Web Analytics Made Easy - Statcounter

مسئول خواهران انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه امیرکبیر از معاونت امور زنان و خانواده دولت سیزدهم درخواست کرد تا با بسترسازی، جامعه را مهیای حضور زنان کند.

فاطمه سادات هوشمند میرحسینی، مسئول خواهران انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه امیرکبیر در گفتگو با خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، در خصوص معرفی معاونت امور زنان و خانواده دولت سیزدهم گفت: خانم انسیه خزعلی در شرایطی به عنوان گزینه نهایی برای معاونت امور زنان و خانواده در دولت سیزدهم معرفی شد؛ که بعد از حضور خانم یاوری در دیدار هیئت دولت با رهبر معظم انقلاب نام او به عنوان گزینه‌ی اصلی در برخی رسانه‌ها مطرح شد و بعد از آن با چرخش عجیبی، خانم خزعلی رسما به عنوان معاونت امور زنان و خانواده معرفی شد؛ از این رو این سوال وجود دارد که اولا دلیل حضور خانم یاوری در آن جلسه چه بود و اگر برای این منظور دعوت شده بودند، چطور دولت از گزینه‌ای مثل خانم یاوری به فضای متفاوتی مانند خانم خزعلی رسید؟

وی با بیان اینکه خانم خزعلی با وجود مدیریت‌های کلیدی که در کارنامه اش دارد، حاشیه‌ساز نبوده، اما با وجود مطالعات و تجربیاتی که در حوزه زنان دارد، به سختی می‌توان در مسائل کلیدی و اصلی این حوزه، ایده شان را دریافت، افزود: می‌دانیم معاونت زنان فراز و نشیب‌های زیادی در جمهوری اسلامی داشته است، از بی‌قرار بودن معاون و تعویض‌های پی‌در‌پی در دولت آقای احمدی نژاد گرفته تا مسیری که در هشت سال گذشته طی کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حال این معاونت به نقطه‌ای رسیده که دغدغه‌های اساسی زنان را، وابسته به تحول اساسی در خود کرده و طبیعتا، با خرامان گام برداشتن، راه به جایی نمی‌برد.

هوشمند تصریح کرد: معاونت امور زنان و خانواده در این سال‌ها ثابت کرده که مسائل اساسی زنان و خانواده، نه با شو‌های نزدیک به تفکر فمنیستی قابل حل است و نه با ایده‌های بعضا سنتی؛ راهکارش تنها درک واقعی مسائل زنان و پیاده کردن الگوی سوم است که مقام معظم رهبری (مدظله العالی) بار‌ها بر آن تاکید داشته‌اند.

وی بیان کرد: البته تفاوت دیدگاه در مسائل حوزه زنان لزوما صفر و صدی نیست و در یک طیف هم، تفاوت نگاه می‌تواند تغییر اساسی در مسائل ایجاد کند؛ برای مثال تقلیل نگاه جامع در دوگانه حضور اجتماعی و ایفای نقش در خانواده، صرفا به اصل لزوم حضور اجتماعی زنان در کنار خانواده و امثالهم، حقیقتا ظلم به ایده‌ی کلان جمهوری اسلامی و امامین انقلاب در این زمینه هاست.

هوشمند اضافه کرد: اساسا همین که ما فقط به زنان، مثلا لطف کنیم اجازه دهیم با هر زحمت و فلاکتی که شده خودشان را به توازن میان ایفای نقش در خانواده و حضور اجتماعی برسانند و از طرفی با برجسته کردن چنین الگوهایی، عده‌ای از زنان و دختران را که با وجود تلاش زیاد، نمی‌توانند به این مهم دست پیدا کنند، نادیده بگیریم؛ عملا کاری برای آن‌ها نکرده‌ایم.

این فعال دانشجویی گفت: به نظر بنده مهم این است که با بسترسازی، جامعه را مهیای حضور زنان کنیم؛ اینجاست که می‌شود از عموم زنان انتظار داشت که استعدادشان را به نحواحسن شکوفا کنند و بتوانند جامعه را به سمت کمال پیش ببرند. حال با این ریل‌گذاری، اساسا جامعه در مسیر حل اساسی مسائل حوزه زنان و خانواده قرار می‌گیرد و مباحث حیاتی مثل جمعیت و خانواده، حضور اجتماعی، آموزش، هویت و سبک زندگی زن مسلمان ایرانی، سلامت، بهداشت و... برای جامعه قابل درک می‌شود.

وی یادآور شد: با این ایده می‌توان دریافت که پرداخت حداقلی به مباحث حوزه زنان، مسئله‌ای را حل نمی‌کند و معاونت زنان دولت سیزدهم نیاز دارد، از طریق ارتباط مداوم با نخبگان و کارشناسان این حوزه، خصوصا قشر جوان، به نوآوری و پویایی در این زمینه برسد، تا بتواند مسائل عموم جامعه را حل کند.

هوشمند افزود: امید است که خانم خزعلی از این مهم غافل نشوند و یکی از حساس‌ترین فرصت‌های جمهوری اسلامی را برای پیاده کردن ایده‌های اساسی‌اش در این بخش، از دست ندهند. ما نیز در انجمن اسلامی دانشجویان امیرکبیر تقاضا داریم با توجه به اینکه موضع‌گیری‌های مستقیم او نسبت به مسائل روز کم بوده و بعضا مشخص نیست؛ به‌جهت آشنایی لازم با رویکردشان، در جمع دانشجویان حاضر شوند؛ تا علاوه بر ارائه‌ برنامه‌های خود، دغدغه‌های ما را در این زمینه بشنوند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: معاونت امور زنان و خانواده رئیس جمهور دولت سیزدهم مسائل زنان انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه امیرکبیر معاونت امور زنان و خانواده حضور اجتماعی دولت سیزدهم خانم خزعلی حوزه زنان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۰۹۸۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برخی پروژه هایی که رئیس جمهور در سفرهای استانی افتتاح می کند، آنقدر کوچک است که توسط بخشدار محل هم قابل افتتاح است

به گزارش خبرآنلاین،این درست که رئیس‌جمهور معتقد به حضور میدانی در سفرها استان‌ها است اما بهتر آن است که به جای اینکه هر ماه یک سفر به استانی صورت بگیرد و هزینه‌هایی نیز در برداشته باشد در تهران نشسته و دستورات را صادر کند و مدیران استانی پیگیری کارها را داشته باشند تا روند بهتری بر کارها حاکم شود.

یک فعال سیاسی اصولگرا در ارتباط با سفرهای استانی دولت به روزنامه آرمان ملی گفت: من نفس سفرهای استانی را کار مثبتی می‌دانم، اما اینکه رئیس‌جمهور و تیم همراهمش برای چند بار به یک استان سفر می‌کند بدین معناست که نتوانستند سیستمی را که مشکلات استان حل شود طراحی کنند. برای همین فکر می‌کنند می‌توانند با مراجعات مکرر این مشکلات را حل کنند.

محمد مهاجری گفت: همین که رئیس‌جمهور لازم می‌داند چند بار به یک استانی برود به این معنی است که اصل سفرهای استانی به یک سیستم تبدیل نشده و رفع مشکلات آنها صرفا با حضور شخص آقای رئیس‌جمهور قابل پیگیری است که نشان‌دهنده عدم کارآمدی بروکراسی حاکم بر دولت است.

وی بیان کرد: ‌سفرهای استانی دولت برای این است که کارنامه‌ ارائه کنند. وی تصریح کرد: اخیرا رئیس‌جمهور به یکی از استان‌ها رفت و اعلام کرد که چند صد پروژه را افتتاح کرده و بعد که اعتبار و بودجه مصرفی را اعلام کردند نشان می‌داد که بودجه هر پروژه 50 میلیون بوده است. رئیس‌جمهور برای پروژه 50 میلیونی باید به استان برود؟ حتی بخشدار یک شهر کوچک هم می‌تواند آن را افتتاح کند و نیازی به حضور رئیس‌جمهور نیست. به‌نظرم رئیس‌جمهور یک استراتژیست است و باید در مرکز کشور در ساختمان رئیس‌جمهوری از نخبگان استفاده کند و از مشورت آنها بهره‌مند شود و در جلسات سیاست‌گذاری حضور پیدا کند.

23302

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1900411

دیگر خبرها

  • خزعلی: رفع فقر مادی باید در کنار ارتقاء فکری و رشد فرهنگی انجام شود
  • روز خلیج فارس نماد استقلال، هویت ملی و استکبار ستیزی ملت ایران است
  • شرایط جسمی و روانی زنان باید مورد توجه ویژه باشد
  • راهکارهای جذب بازماندگان از تحصیل بررسی شد
  • معاون اول رئیس جمهور: سند تحول بنیادین آموزش و پرورش هرچه سریع‌تر اجرایی شود
  • معاون رئیس‌جمهور: بهترین فرصت برای بازگشت ایرانیان خارج از کشور فراهم است
  • معاون رئیس جمهور از پتروشیمی دهدشت بازدید کرد + تصاویر
  • کلنگ‌زنی مینی پالایشگاه دهدشت با حضور معاون اجرایی رئیس‌جمهور
  • آموزش مهارت زندگی به زوجین برای کاهش طلاق
  • برخی پروژه هایی که رئیس جمهور در سفرهای استانی افتتاح می کند، آنقدر کوچک است که توسط بخشدار محل هم قابل افتتاح است