک با کشور افغانستان به ارمغان آورده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون هماهنگ‌کننده فرماندهی مرزبانی ناجا افزود: نیروهای مسلح در جمهوری اسلامی ایران عقبه مردمی دارد و مردم آن را از بدنه خود می‌دانند لذا در سیل، زلزله، کرونا، همدلی مومنانه و مواسات، نیروهای مسلح هم پای کار هستند که نشان از مردمی بودن آنان است.

وی با تاکید بر اینکه باید قدردان شهیدان و ادامه دهنده راه آنان باشیم گفت: امنیت و اقتدار امروز کشور و مرزهای ایران به برکت خون شهیدان حاصل شده است.

سردار اسداللهی ماموریت اصلی و ذاتی مرزبانان را حفظ و صیانت از مرزهای کشور خواند و اظهار داشت: سلحشوران و ایثارگران مرزبانی با مجاهدت وصف ناشدنی برای انجام موفق ماموریت‌های خود در تلاش هستند.

وی افزود: در مراکز آموزش باید فرهنگ بسیجی، روحیه ایثار و شهادت‌طلبی و فرهنگ دفاع از مرزهای با قداست جمهوری اسلامی ایران در سربازان تقویت شود.

معاون هماهنگ‌کننده فرماندهی مرزبانی ناجا با گرامیداشت یاد و خاطره سرهنگ سورگی فرمانده فقید مرکز آموزش مرزبانی محمد رسول الله (ص) بیرجند گفت: این خلوص نیت است که انسان را بزرگ می‌کند و محبوبیت اجتماعی می‌بخشد نه پست و جایگاه‌های دنیایی، چرا که اینها گذرا هستند.

در این آیین از خدمات و تلاش‌های فرمانده سابق این مرکز آموزشی مرحوم سرهنگ محمدحسین سورگی تجلیل و سردار علی محمد محمدی به عنوان فرمانده جدید مرکز آموزش مرزبانی محمد رسول الله (ص) بیرجند معرفی شد.

سرهنگ سورگی هنگام تمرینات آمادگی جسمانی نظامی در تیر امسال دچار عارضه قلبی شد و به دیار باقی شتافت.

خراسان جنوبی به طول ۳۳۱ کیلومتر در چهار شهرستان سربیشه، نهبندان، درمیان و زیرکوه، با کشور افغانستان مرز مشترک دارد.

برچسب‌ها خراسان جنوبی امنیت انتظامی مرزبانی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: خراسان جنوبی امنیت انتظامی خراسان جنوبی امنیت انتظامی مرزبانی خراسان جنوبی مرکز آموزش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۰۸۴۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسیرهای خراسان جنوبی مسدود نیست

ایسنا/خراسان جنوبی مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی گفت: با توجه به بارندگی‌های صورت گرفته و در پی وقوع سیلاب در برخی از مناطق خسارات بسیاری وارد شده که برخی از جاده‌های استان مسدود بوده که با بازسازی‌ها صورت گرفته مسیرها باز شده است و در حال حاضر هیچ راهی مسدود نیست.

محمدعلی آخوندی، در گفت‌وگو با ایسنا گفت: از بعد سیلاب و انسداد جاده تقریبا مشکل رفع شده و شرایط به پایداری نسبی را پیدا کرده است اما دلیل بر امن بودن راه‌ها و بازسازی شدن آن‌ها نیست.

وی افزود: مشغول عملیات بازسازی جاده‌ها بوده و برای تردد در راه‌ها نیز باید ملاحظه صورت گیرد چرا که برخی از جاده‌ها بررسی نشده و ممکن است زیر جاده‌ خالی شده باشد و تأکید برا ین است که ترددها به حداقل برسد و با احتیاط کامل و از سینه راه نیز فاصله گرفته شود.

آخوندی با بیان اینکه جاده‌های استان مسدود نیست، گفت: در محورهای روستای از جمله؛ معصوم آباد زیرکوه و بخش‌هایی از شهداد به نهبندان و مسیرراه نیز ممکن است شرایطی باشد که نیاز به احتیاط کامل دارد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی گفت: در شهرستان خوسف بسیاری از آبنماها  تخریب شده که نیاز است رعایت شود.

وی تصریح کرد: ایمن سازی اولیه مسیرها در دستور کار است و با امکانات و دستگاه‌های متولی انجام می‌شود و لازم است رعایت شود چرا که بازسازی کامل نیازمند برآورد خسارات است.

آخوندی تصریح کرد: علاوه بر راه‌ها و محورهای شهری و روستایی که خسارات بسیاری در شهرستان زیرکوه، طبس، خوسف و خور و برخی از محورهای داخلی سرایان به دلیل سیل داشتیم اما در مناطق حساس و مسکونی نداشتیم، این روند بارندگی به صورت نقطه‌ای و رگباری و در برخی نقاط احتمال جریان آب نیز وجود دارد به ویژه در سمت نهبندان، سربیشه و خوسف بیشتر خواهد بود.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی گفت: در حوزه انتقال آب و شبکه‌های آبرسانی روستایی و قنوات و در دام و کانال‌های انتقال آب و در برق‌رسانی دچار مشکل شدیم که باید برآورد خسارات انجام شود.

وی بیان کرد: در حوزه‌های واحد مسکونی خسارات قابل توجه نبوده است و با کمک خود مردم باید تلاش شود که مناطق مقاوم‌تری داشته باشند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • اجراشدن 65 طرح در محلات هدف بازآفرینی خراسان جنوبی
  • معاون وزیر کشور : رئیسی دستور داده تا ۳ میلیارد یورو در اختیار نیرو‌های مسلح قرار داده شود تا به‌سرعت فرآیند انسداد مرز‌ها را آغاز کنند
  • جزئیات جدید از انسداد مرزها برای افزایش امنیت کشور
  • ۲۰ هزار لیتر سوخت قاچاق در مرزهای خراسان رضوی کشف شد
  • کشف بیش از ۲۰ هزار لیتر سوخت قاچاق در مرز دوغارون
  • مسیرهای خراسان جنوبی مسدود نیست
  • بیش از ۲۰ هزار لیتر سوخت قاچاق در مرزهای خراسان رضوی کشف شد
  • بازگشت مرزبانان ایرانی از افغانستان
  • مرزبانی ایران: ۶ مرزبان خراسان جنوبی به کشور بازگشتند
  • تولید نان کامل در خراسان رضوی امنیت غذایی را تامین می‌کند