Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-28@19:51:43 GMT

200 شغل برکت برای اقشار آسیب‌پذیر آران و بیدگل

تاریخ انتشار: ۱۳ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۰۰۸۹۰۳

200 شغل برکت برای اقشار آسیب‌پذیر آران و بیدگل

بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام زمینه ایجاد اشتغال برای 200 نفر را در آران و بیدگل کاشان فراهم کرده است.

به گزارش برنا؛ معاون تامین نهاده‌ها و مشارکت‌های اقتصادی بنیاد برکت با اعلام این خبر اظهار داشت: بنیاد با حمایت از کارگاه تولیدی فعال در حوزه تولید اسباب‌بازی و بازی‌های فکری، باعث ایجاد اشتغال برای 200 نفر از ساکنان و به خصوص اقشار آسیب‌پذیر شهر آران و بیدگل در استان اصفهان شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هادی جوهری با اشاره به حمایت از این واحد تولیدی در قالب مشارکت مدنی خاطرنشان کرد: بنیاد برکت 30 میلیارد ریال منابع برای تکمیل سرمایه در گردش و فاز توسعه در اختیار این کارگاه تولیدی فعال در زمینه تولید اسباب‌بازی، بازی‌های فکری و ابزار کمک آموزشی قرار داده است.

او ادامه داد: در حال حاضر 60 نفر به صورت مستقیم در این کارگاه مشغول فعالیت بوده و برای 140 نفر نیز اشتغال خانگی ایجاد شده است.

به گفته معاون تامین نهاده‌ها و مشارکت‌های اقتصادی بنیاد برکت، اکثر افرادی که در خانه خود با کارگاه مشارکتی این بنیاد همکاری دارند از میان اقشار آسیب‌پذیر از جمله زنان سرپرست خانوار، معلولان و افراد نابینا و کم‌توان و معرفی شدگان از سوی خیریه‌ها انتخاب شده‌اند.

جوهری بیان کرد: کارگاه تولیدی مشارکتی بنیاد برکت از سال 1385 فعالیت خود را در زمینه تولید اسباب بازی‌های هدف‌دار، بازی‌های آموزشی و ابزار کمک آموزشی آغاز کرده بود اما فعالیت آن به علت تورم و افزایش ناگهانی نرخ ارز متوقف شده بود.

او افزود: با ورود و مشارکت بنیاد برکت در سال گذشته و تامین سرمایه در گردش، این کارگاه به چرخه تولید بازگشت و کار خود را توسعه داد و در حال حاضر، ظرفیت تولید یک میلیون قطعه اسباب بازی را در سال دارد. 

معاون مشارکت‌های اقتصادی بنیاد برکت یادآور شد: در صورت توسعه فازهای دیگر این کارگاه تولیدی، امکان ایجاد اشتغال بیشتر برای اقشار آسیب‌پذیر در منزل وجود خواهد داشت.

جوهری تاکید کرد: بنیاد برکت تا به امروز در مجموع اقدام به مشارکت، سرمایه‌گذاری، ارائه تسهیلات و پشتیبانی از 742 بنگاه متوسط صنعتی در سراسر کشور کرده که باعث ایجاد فرصت‌های کسب و کار برای 211 هزار متقاضی اشتغال شده است. 66 هزار و 750 میلیارد ریال برای توانمندسازی این 742 بنگاه سرمایه‌گذاری شده و بنیاد پس از تثبیت و به سوددهی رسیدن، از 282 بنگاه خارج شده و سهام خود را به کارآفرینان و بخش خصوصی واگذار کرده است.

او تصریح کرد: بنیاد برکت در سال جاری نیز سرمایه‌گذاری در یک‌هزار و 240 بنگاه تولیدی در مناطق محروم کشور را در دستور کار قرار دارد که احیای واحد‌های تعطیل و نیمه‌تعطیل در اولویت است.

معاون مشارکت‌های اقتصادی بنیاد برکت گفت: تا به امروز با 12 بنگاه تولیدی در استان اصفهان مشارکت اقتصادی داشته‌ایم که پس از ثبات و به سوددهی رسیدن، از 9 بنگاه خارج شده‌ایم. این سرمایه‌گذاری و مشارکت اقتصادی، ایجاد اشتغال برای 3 هزار و 855 متقاضی را به دنبال داشته است.

گفتنی است، بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام تاکنون 4 هزار و 31 طرح در حوزه‌های توانمندسازی اقتصادی، امور زیربنایی، فرهنگی و خدمات بیمه‌ای را با حجم سرمایه‌گذاری 6 ‌هزار و 360 میلیارد ریال در مناطق محروم و کمتر توسعه‌یافته استان اصفهان به بهره‌برداری رسانده یا در دست اقدام دارد.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: معاون ایجاد اشتغال استان اصفهان سرمایه اشتغال زنان معلولان تورم نرخ ارز اسباب بازی کسب و کار سهام بخش خصوصی اصفهان آسیب اجتماعی بنیاد برکت کار آفرینی رفاه اجتماعي مشارکت های اقتصادی بنیاد برکت اقشار آسیب پذیر کارگاه تولیدی سرمایه گذاری ایجاد اشتغال اسباب بازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۰۸۹۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشکیل کمیته تخصصی «سبز و آبی» در راستای اهمیت امنیت غذایی در کشور

رضا پسندیده دبیر زنجیره‌های بنیاد برکت در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با اشاره براینکه طی هرساله بنیاد برکت از طرح‌های اقتصادی در سراسر کشور حتی از مناطق محروم و کم توسعه یافته بسته‌های حمایتی تخصیص می‌دهد، گفت: از ابتدای سال گذشته (۱۴۰۲)، تمرکز ویژه‌ای در زمینه زنجیره‌های سبز و آبی داشتیم؛ زنجیره سبز مربوط به کشاورزی، صنایع غذایی و صنایع وابسته به این حول محوری است و زنجیره آبی مربوط به صنایع آبزی پروری و صنایع وابسته به آن محسوب می‌شود.

دبیر زنجیره‌های بنیاد برکت در ادامه تاکید کرد: برای هر زنجیره (سبز و آبی) یک کمیته مجزا و تخصصی ایجاد شده که تمام تصمیمات طرح‌های اقتصادی بنیاد برکت به صورت جزئی بررسی و اتخاذ شود و با متولیان هر ارگان مانند جهاد کشاورزی، شرکت شهرک کشاورزی، نظام مهندسی کشوری و افراد فعال این صنعت، مسؤولیت تصمیم‌گیری‌های مهم در این زمینه را عهده دار هستند. همچنین در حوزه زنجیره آبی افراد متولی از ارگان‌های شیلات، اتحادیه آبزیان، شهرک‌های کشاورزی، سازمان تحقیقات شیلات و افراد فعال حوزه آبزی پروری حضور دارند.

وی خاطرنشان کرد: دو سال گذشته در حوزه زنجیره سبز در زمینه خورد و خانگی ۲۲ هزار طرح، کسب و کار متوسط ۹۴ طرح و در زمینه زنجیره آبی ۸ هزار طرح خورد و خانگی و ۴۶ هزار طرح کسب و کار متوسط در سراسر کشور توسط بنیاد برکت تأمین مالی شد؛ همچنین در سال جاری توسعه اشتغال این زنجیره‌ها در دستور کار قرار گرفته است.

پسندیده در خصوص حمایت بنیاد در زمینه صادرات این طرح‌ها، ادامه داد: علاوه بر صادرات، در زمینه توسعه بازار این طرح‌ها بسته‌های حمایتی در نظر داریم که موجب گسترش بازار و رفع شکاف‌های چالشی کشور شود.

این مسؤول در ادامه هدف اساسی بنیاد برکت را عنوان کرد و گفت: هدف اصلی شناسایی چالش و موانع کشور است که با کشف شکاف‌ها اقدام به سرمایه‌گذاری مناسب برای مطلوب شدن شرایط در این زمینه خواهد کرد، ناگفته نماند، این بنیاد تنها مسؤولیت تأمین مالی را بر عهده دارد و هیچ‌گونه تصدی‌گری وجود ندارد.

کد خبر 6091387 زهره آقاجانی

دیگر خبرها

  • تشکیل کمیته تخصصی «سبز و آبی» در راستای اهمیت امنیت غذایی در کشور
  • تشکیل زنجیره سبز برای تصمیم‌گیری در بخش کشاورزی
  • پرداخت ۷۲۴ میلیاردی مستمری تامین اجتماعی آران و بیدگل
  • هدف بنیادعلوی توانمند سازی وایجاد درآمدپایداربرای اقشار ضعیف است
  • تلگراف: انهدام تانک‌های آبرامز ناتو را آسیب پذیر کرده است
  • معرفی و انتصاب مجری و نماینده بنیاد علوی در استان کهگیلویه وبویراحمد
  • ابراز خرسندی شهروندان آران و بیدگل از بهسازی معابر شهر + فیلم
  • آمریکا و رژیم صهیونیستی بیش از پیش منزوی شده اند
  • فعالیت ۴۱۶سفیر دانش‌آموز رضوی در آران و بیدگل
  • اجرای بیش از ۲ هزار طرح اشتغالزایی بنیاد برکت در خراسان جنوبی