Web Analytics Made Easy - Statcounter

آفتاب‌‌نیوز :

شهروندان کابل از تیراندازی‌هایی در سطح این شهر خبر دادند که در نتیجه آن تعدادی کشته و زخمی شدند.

به گفته اورژانس بیمارستان کابل در نتیجه تیراندازی‌های شب گذشته 17 تن کشته شده و 41 تن دیگر نیز زخمی شدند.

دلیل این تیراندازی‌ها از منابع مختلف عنوان شد که تاکنون هیچ کدام از آنها تایید نشده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برخی اخبار غیررسمی از درگیری‌های شبکه حقانی و نیروهای ملابرادر در کابل خبر می‌داند؛ طبق اخبار تایید نشده کشمکش میان طالبان بر سر سهم‌گیری از قدرت آغاز شده است.

برخی منابع نیز اعلام کردند گروه حقانی علیه ملاهیبت‌الله کودتا کرده است. تیرهای هوایی شلیک‌شده نیز از سوی گروه حقانی بوده است و گفته می‌شود ملابرادر و ملایعقوب کشته شده‌اند.

در حالی‌که رسانه‌های طالبان علت این تیراندازی‌ها را جشن سقوط پنجشیر اعلام می‌کردند برخی گزارش‌ها حاکی از حضور جنگنده‌های آمریکا بر فراز آسمان کابل و تیراندازی نافرجام نیروهای طالبان بود.

ملا محمد یعقوب عمر، عضو ارشد طالبان در پیامی صوتی به همه اعضای طالبان که تیراندازی می‌کردند هشدار داد که از این کار صرف نظر کنند.

وی شایعات مربوط به تصرف پنجشیر را بی اساس دانست و گفت که این موضوع واقعیت ندارد.

وی به همه مقامات نظامی و روسای پلیس هشدار داد که اگر دوباره در کابل تیراندازی شود مطابق قانون با آنها برخورد خواهد شد.

در همین حال «ذبیح‌الله مجاهد» سخنگوی طالبان نیز در پیامی از اعضای این گروه خواست تا از تیراندازی خودداری کنند.

تاکنون علت تیراندازی‌های شب گذشته کابل از سوی طالبان مشخص نشده اما به کفته منابع این شلیک‌ها مربوط به سقوط پنجشیر و یا شادی‌های پس از تسلط طالبان کابل نبوده است.

در همین حال برخی گمانه‌زنی‌ها از اختلافات طالبان بر سر اعلام تشکیل دولت جدید افغانستان حکایت دارند، به‌طوری که پس از گذشته چندین هفته اما طالبان دولت جدید را اعلام نکرده و با چالش‌هایی مواجه شده است.

منبع: خبرگزاری فارس

منبع: آفتاب

کلیدواژه: طالبان افغانستان تیراندازی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۰۹۱۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چمران: در شورایی که زنده است اختلاف‌نظر طبیعی است

مهدی چمران رئیس شورای اسلامی شهر تهران در حاشیه دویست و سی و دومین جلسه شورای اسلامی شهر تهران در جمع خبرنگاران با بیان اینکه گزارش بازدید از محله جوادیه توسط آقای امانی ارائه خواهد شد، اظهار کرد: معاون فنی و عمرانی شهرداری هم درخصوص دو پروژه مهم یادگار امام (ره) و شهید شوشتری توضیحاتی ارائه خواهد داد. انتخاب قائم مقامان ذیحساب و ارائه گزارش حساب درآمد و هزینه نیز قرائت خواهد شد. همچنین اصلاحیه غرف و میادین در این جلسه بررسی می‌شود.

وی با اشاره به حواشی جلسه قبل شورا، خاطرنشان کرد: این اتفاقات در شورایی که زنده است و قلب همه برای موضوعی مهم همچون حمل و نقل می‌تپد، می‌افتد و مسئله طبیعی است و نباید مهم قلمداد شود. مجلس زنده چنین مسائلی را هم دارد.

چمران گفت: ما در شرایط خاصی هستیم و برخی موارد مطرح شد که ممکن است مشکلاتی ایجاد کند. متاسفانه موارد عنوان شده ضرر می‌زند. البته این موضوعات ربطی به شورا ندارد.

وی با بیان اینکه رسانه‌ها مطالب خوبی در خصوص برگزاری نمایشگاه کتاب منتشر کردند، یادآور شد: رسانه‌ها درخواست‌های مردم در مورد برگزاری نمایشگاه‌ها در محل نمایشگاه بین‌المللی را جویا شوند. دادستان کل کشور نامه بسیار خوبی به دولت ارسال کرده بود و فکر می‌کنم دولت باید این موضوع را پیگیری کند. البته وزیر صمت نسبت به این مسئله قول پیگیری داده است.

چمران با بیان اینکه نمایشگاه شهر آفتاب به عنوان نمایشگاه‌های رسمی پذیرفته شده است، تصریح کرد: بودجه خوبی برای تقویت و توسعه نمایشگاه شهر آفتاب در نظر گرفته‌ایم.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی شهری

دیگر خبرها

  • کشته شدن ۴ افسر آمریکایی بر اثر تیراندازی در کارولینای شمالی
  • طالبان افغانستان برای جذب توریست خارجی دست به کار شده اند
  • کشته شدن ۴ مامور پلیس در کارولینای شمالی
  • سد طالبان بر مسیر «دوستی»
  • تیراندازی هنگام اجرای حکم جلب/ ۴ پلیس کشته شدند
  • چمران: در شورایی که زنده است اختلاف‌نظر طبیعی است
  • کابل خطاب به مسکو: حکومت افغانستان فراگیر است
  • قزاقستان: کشورهای مختلف به برقراری روابط با کابل تمایل دارند
  • سیل در افغانستان/ ۱۱ نفر کشته و زخمی شدند
  • دادگاه‌های صلح در تهران تشکیل می‌شود؟