Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-29@05:57:04 GMT

راه های برخورد با مزاحم اینترنتی

تاریخ انتشار: ۱۳ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۰۰۹۷۷۱

راه های برخورد با مزاحم اینترنتی

اگر فردی با حساب های مختلف در شبکه های مجازی و در بستر اینترنت به هر شیوه ای مزاحم ما می شود باید چگونه با او برخورد کنیم تا دیگر مزاحم ما نشود؟

به گزارش برنا؛ آزار و اذیت اینترنتی هرگونه نا هنجاری از طریق لوازم الکترونیک است. به طور معمول این ممکن است شامل ارسال نظرات و یا فیلم های توهین آمیز یا آسیب زا، ارسال تهدید یا تشویق شخصی برای صدمه زدن به خود، انتشار شایعات یا جعل هویت شخص دیگری برای صدمه زدن به آن ها باشد که باید با رفتار به شکلی صحیح از آن رهایی یافت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این قسمت از دینگولند چندین راهکار برای مقابله با این مزاحمت ها معرفی خواهیم کرد.

 کمک بگیرید

 این بسیار مهم است شما به شخصی که اعتماد دارید این آزار و اذیت را گزارش دهید و از او کمک و پشتیبانی بخواهید.

دریافت کمک از خانواده

مهم است که به والدین یا سرپرستان خود یا یکی از اعضای خانواده که به آن اعتماد دارید، اطلاع دهید که چه اتفاقی برایتان افتاده است. شما می توانید با هم تصمیم بگیرید که در مرحله بعد چه کارهایی را باید انجام دهید ویا حداقل آن ها می توانند در این دوران دشوار از شما حمایت عاطفی داشته باشند. این گونه متوجه می شوید که شما تنها نیستید. اشخاص دیگر از طریق حمایت و جمع آوری مدارک می توانند باری را از روی دوش شما بردارند و خیال تان را آسوده کنند.

مدرسه

اگر از آزار و اذیت همکلاسی خود در عذاب هستید، مهم است آنچه را که اتفاق می افتد با مدرسه در میان بگذارید و مدارک خود را ارائه دهید. با یک معلم یا یکی از کارمندان که به او اعتماد دارید؛ صحبت کنید.

بستر های نرم افزاری

بیشتر سیستم عامل ها به شما امکان می دهند تا آزار و اذیت اینترنتی و سایر رفتار های مضر را گزارش کنید. گزارش محتوای مضر می تواند در مورد اقدامات بعدی به شما کمک کنند. در صورت نیاز به پشتیبانی بیشتر، یک خط راهنما داشته باشید.

پلیس

برخی از انواع آزار و اذیت های اینترنتی می توانند به پلیس گزارش شوند. به عنوان مثال اگر کسی تهدید می کند که به شما آسیب خواهد رساند، یا شما را تشویق می کند که به خودتان آسیب برسانید حتما با پلیس در میان بگذارید. شما می توانید هر نوع مزاحمت اینترنتی را به پلیس فتا اطلاع دهید تا آنها به بهترین شکل ممکن مشکل را رفع کنند.

پاسخ ندهید

 بیشتر افرادی که مزاحمت اینترنتی ایجاد می کنند به دنبال پاسخی از طرف شما هستند. توصیه ما این است که هیچ پاسخی به آن ها ندهید. برخی از سیستم عامل ها به شما این امکان را می دهند تا شخص و نظرات وی را نادیده بگیرید.

به هر چیزی که گفته شده پاسخ ندهید یا با انجام همان کار مقابله به مثل نکنید. گفتن چیزی ناخوشایند یا ارسال چیزی تحقیرآمیز برای انتقام ممکن است اوضاع را بدتر کند یا حتی شما را به دردسر بیندازد.

فرد مزاحم را مسدود کنید

 شما همیشه این گزینه را دارید که فرد یا افرادی را که به شما آسیب می رسانند مسدود کنید. اگر آن ها بخشی از گروه مدرسه شما باشند، این ممکن است کمی سخت باشد  اما ببینید آیا می توانید برای جلوگیری از صدمه بیشتر آن ها را نادیده بگیرید. گاهی افراد بدون قصد؛ باعث آزار و نگرانی دیگران شده اند که در این مواقع می توانید با آنها صحبت کنید و آنها را مطلع کنید.

حریم خصوصی خود را حفظ کنید

بسیار مهم است به افرادی که به فضای مجازی خود راه می دهید ، اعتماد داشته باشید. اطمینان حاصل کنید که بالاترین تنظیمات حریم خصوصی ممکن را دارید و فقط افرادی که به آنها اعتماد دارید را وارد حریم خصوصی خود کنید. اگر مخاطبان زیادی دارید،  به یاد داشته باشید آنچه را که ارسال می کنید می تواند با افرادی که نمی شناسید به اشتراک گذاشته شود و تقریباً هر چیزی که عمومی می کنید خارج از کنترل شما است.

با کسی که نمی شناسید ارتباط برقرار نکنید. شما معمولا در خیابان با افراد ناشناس صحبت نمی کنید، پس چرا این کار را بصورت آنلاین انجام می دهید؟ ممکن است مردم همیشه آنگونه که می گویند نباشند و شما و اطرافیان تان را در معرض خطر قرار دهند. 

 دور شوید و از خود مراقبت کنید

گاهی تجربه آزار و اذیت اینترنتی بسیار سخت است، اشکالی ندارد که عصبانی و غمگین شوید اما می توانید از پس آن بربیایید. بهتر است برای مدتی از فضای مجازی دور باشید. با دوستان خود ملاقات کنید، پیاده روی کنید، یک فیلم تماشا کنید. هر چیزی که ذهن شما را از آنچه اتفاق می افتد دور می کند، انجام دهید.  با افراد و چیزهای مثبت خود را محاصره کنید تا احساس بهتری داشته باشید. بعد از مواجه با آزار و اذیت اینترنتی سریع آفلاین شوید و به چیز های مثبتی فکر کنید. خوب بخوابید و مطمئن باشید که فردا روز بسیار خوبی در انتظار شماست.

از صفحه نمایش خود عکس بگیرید

 اگر می توانید، از هر چیزی که فکر می کنید مزاحمت اینترنتی است، اسکرین شات بگیرید و به عنوان مدرک آن را در تلفن خود ذخیره کنید.

جدی بودن مزاحمت را ارزیابی کنید

 ارزیابی کنید که آزار و اذیت اینترنتی چقدر جدی است. اگر این کار از طرف شخصی انجام شده که شما آن را نمی شناسید، ممکن است فقط گزارش و مسدود کردن آن کاربر آسان تر باشد. اگر جدی تر است حتما آن را با والدین یا مشاوران تان در میان بگذارید.

مزاحمت را گزارش دهید

اگر مزاحمت سایبری از طرف همکلاسی شما می باشد آن را به یک معلم گزارش دهید. اگر کسی شما را تهدید می کند که اطلاعات شخصی تان را افشا می کند یا باعث ترس شما می شود، هر چه زودتر با پلیس یا یک فرد بزرگسال تماس بگیرید. مطمئن ترین مرکز برای گزارش این مزاحمت ها پلیس فتاست.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: مزاحم اسکرین شات مزاحم اینترنتی آزار و اذیت اینترنتی اعتماد دارید داشته باشید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۰۹۷۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شرایط دریافت وام ازدواج در سال ۱۴۰۳

امتداد - به تازگی کلاهبرداران در صفحات مجازی با عنوان خرید و فروش و ثبت‌نام وام ازدواج اقدام به کلاهبرداری می‌کنند؛ مراقب این شیادان باشید.

به گزارش پایگاه خبری امتداد ، بر اساس اعلام بانک مرکزی مبلغ تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج در سال ۱۴۰۳، برای آقایان زیر ۲۵ سال و خانم زیر ۲۳ سال ۳۵۰ میلیون تومان و برای سایر افراد واجد شرایط مبلغ ۳۰۰ میلیون تومان است.

 تمام زوج‌هایی که تاریخ ازدواج آن‌ها بعد از یکم فروردین ۱۴۰۱ باشد و تاکنون تسهیلات ازدواج دریافت نکرده باشند، می‌توانند برای دریافت وام ازدواج اقدام کنند. دوره بازپرداخت این وام ۱۰ ساله و نرخ کارمزد آن هم سالیانه ۴ درصد است. 

مدارک مورد نیاز برای ثبت نام وام ازدواج، شناسنامه، کارت ملی و سند ازدواج است و برای ثبت نام می‌توانید با مراجعه به سامانه بانک مرکزی به آدرس اینترنتی ve.cbi.ir مدارک مورد نیاز را بارگزاری کرده و ثبت نام کنید. پس از ثبت نام و تعیین شعبه کد رهگیری برای متقاضی ارسال می‌شود و حداکثر ۱۵ روز زمان می‌برد تا پیامک تعیین زمان مراجعه به شعبه برای شما ارسال شود.

پس از تعیین ارسال پیامک تعیین شعبه متقاضی ۱۲ روز فرصت دارد تا با مراجعه به بانک برای تشکیل پرونده مراجعه کند و حداکثر ۱۰ روز پس از تکمیل پرونده وام به متقاضی پرداخت می‌شود.

این وام بر اساس اعتبارسنجی و بدون ضامن پرداخت می‌شود و در صورتی که رتبه اعتباری متقاضی پائین باشد حداکثر یک ضامن باید معرفی کند.

 

 

کلاهبرداران اینترنتی در کمین زوج‌های جوان

در ماه‌های ابتدایی امسال به دلیل تراکم بالای مراجعه کنندگان و تعداد بالای متقاضیان، سامانه بانک مرکزی برخی مواقع با مشکلاتی از قبیل قطعی و تکمیل ظرفیت مواجه شد. لازم به ذکر است که اگر با چنین مشکلاتی مواجه شدید تنها کافیست چند روز صبر کنید و در زمانی دیگری به سامانه مراجعه کنید. به این نکته نیز توجه کنید که به هیچ وجه روش دیگری برای ثبت نام وام ازدواج وجود ندارد تا فریب کلاهبرداران اینترنتی را نخورید.

به تازگی مشاهده شده برخی سایت‌های اینترنتی و صفحات مجازی، آگهی ثبت‌نام وام ازدواج در ازای دریافت مبلغ را منتشر کرده‌اند که این صفحات با هدف کلاهبرداری این اقدام را انجام می‌دهند. برخی از این صفحات حتی اقدام به خرید و فروش تسهیلات ازدواج می‌کنند که این کار غیرقانونی بوده و در بسیاری از موارد دامی برای کلاهبرداری از افراد است.

برای ثبت‌نام و دریافت وام ازدواج به هیچ وجه نباید به افرادی که خود را واسطه می‌نامند، اعتماد کنید. هر گونه ایمیل، پیامک و آگهی که در خصوص خرید و فروش و یا ثبت‌نام وام ازدواج توسط شرکت و افراد دیگر مشاهده کردید، غیرواقعی و دامی برای کلاهبرداری است. مردم باید بسیار مراقب باشند تا در دام این شیادان نیافتند.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

دیگر خبرها

  • جوان کاشمری چطور از دختران جوان در برابر ۲ مزاحم دفاع کرد| ضربه چاقو فقط ۲ میلی متر با شاهرگ علی فاصله داشت | ۲ شرور مست و سابقه‌دار بودند
  • شرایط دریافت وام ازدواج در سال ۱۴۰۳
  • تجاوز جنسی ۴ مرد افغان به نوجوان ایرانی در تهران | التماس کردم فایده نداشت! +فیلم
  • درخواست اعدام برای عاملان تعرض به پسر نوجوان
  • با این کلاهبرداری‌های اینترنتی آشنا شوید
  • تصاویر دوربین مداربسته از تعقیب و آزار دختران نوجوان توسط اوباش | صحنه مجروح شدن جوان با غیرت کاشمری با چاقو | ویدئو
  • ایستگاه فضایی چین آسیب دیده است
  • ضربه چاقو به جوان کاشمری به دلیل حمایت از چند دختر در برابر ۳ مزاحم
  • چگونه تخلفات احتمالی پلیس در انجام مأموریت‌ها را گزارش دهیم؟
  • بررسی شکایت از تاکسی‌های اینترنتی