Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به اراده دولت جهت تقویت روابط بین‌الملل گفت: اولویت‌ اصلی تقویت ارتباطات با کشورهای منطقه و همسایه است. - اخبار استانها -

سیدعلی آقازاده در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در رشت، درباره رویکرد دولت برای ارتقای روابط بین‌الملل جمهوری اسلامی ایران اظهار داشت: شرایط جمهوری اسلامی ایران و جایگاه آن در منطقه و جهان به نحوی است که به طور طبیعی با برخی از کشورها ارتباط خوبی داریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه این ارتباطات به لحاظ مرز مشترک با کشورها، امنیت منطقه‌ای و یا مسائل ژئوپلیتیک باید حفظ شود تصریح کرد: راهبرد دولت جدید تقویت ارتباطات به‌ویژه با کشورهای همسایه است.

وی با اشاره به اینکه کشورهای همسایه همواره مایل بوده و هستند که به‌دلایل مختلف با ایران به‌ویژه در مسائل فرهنگی، اقتصادی و امنیتی ارتباط داشته باشند افزود: با توجه به رویکرد مثبت دولت برای تقویت روابط با کشورهای منطقه، اکنون شرایطی ایجاد شده که می‌‌توانیم به سمت بهبود روابط پیش رویم.

عضو کمیسیون سیاست خارجی مجلس: هیچ ممنوعیتی برای واردات واکسن نبود/ دولت روحانی اهتمام کافی را نداشتعضو کمیسیون محاسبات مجلس: «انفصال از خدمات دولتی» ضمانت اجرای طرح جهش تولید مسکن استعضو کمیسیون کشاورزی مجلس: عقب‌افتادگی گیلان در اجرای طرح تجهیز اراضی کشاورزی؛ افزایش تولید نیازمند نوسازی مزارع است

رئیس کمیته دفاع کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: در کشورهای فرامنطقه‌ای نیز اولویت‌ اصلی ما ارتباط با کشورهای آسیایی است و پس از آن عمده کشورهای اروپایی و آمریکای لاتین در اولویت‌های بعدی ما قرار دارند.

آقازاده با اشاره به تمایل ایران برای گسترش روابط خارجی ابراز داشت: قطعاً هر کشوری که منافع جمهوری اسلامی را فراهم کند ایران چه بسا دو قدم جلوتر برای ارتباط با آن کشور گام برمی‌دارد و این اراده در دولت جدید وجود دارد که جمهوری اسلامی ایران با کشورهای اسلامی ارتباط ویژه‌ای برقرار کند.

نماینده مردم رشت و خمام در مجلس در مورد اهتمام مجلس بر ساماندهی ساخت و ساز در حریم روستاها با بیان اینکه طرح‌های ساخت و ساز در حوزه روستایی و حتی شهری در بلاتکلیفی به سر می‌برند گفت: ساماندهی ساخت و ساز در روستاها و تخلفات ساختمانی در مجلس مورد پیگیری است.

وی افزود: دلایل مختلفی چون افزایش قیمت مسکن، عدم ساماندهی ساخت و سازها و عدم تأمین نیاز مردم در حوزه مسکن سبب شده تا شاهد ساخت و سازهای غیرمجاز باشیم در این زمینه ابهاماتی در دولت پیشین وجود داشت و نه تنها به مشکل مسکن ورود نکرد بلکه مشکلات را تشدید کرد.

عضو مجمع نمایندگان گیلان در مجلس با بیان اینکه دولت جدید بنا دارد ساخت مسکن را ساماندهی کند عنوان کرد: همچنین در این حوزه طرحی نیز در مجلس در حال پیگیری است البته ممکن است ضعف‌هایی داشته باشد اما قطعاً به ساماندهی ساخت مسکن در حوزه شهری و روستایی ختم خواهد شد.

انتهای پیام/614/ز

منبع: تسنیم

کلیدواژه: سیاست خارجی مجلس جمهوری اسلامی ساماندهی ساخت عضو کمیسیون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۰۳۷۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اهدای زمین رایگان بهترین راه خانه‌دار کردن مردم است

اقبال شاکری عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان درباره روند ساخت مسکن در کشور گفت: یک مقداری با آن تعدادی که برای ساخت مسکن در کشور مطرح شده فاصله داریم البته فوت وزیر سابق راه و شهرسازی هم در این زمینه بی‌تاثیر نبود همچنین یک مقداری هم بر روی شیوه کار مسئله پیش آمد که الان حل شده، اما تنها چیزی که باقی مانده، همکاری بانک‌ها است.

وی اظهار کرد: اگر بانک‌ها بیایند و سهم خود را بدهند جهش خیلی خوبی در ساخت مسکن به‌وجود خواهد آمد.

عضو کمیسیون عمران مجلس افزود: بانک مرکزی و شورای عالی مسکن گام‌هایی را برداشته‌اند و میزان وامشان قبلا صفر بود، اما الان وامشان بین ۱۵، ۱۶ و ۱۷ درصد است البته بانک‌های خصوصی میزان وامشان صفر است و در این زمینه باید کاری انجام شود، چون اگر وامی نباشد اصلا کاری انجام نمی‌شود.

نماینده مردم تهران، ری، اسلامشهر و شمیرانات در مجلس تصریح کرد: می‌توان تا آنجایی که امکان‌پذیر است زمین را به مردم بدهیم و به‌جای آن وام ندهیم البته قبلا هم این کار انجام می‌شده است لذا از این سیاست وزارت راه استقبال می‌کنیم تا در شهر‌هایی که امکانش وجود دارد زمین رایگان بدهند تا مردم خود خانه بسازند و شعار سال مبنی بر جهش تولید و مشارکت مردم را محقق کنیم.

شاکری اظهار کرد: زمین اگر برای فرد باشد مردم شده باشد که ماشین و طلای خود را بفروشند این کار را می‌کنند تا خانه خود را بسازند و در آن زندگی کنند بنابراین باید این امر در اولویت اول باشد، چون در همکاری نکردن بانک‌ها دادن زمین رایگان به مردم برای اینکه خودشان ذیل نظارت شهرداری‌ها و نظام مهندسی اقدام به ساخت و ساز کنند بهترین کار است.

عضو کمیسیون عمران مجلس بیان‌کرد: فاصله آورده مردم و تسهیلات بانکی با قیمت تمام شده معنادار است و اگر فکری برای آن نکنیم مردم باز گرفتار می‌شوند یعنی یک جایی می‌گویند برویم آن را به دلال‌ها بفروشیم یا اینکه نرخ سود را در ۱۸ درصد نگه داریم، چون تعدادی از مردم نمی‌توانند از آن استفاده کنند بنابراین اهدای زمین رایگان به مردم و آمدن بانک‌ها برای انجام کار سرعت ساخت‌وساز را بالا می‌برد.

وی تاکید کرد: به نظرم تصمیمات درستی اتخاذ شده و باید با سرعت کار را جلو ببریم همچنین به ازای تخریب یک واحد فرسوده حداقل می‌توان سه واحد ساخت لذا باید برای بافت‌های فرسوده فکری کرد تا بخشی از مشکلات شهر‌های بزرگ حل شود.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی مجلس

دیگر خبرها

  • مردم ماشین و طلا بفروشند، خانه بسازند
  • اهدای زمین رایگان بهترین راه خانه‌دار کردن مردم است
  • عضو مجمع تشخیص: برجام و FATF همچنان در اولویت است / نباید روابط دیپلماتیک جمهوری اسلامی ایران به یکی دو کشور خاص محدود شود
  • رفتارهای متناقض در زمینه عرضه زمین و پرداخت وام ساخت مسکن، مردم را سردرگم کرده است
  • رئیس جمهور: اراده ایران و کشورهای آفریقایی در جهت توسعه روابط اقتصادی است
  • برگزاری اجلاس همکاری‌های اقتصادی ایران و آفریقا نماد اراده طرفین برای گسترش روابط اقتصادی است
  • اراده ایران و کشورهای آفریقایی در جهت توسعه روابط اقتصادی است
  • رئیس‌جمهور: اراده ایران و کشورهای آفریقایی در جهت توسعه روابط اقتصادی است
  • عرضه زمین راهگشا برای استفاده از ظرفیت‌های مردمی در ساخت مسکن است
  • وزیر راه و شهرسازی: نوسازی بافت فرسوده از سیاست‌های اصلی دولت است / امکان ساخت ۳۰ هزار مسکن در منطقه ۱۷ تهران