Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «همشهری آنلاین»
2024-04-29@09:13:57 GMT

بارش ۶۰ میلیمتری باران در رشت و آبگرفتگی معابر

تاریخ انتشار: ۱۳ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۰۰۹۲۳۹

بارش ۶۰ میلیمتری باران در رشت و آبگرفتگی معابر

به گزارش همشهری آنلاین، شدت بارش‌ها به حدی بود که برخی از خیابانهای شهر رشت از جمله مناطقی از قلی‌پور، معلم، استاد سرا، فلکه جهاد، حمیدیان، ساغریسازان، دیلمان و گلسار ساعتها دچار آبگرفتی شدند و عبور و مرور خودروها و شهروندان در آنها به کندی انجام شد. این موضوع اعتراض و گلایه شهروندان رشتی را در پی داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حمید قاسم‌نژاد یکی از شهروندان رشت که در فلکه قلی‌پور صاحب بنگاه املاک است، با گلایه از آبگرفتگی این مسیر بیان کرد: سالهاست این منطقه دچار آبگرفتگی می‌شود و پروژه جمع‌آوری آب‌های سطحی در بخشی از این بلوار انجام نشده است. این باعث شد آب به داخل مغازه‌ام وارد شود و کلیه کفش و لباس‌مان خیس شود.

حسین افشانی، دیگر شهروند رشت است که به همشهری آنلاین گفت: آبگرفتگی موجب کندی تردد خودروها و گیر کردن ماشین‌ام در چاله در مسیر حمیدیان شد و چند دقیقه‌ای معطل شده‌ام. این موضوع به بسیاری از خودروها آسیب می‌زند و بهتر است شهرداری به مناطق کم برخوردار نیز توجه کند.  

 «بابک رمضانی» معاون خدمات شهری شهرداری رشت در این رابطه به همشهری آنلاین گفت: در حال حاضر آب در بسیاری از معابر رشت فروکش کرده است.

رمضانی با اشاره به اینکه از غروب و شامگاه روزگذشته نیروهای خدمات شهری رشت با حضور در مناطق مختلف در آماده باش به سر می بردند، افزود: با توجه به اینکه لایروبی و پایش لوله‌های جمع آوری آبهای سطحی و فاضلاب در بسیاری از مناطق انجام شده بود اما به دلیل حجم بالای بارش به میزان ۶۰ میلیمتر درعرض چند ساعت، آب ورودی به لوله های فاضلاب و آبهای سطحی بیش از اندازه بود و جوابگوی تخلیه به موقع نشد. از این‌رو این مناطق برای ساعاتی دچار آبگرفتگی شدند که در حال حاضر این آب فروکش کرده است.

 وی با تاکید بر اینکه در برخی از خیابانها سیستم جمع آوری فاضلاب سنتی و قدیمی است اضافه کرد: در برخی از معابر و خیابانها نیز برای اولین بار آبگرفتی رخ داد و توانستیم این نقاط را برای رفع شکل شناسایی کنیم. لازم است در روزهای آینده با هماهنگی شرکت آب و فاضلاب گیلان در خصوص لایروبی و اصلاح لوله های فاضلاب پایش دوباره ای انجام شود.

«علی اکبر پورعلی» معاون فرماندار رشت نیز به همشهری آنلاین بیان کرد: پروژه لوله گذاری آبهای سطحی همچنان در شهر رشت ادامه دارد و هنوز تکمیل نشده است.

وی با بیان اینکه این پروژه فاز به فاز پیشرفت فیزیکی دارد به لزوم تخصیص منابع مالی جدید برای ادامه آن تاکید کرد و افزود: اگر همین میان لوله گذاری جمع آوری آبهای سطحی نبود این بارش برای رشت فاجعه بار می‌شد. در حال حاضر آب در بسیاری از خیابانها تخلیه شده و دیگر با کندی تردد و ترافیک ناشی از آبگرفتگی مواجه نیستیم.

 معاون فرماندار رشت در خصوص آبگرفتی مناطق و روستاهای اطراف رشت نیز تصریح کرد: با هماهنگی‌های انجام شده با شرکت آب منطقه‌ای از روز گذشته، ماشین آلات و نیروها در مناطق پسیخان،  پیربازار مستقر شدند که خوشبختانه تاکنون گزارشی از آبگرفتگی در این مناطق نرسیده است.

کد خبر 624633 برچسب‌ها استان گیلان آب سازمان هواشناسي مدیریت بحران باران

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: استان گیلان آب سازمان هواشناسي مدیریت بحران باران همشهری آنلاین آبهای سطحی جمع آوری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۰۹۲۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وضعیت عجیب پارکینگ خودروهای لوکس در سیل بم!

بارش‌های اخیر در کرمان هر چند دو برابر میانگین بارش سال گذشته اعلام شده‌است، اما با خود خسارت‌هایی را به همراه داشت.

به گزارش همشهری آنلاین همزمان با صدور هشدار قرمز از ۲۷ فروردین کرمان به ویژه جنوب این استان شاهد بارش‌های رگباری بوده‌اند. به تازگی تصویری از آب گرفتگی پارکینگ خودروهای تولیدی کارخانه‌های خودروسازی ارگ جدید بم نیز منتشر شده‌است.

مدیر بحران کرمان در این باره به همشهری می‌گوید: «بارش سیل‌آسا در مدت زمان کوتاه و با شدت زیادی رخ داد و باعث آبگرفتگی پارگینک غیر مسقف کارخانه خودروسازی ارگ جدید بم شد. برای بررسی موضوع و برآورد خسارت استاندار کرمان در منطقه حاضر شد.»

حمید سالخورده ادامه می‌دهد: «به دستور استاندار ستاد ویژه بحران برای بررسی میزان خسارت و رفع این مشکل صادر شده‌است. بلافاصله نیز خودروهای لجن‌کش به این منطقه عازم شدند تا تخلیه پارکینگ از آبگرفتگی و گل و لای حاصل از بارش سیل آسا انجام شود. از آنجا که آبگرفتگی در محوطه سر باز اتفاق افتاد، خسارت چندانی حاصل نشده است. اما بررسی و ارزیابی میزبان خسارت ادامه دارد و به زودی اعلام می‌شود.»

این‌طور که مدیر بحران استان کرمان به همشهری می‌گوید با فروکش کردن آب در روستاهایی که دچار آبگرفتگی شده‌بود، راه های دسترسی روستایی باز است. 

tags # سیل سایر اخبار اسرار تکامل آلت‌ جنسی؛ رابطه جنسی انسان‌های اولیه مثل گوریل‌ها بود؟ (تصاویر) «زو»؛ گاو عقیم و غول‌پیکری که توسط انسان‌ها به وجود آمد! اتفاق عجیب که همزمان با انقراض دایناسورها در زمین رخ داد! (تصاویر) مرکز واقعی جهان کجا است؟

دیگر خبرها

  • باران میهمان ارتفاعات جنوبی کرمان می‌شود
  • آب گرفتگی معابر شهر بیرجند پس از بارش رگباری باران (فیلم)
  • 0 تا 100 ایستگاه پمپاژ فاضلاب؟ تجهیزات و قیمت | مزایا و نکات مهم در انتخاب
  • کاهش ۸۶ میلیمتری بارش‌ها در تهران
  • باران چگونه تنش آبی سیستان و بلوچستان را شست؟
  • بارش باران در ۵ استان کشور طی امروز / سامانه بارشی قوت می‌گیرد
  • ۱۵ اخطاریه دفع غیربهداشتی فاضلاب خانگی در سراوان صادر شد
  • وضعیت عجیب پارکینگ خودروهای لوکس در سیل بم!
  • فیلمی از امدادرسانی در جاده‌های سیل زده کیانشهر
  • فیلم/آب گرفتگی معابر شهر بیرجند پس از بارش رگباری باران