Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: در چهار سال گذشته پنج بیمارستان نوساز شهرهای پاوه، اسلام‌آبادغرب، سرپل ذهاب و گلستان و مرکز نسیم در بیمارستان امام رضا (ع) شهر کرمانشاه را کامل و تجهیز کرده‌ایم.

دکتر «قباد محمدی» روز شنبه در نشست خبری افزود: اقدامات خوبی در بحث تامین داروهای موردنیاز افراد مبتلا به کرونا انجام دادیم و این داروها در کمترین زمان تامین شد و سعی کردیم بیماران در این زمینه کمبودی نداشته باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی یکی از نیازهای بیماران کرونایی را اکسیژن دانست و گفت: از زمان شروع همه گیری کرونا بیش از ۲۵ دستگاه اکسیژن ساز در مراکز درمانی استان و ۲ مخزن ۲۰ و ۲۵ تنی اکسیژن در بیمارستان های فارابی و امام رضا (ع) شهر کرمانشاه نصب شد که با مشکل کمبود اکسیژن مواجه نشویم.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه اظهار داشت: برای تامین اکسیژن بیماران کرونایی حدود ۴۰ میلیارد تومان هزینه خرید دستگاه های مربوطه شده است.

وی با اعلام اینکه هر بیمار کرونایی به طور میانگین سه میلیون تومان در طول دوران بستری اکسیژن مصرف می کند، گفت: در بیمارستان های دانشگاه علوم پزشکی بیش از ۵۰ هزار بیمار در ۱/۵ سال گذشته بستری شده اند که هزینه تولید اکسیژن این افراد حدود ۱۵۰ میلیارد تومان شده است.

محمدی با اشاره به نصب دستگاه اکسیژن ساز در شهرستان های صحنه و اسلام‌آبادغرب گفت: اکنون کمبود اکسیژن را با کپسول پوشش می دهیم و از زمان شروع همه گیری کرونا حدود ۲ هزار عدد کپسول اکسیژن به بیمارستان های استان تحویل دادیم. 

۳۰۰میلیارد تومان صرف خرید دارو و تجهیزات بیماران کرونایی کرمانشاه شد بیش از ۱۰۰ تخت ویژه در بیمارستان های کرمانشاه اضافه شده است


وی با بیان اینکه قبل از همه گیری کرونا در کل بیمارستان های دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه حدود ۲۷۰ تا ۳۰۰ تخت ویژه داشتیم، گفت: اکنون حدود ۴۲۰ تخت ویژه در سطح استان وجود دارد که برای هر تخت ویژه حدود یک میلیارد تومان هزینه شده است.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه همچنین افزود: حدود ۲۰۰ دستگاه ونتیلاتور و مانیتورینگ هم در دوران کرونا تحویل بیمارستان های دانشگاه علوم پزشکی استان شده است.

وی تاکید کرد: بحران هایی که دو سه ماه اول شیوع بیماری کرونا در سطح استان در خصوص کمبود ماسک داشتیم از بین رفته است و هم اکنون در تولید ماسک خودکفا هستیم.

محمدی در ادامه به عملکرد دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در چهار سال گذشته پرداخت و گفت: ۴۰۰ میلیارد تومان تجهیزات پزشکی سرمایه ای با ارز چهار هزار و ۲۰۰ تومانی در این مدت برای بیمارستان های دانشگاه علوم پزشکی استان خریداری شده است که با ارز آزاد حدود ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان می‌شود.

وی اضافه کرد: از جمله این تجهیزات می توان به پیشرفته ترین دستگاه تموتراپی به ارزش ۲۰ میلیارد تومان با ارز ۴۲۰۰ تومانی، ۲ دستگاه رادیوتراپی که هرکدام به ارزش ۱۰ میلیارد تومان با ارز ۴۲۰۰ تومانی، نصب دستگاه سیتی آنژیوگرافی در بیمارستان امام رضا، نصب پنج دستگاه سی‌تی‌اسکن در مراکز درمانی، ۲ دستگاه ام آر ای، یک دستگاه پت اسکن که اولین دستگاه غرب کشور است و یک دستگاه سیکلوترون که در غرب، شمال غرب و جنوب غرب کشور اولین دستگاه است، اشاره کرد.

پنج بیمارستان در چهار سال گذشته به بهره برداری رسیده است

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه همچنین گفت: در چهار سال گذشته پنج بیمارستان نوساز شهرهای پاوه، اسلام‌آبادغرب، سرپل ذهاب و گلستان و مرکز نسیم در بیمارستان امام رضا (ع) شهر کرمانشاه را کامل و تجهیز کرده‌ایم.

وی در ادامه گفت: در حوزه غذا هم نشانگرهای تغذیه‌ای که نشان‌دهنده قند، نمک، چربی و اسیدهای چرب ترانس محصول است روی ۱۰۰ درصد محصولات تولیدی استان نصب شده است. 

محمدی اضافه کرد: اسیدچرب ترانس در روغن های مصارف خانگی و صنعتی را کاهش دادیم که این کار اثر مستقیمی روی سلامت قلب و عروق جامعه دارد.

وی اضافه کرد: میانگین اسید چرب ترانس در روغن های مصرفی خانگی ۲ درصد است. ما توانستیم اسیدهای چرب ترانس روغن های تولید استان را به زیر نیم درصد کاهش دهیم.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه همچنین گفت: در مورد روغن های صنعتی هم میانگین کشور پنج درصد است و در محصولات تولید کرمانشاه این عدد را به زیر ۲ درصد کاهش دادیم.

نمک موجود در محصولات غذایی تولید کرمانشاه ۱۰ درصد کاهش یافته است

وی همچنین گفت: نمک موجود در محصولات غذایی تولید استان کرمانشاه را ۱۰ درصد کاهش دادیم. به طور مثال رب روژین در کشور کمترین نمک در بین رب های کشور را دارد.

محمدی با بیان اینکه ۹۷ درصد آرد مصرفی استان کرمانشاه غنی شده با آهن و اسیدفولیک است، گفت: در چهار سال گذشته بیش از ۲۱۵ مجوز بهره‌برداری در صنایع غذایی و آرایشی بهداشتی و بیش از یک هزار و ۴۲۰ محصول مجوز تولید صادر شده است.

وی در ادامه گفت: در چهار سال گذشته همچنین ۱۰۵ تن مواد خوراکی، آشامیدنی و آرایشی بهداشتی که سلامت آن ها توسط سازمان غذا و دارو تایید نشده بود معدوم شد.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه، تعداد مجوزهای داروخانه ای صادر شده در چهار سال گذشته در استان را بیش از ۵۰  مجوز اعلام کرد و گفت: هم اکنون ۳۰۰ داروخانه در سطح استان فعال است.

وی در پایان با اشاره به کمبود سرم در ۲ ماه گذشته گفت: دلیل آن تعطیلی کارخانه سرم سازی قاضی بود و ما چون حدس می زدیم که با کمبود سرم مواجه شویم سه ماه پیش با تامین بودجه سرم ذخیره کردیم که خوشبختانه در بخش بستری ها دچار بحران سرم نشدیم. در بیماران سرپایی و در داروخانه ها کمبود سرم داشتیم که از ۲ هفته پیش مرتب توزیع می کنیم.

به گزارش ایرنا، استان کرمانشاه ۲ میلیون نفر جمعیت دارد و اکنون بیش از سه هزار و ۵۰۰ تخت بیمارستانی در قالب ۱۸ بیمارستان دولتی دانشگاه علوم پزشکی، ۲ بیمارستان خصوصی، سه بیمارستان نظامی و ۲ بیمارستان تامین اجتماعی در استان کرمانشاه فعال است.

/ایرنا 



 

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: بیمارستان های دانشگاه علوم پزشکی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه چهار سال گذشته معاون غذا و دارو بیماران کرونایی استان کرمانشاه میلیارد تومان درصد کاهش تخت ویژه امام رضا حدود ۲

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۰۹۵۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره‌برداری از بیمارستان ۴۲۱ تخت‌خوابی رشت از مطالبات نظام سلامت است

معاون توسعه مدیریت، منابع و برنامه‌ریزی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه بهره‌برداری از بیمارستان ۴۲۱ تخت‌خوابی در مجتمع دانشگاهی لاکان رشت یکی از مهمترین مطالبات نظام سلامت استان است، گفت: در جهت تحقق این امر مهم دانشگاه علوم پزشکی گیلان به‌عنوان دستگاه بهره‌بردار از هیچ کوششی دریغ نکرده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از گیلان، مصطفی گل‌شکن امروز_ چهارشنبه دوازدهم اردیبهشت_ در جمع خبرنگاران، با اشاره به عملکرد معاونت توسعه مدیریت، منابع و برنامه‌ریزی دانشگاه علوم پزشکی گیلان در حوزه مدیریت منابع فیزیکی اظهار کرد: ۴۳ پروژه با زیربنای بیش از ۹۷۶ مترمربع و با ارزش ریالی بیش از ۲۱۸ میلیارد تومان تا فروردین ماه سال ۱۴۰۳ افتتاح شده و بهره‌برداری رسیده است.

وی با بیان اینکه در دوره کنونی تا پروژه‌ای به بهره‌برداری نرسد، آن را افتتاح نخواهیم کرد، افزود: تعداد ۸۱ پروژه با اعتباری بالغ بر ۳۱۲ میلیارد تومان در نظام سلامت گیلان آماده افتتاح است.

معاون توسعه مدیریت، منابع و برنامه‌ریزی دانشگاه علوم پزشکی گیلان بهره‌برداری از بیمارستان ۴۲۱ تخت‌خوابی در مجتمع دانشگاهی لاکان رشت را یکی از مهم‌ترین مطالبات نظام سلامت استان دانست و خاطرنشان کرد: در جهت تحقق این امر مهم، دانشگاه علوم پزشکی گیلان به‌عنوان دستگاه بهره‌بردار از هیچ کوششی دریغ نکرده و پیگیری‌های ملی و استانی را جهت اتمام و افتتاح آن را در اولویت قرار داده است.

گل‌شکن با اشاره به عملکرد این حوزه در بخش نیروی انسانی تصریح کرد: آزمون استخدامی ورودی ۳۶۷ نفر به دانشگاه علوم پزشکی گیلان و جذب ۱۳۶ به‌ورز طی یک سال اخیر انجام شده است.

وی اظهار کرد: نگارش پیش‌بینی بودجه تفصیلی ۱۴۰۲ و ۱۴۰۳ تأیید نهایی بودجه به‌عنوان یکی از اولین دانشگاه‌های علوم‌پزشکی، پایش حضوری عملکرد بودجه‌ای واحدها، جذب ۱,۰۴۰ میلیارد ریال اعتبار تملک دارایی سرمایه‌ای وزارتی از ابتدای سال تاکنون، پیگیری جذب اعتبارات وزارت نفت، پیگیری اعتبارات مصوبات سفر، محرومیت زدایی از استانداری و سازمان برنامه و بودجه، تهیه مقدمات لایحه بودجه ۱۴۰۳، انجام ۳۹ پایش از پروژه‌های سطح استان و مقایسه میزان پیشرفت فیزیکی و مالی پروژه‌های عمرانی با حضور کارشناسان سازمان برنامه و بودجه و تهیه و ارائه فرم‌های توجیه فنی و اقتصادی برای انواع طرح‌های تملکی، تعمیرات و بازسازی و تجهیزات و نظارت و کنترل هزینه‌های درخواستی تملکی و شناسایی موارد غیر ضروری از عملکردهای مدیریت بودجه و پایش عملکرد است.

معاون توسعه مدیریت، منابع و برنامه‌ریزی دانشگاه علوم پزشکی گیلان افزود: تخصیص ۵۰۳ پست بلاتصدی مصوب متناسب، بررسی و ورود اطلاعات کارکنان قراردادی به منظور تعریف پست‌های نشاندار A در سامانه جامع تشکیلات وزارت متبوع، پیگیری و دریافت مصوبه هیأت امنا در خصوص تشکیلات بیمارستان دکتر پیروز لاهیجان، بازنگری، جاریزی اسمی و تعریف پست‌های مذکور در سامانه جامع تشکیلات وزارت متبوع جهت بهره برداری و صدور حکم و هماهنگی، بررسی و ارسال اطلاعات درخواستی در راستای بازنگری تشکیلات تفصیلی معاونت‌های بهداشتی و آموزشی به وزارت متبوع از جمله اقدامات این معاونت در حوزه مدیریت تحول اداری است.

وی با اشاره به اقدامات این معاونت در حوزه مدیریت امور پشتیبانی و توجه ویژه این معاونت در حوزه ایجاد زیرساخت رفاهی پرسنل طی سال گذشته خاطرنشان کرد: مرمت و بازسازی مجتمع ارفع تهران و تبدیل تعداد واحدها مجتمع از دو به شش واحد، پرداخت تسهیلات اقامتی و سیاحتی، بازسازی و تجهیز واحدهای مسکونی موجود در واحدهای تابعه دانشگاه، بازسازی و تجهیز هشت واحد مسکونی در شهرستان‌های گیلان و تأمین اعتبار و پیگیری بهسازی ساختمان قدیمی آموزش در محوطه بیمارستان ۲۲ آبان لاهیجان، تأمین فضاهای اقامتی در کاشان، همدان، مشهد و اراک و بهره برداری از هفت واحد اقامتی تحت عنوان مهمانسرا تنها بخشی از اقدامات این معاونت بوده است.

معاون توسعه مدیریت، منابع و برنامه‌ریزی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به تلاش در ایجاد نظم و انضباط مالی تصریح کرد: ایجاد نظم و انضباط مالی به ویژه مدیریت و عدالت در تمامی پرداخت‌ها، پرداخت بخش قابل توجهی از بدهی‌های پرسنلی و غیر پرسنلی مطابق با اولویت‌های کلان دانشگاه و برنامه زمان‌بندی انجام شده از مهمترین اقدامات در حوزه مالی بوده است که در پرداختی پرسنلی رتبه یازدهم کشور و در مجموع پرداختی‌ها رتبه پانزدهم کشور در بین ۶۷ دانشگاه و دانشکده علوم پزشکی هستیم.

گل‌شکن از افزایش ۳۹ درصدی وصول مطالبات از سازمان‌های بیمه‌گر نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد و گفت: با تلاش‌های انجام شده، مدیریت مالی این دانشگاه در سال ۱۴۰۲ در همایش ملی مدیریت مالی جایزه دو ستاره را کسب کرده است.

کد خبر 749887

دیگر خبرها

  • بهره‌برداری از بیمارستان ۴۲۱ تخت‌خوابی رشت از مطالبات نظام سلامت است
  • حمایت دانشگاه علوم پزشکی شیراز از بیماران مبتلا به به سلیاک
  • اعضای بیمار مرگ مغزی در مشهد جان چهار نفر را نجات داد
  • بیمارستان فوق تخصصی کودکان شرق کشور؛ مرکز کشت حلق بیماران CF
  • بهره‌برداری از بیمارستان رزن نیازمند اهتمام دانشگاه علوم پزشکی
  • نصب یک دستگاه رادیوگرافی دیجیتال پرتابل در بیمارستان حضرت رسول (ص) جوانرود
  • اجرای درمان رایگان کودکان در بیمارستان‌های علوم پزشکی تهران
  • بانوی دشتستانی به بیماران نیازمند به عضو حیاتی دوباره بخشیده شد
  • مراجعه بیش از ۱۰۰۰ بیمار تنفسی به مراکز درمانی خوزستان
  • مراجعه بیش از یک هزار بیمار تنفسی به مراکز درمانی خوزستان