Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، قباد محمدی معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با اشاره به سیرصعودی کرونا در استان گفت : در همین راستا معاونت غذا و دارو همواره تلاش مستمر در تامین دارو و تجهیزات مورد نیاز این بیماران دارد.

او گفت : از همان ابتدای شیوع بیماری داروی مورد نیاز این بیماران در کمترین زمان ممکن تامین شد تا بیماران بدون هیچ کمبودی بتوانند روند درمان خود را طی کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محمدی افزود: طی بیش از یک و نیم سالی که از شیوع کرونا گذشته بیش از ۳۰۰ میلیارد تومان صرف تامین دارو و تجهیزات مصرفی بیماران مبتلا به کرونا در استان شده است.

او افزود: از این میزان تنها ۸۰ میلیارد تومان برای خرید و تامین داروی "رمدسیویر" این بیماران هزینه شده است.

۱۵۰ میلیارد تومان برای "اکسیژن" مبتلایان کرونا هزینه کرده ایم

محمدی "اکسیژن" را نیاز اصلی درمان بیماران کرونایی عنوان کرد و افزود: طی مدت شیوع کرونا توانستیم بیش از ۲۵ دستگاه اکسیژن ساز را در بیمارستان‌های استان نصب کنیم.

او افزود: علاوه بر این دو مخزن ۲۰ و ۲۵ تنی اکسیژن هم در بیمارستان‌های فارابی و امام رضا (ع) نصب شده است.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه ادامه داد: طی مدت شیوع کرونا حدود ۴۰ میلیارد تومان صرف خرید دستگاه‌های اکسیژن ساز در استان شده است.

او با بیان اینکه هر بیمار مبتلا به کرونا بطور میانگین حدود سه میلیون تومان اکسیژن در طول زمان بستری خود مصرف می‌کند، گفت: در همین راستا با توجه به اینکه از ابتدای شیوع کرونا تاکنون بیش از ۵۰ هزار نفر در مراکز درمانی استان بستری شده اند، تاکنون حدود ۱۵۰ میلیارد تومان هزینه تامین اکسیژن بستری‌های کرونا در استان شده است.

او افزود: متاسفانه این هزینه‌ها از جایی تامین نمی‌شود و تمام بار مالی آن به هزینه‌های جاری دانشگاه تحمیل می‌شود.

محمدی گفت: با توجه به اینکه اکسیژن نیاز اساسی بستری‌های کرونا است، شبانه روز در حال تامین اکسیژن هستیم و ظرف یک سال و نیم گذشته عملا ظرفیت اکسیژن تمام بیمارستان‌های استان را به سه برابر افزایش داده ایم.

این مسئول ادامه داد: در حال حاضر ۴۷ دستگاه اکسیژن ساز و مخزن اکسیژن در سطح بیمارستان‌های استان فعال است.

محمدی افزود: علاوه بر این‌ها طی مدت شیوع کرونا، دو هزار کپسول اکسیژن هم خریداری شده و به بیمارستان‌ها تحویل شده که هزینه هر کدام از آن‌ها حدود شش میلیون تومان است و در مجموع تامین این تعداد کپسول حدود ۱۸ میلیارد تومان هزینه در بر داشته است .

انتهای پیام/د

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: علوم پزشکی دستورالعمل های بهداشتی ویروس کرونا میلیارد تومان بیمارستان ها شیوع کرونا تامین دارو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۱۰۰۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پایداری جریان تامین و توزیع آب شرب شهر‌ها و روستا‌های استان یزد

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز یزد، مخلصی از آماده باش کامل پرسنل و تجهیزات اکیپ‌های مدیریت بحران در این شرکت خبر داد و گفت: با توجه به شدت بارش‌ها در برخی شهرستان‌های استان تمامی تجهیزات حوزه آب و فاضلاب، ماشین آلات سنگین و تجهیزات مقابله با بحران در حال امدادرسانی به مردم و هم استانی‌ها هستند.
وی، تعداد اکیپ‌های عملیاتی و پشتیبانی مدیریت بحران آبفا را ۱۱۹ تیم عنوان کرد و افزود: بیش از ۲۶۰ نفر اعم از پرسنل این شرکت و پیمانکاران با ۱۰۰ دستگاه ماشین آلات سبک و سنگین در حال آماده باش کامل برای مقابله با هر گونه حوادث احتمالی هستند.
مدیر دفتر بحران و پدافند غیر عامل شرکت آبفای استان یزد، از بیش از هزار و ۵۰۰ تماس مردمی و انجام بیش از ۴۰۰ عملیات امدادی در حوزه آب و فاضلاب طی روز‌های چهارم و پنجم اردیبهشت خبر داد و گفت: علاوه بر این تعداد عملیات، در صورت نیاز با فرمانداریها، شهرداری ها، ادارات راهداری و آموزش و پرورش همکاری لازم انجام شد.
مخلصی ادامه داد: علیرغم بروز شرایط اضطراری در استان طی چهار روز بارندگی، جریان تامین و توزیع آب شرب در شهر‌ها و روستا‌های استان پایدار بوده و فقط پنج مورد قطعی آب با میانگین یک ساعت گزارش شده است.

دیگر خبرها

  • دردسر جدید بیمه‌ها برای داروخانه داران/ بدهی ۲۶ همتی سازمان‌های بیمه‌گر به داروخانه‌ها
  • ۴ میلیارد و ۴۴۴ میلیون دلار ارز برای واردات کالاهای اساسی، صنایع و خدمات تامین شد
  • هشدار وزارت بهداشت فلسطین درباره خطر فاسد شدن داروها در غزه
  • امینکو تامین کننده کلیه تجهیزات تاسیساتی
  • تامین ارز برای واردات کالاهای اساسی، صنایع و خدمات از مرز ۴٫۲ میلیارد دلار گذشت
  • تامین بیش از یک میلیارد دلار ارز برای کالاهای اساسی
  • تامین ارز واردات کالا‌های اساسی از ۴.۲ میلیارد دلار گذشت
  • تامین ۴.۲ میلیارد دلار ارز کالاهای اساسی، صنایع و خدمات
  • پایداری تامین و توزیع آب شرب شهر‌ستانها و روستا‌های استان یزد
  • پایداری جریان تامین و توزیع آب شرب شهر‌ها و روستا‌های استان یزد