Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، علی عادلی مدیر تیم ملی محاسبات ذهنی ایران گفت : دانش آموزان نابغه تیم ملی محاسبات ذهنی ایران که در المپیاد کشوری ویراکاپ ۱۴۰۰ موفق به کسب مقام برتر شده بودند، در مسابقات جهانی محاسبات ذهنی WAMAS ۲۰۲۱ دبی افتخار آفرینی کرده و مقام اول تیمی را از آنِ جمهوری اسلامی ایران کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با بیان اینکه همه ۱۴ دانش‌آموز شرکت کننده در این مسابقات رتبه کسب کردند، گفت : چهار دانش آموز عنوان قهرمان قهرمانان، دو نفر قهرمان، یک نفر مقام اول و هفت نفر دیگر مقام دوم این مسابقات را کسب کردند.

مدیر تیم ملی محاسبات ذهنی ایران و دبیر کل المپیاد ملی ویراکاپ افزود: این دانش آموزان دیروز (۱۲ شهریور) در رقابت‌های سخت محاسبات ذهنی با دانش آموزان نخبه سایر کشور‌ها رقابت کرده و در مدت زمان ۱۰ دقیقه به ۴۰۰ سوال پاسخ دادند.

عادلی ادامه داد: این دانش آموزان از دو استان تهران و کرمانشاه راهی این دوره از مسابقات شده و همگی در رشته محاسبات سریع ذهنی شرکت کرده بودند.

عادلی گفت: دانش آموزان نابغه تیم ملی محاسبات ذهنی ایران پیش از این در المپیاد کشوری ویراکاپ ۱۴۰۰ موفق به کسب مقام برتر شده بودند.

او افزود: ۲۴ کشور جهان برای شرکت در این مسابقات اعلام آمادگی کرده بودند که ۱۲ کشور به خاطر شرایط کرونا و قوانین تست PCR موفق به شرکت در مسابقات نشدند و انصراف دادند.

او با اشاره به برگزاری مراسم اختتامیه این مسابقات در عصر امروز (۱۳ شهریور) در دبی، افزود: مدیر سرکنسولگری ایران در امارات بعد از شنیدن خبر موفقیت دانش‌آموزان نخبه ایرانی در مسابقات اعلام کرده در مراسم اختتامیه و اهدای جوایز شرکت خواهد کرد .

انتهای پیام/د

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: محاسبات ذهنی محاسبات ریاضی رقابت های کشوری رقابت های بین المللی تیم ملی محاسبات ذهنی ایران دانش آموزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۰۸۷۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رقابت ۲۸۵ دانش‌آموز مدارس سمپاد در مسابقات ورزشی کردستان

اسماعیل کوهی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: مسابقات ورزشی مدارس استعدادهای درخشان استان کردستان در شهر سنندج برگزار می‌شود.

رئیس اداره استعدادهای درخشان آموزش و پرورش کردستان با اشاره به اینکه دانش‌آموزان در چهار رشته ورزشی به رقابت می‌پردازند، گفت: این مسابقات در رشته‌های ورزشی فوتسال، شطرنج و تنیس روی میز و والیبال برگزار می‌شود.

وی افزود: در رشته‌های فوتسال، شطرنج و تنیس روی میز دانش‌آموزان دختر و پسر شرکت دارند اما رقابت در رشته والیبال ویژه دختران دانش‌آموز مدارس استعدادهای درخشان استان کردستان است.

کوهی خاطرنشان کرد: این دوره مسابقات ورزشی از تاریخ یازدهم الی چهاردهم اردیبهشت ماه به میزبانی اداره‌کل آموزش و پرورش کردستان در سنندج برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه در این مسابقات تعداد ۲۸۵ نفر از دانش آموزان برگزیده مسابقات شهرستانی مدارس سمپاد حضور دارند، گفت: این مسابقات در چهار سالن ورزشی اوراز، شهید احمدپناه، استقلال و هنرستان تندرستی پسران به رقابت خواهند پرداخت.

رئیس اداره استعدادهای درخشان آموزش و پرورش کردستان عنوان کرد: مسابقات فوتسال دختران برای اولین بار است بین دانش‌آموزان سمپاد کشور به صورت آزمایشی و در مدارس سمپاد استان کردستان برگزار خواهد شد.

کوهی افزود: برگزاری این دوره مسابقات ورزشی در مدارس استعداد درخشان سبب ایجاد شور و هیجان در بین دانش‌آموزان این مدارس شده است.

کد خبر 6088486

دیگر خبرها

  • برپایی دوازدهمین دوره المپیاد «آماده دادرس» در فارس
  • راهیابی تیم والیبال دانش‌آموزی به فینال مسابقات جهانی
  • تیم والیبال دانش آموزان ایران به جمع چهار تیم برتر جهان راه یافت
  • صعود دانش‌آموزان والیبالیست ایران به جمع چهار تیم برتر جهان
  • اقبال بازارهای جهانی به محصولات دانش‌بنیان ایران
  • ایتالیا هم زانو زاد: والیبال ایران در جمع ۴ تیم برتر جهان
  • برگزاری‌ مسابقات قرآن دانش‌آموزان و فرهنگیان در یزد
  • مسابقات قرآن دانش‌آموزان و فرهنگیان در یزد برگزار می‌شود
  • ایران مقتدرانه قهرمان شد/ درخشش ووشوکاران ایرانی با کسب ۲۰ مدال رنگارنگ
  • رقابت ۲۸۵ دانش‌آموز مدارس سمپاد در مسابقات ورزشی کردستان