Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- رئیس جمهوری پیشین افغانستان در پیامی توییتری تاکید کرد، طالبان و نیروهای مقاومت مستقر در ولایت پنجشیر در شمال افغانستان لازم است تا مسائل را از طریق گفت‌وگو حل و فصل کنند.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از خبرگزاری تاس، حامد کرزای، رئیس جمهوری پیشین افغانستان در پیامی توییتری نوشت: امیدوارم طرفین این مساله کنونی را از طریق مذاکره حل و فصل کنند تا مردم رنج دیده ما از صلح و شادی برخوردار شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جنگ راه حل نیست چون تنها درد و رنج برای کشورمان به همراه دارد.
این رئیس جمهوری پیشین همچنین درباره تحرکات نظامی در پنجشیر ابراز نگرانی کرد و گفت که این کارها به نفع این کشور و مردمان آن نیست.
حامد کرزای به همراه عبدالله عبدالله، رئیس شورای عالی آشتی ملی افغانستان و گلبدین حکمتیار، رهبر حزب اسلامی پیشتر یک شورای هماهنگی برای گذار مسالمت آمیز قدرت به طالبان تشکیل دادند. شبکه تلویزیونی آریانا نیوز پیشتر گزار داد که این سه سیاستمدار به شورای حاکمیتی افغانستان که طالبان قصد دارد تشکیل دهد، ملحق خواهند شد. با این حال، هنوز هیچ تصمیمی اعلام نشده است.
گروه طالبان در تاریخ 15 اوت وارد کابل شد و دولت اشرف غنی را که تحت حمایت آمریکا قرار داشت، سرنگون کرد. پیش از آن اشرف غنی افغانستان را ترک کرد. افرادی که با حاکمیت طالبان مخالفت داشتند با تشکیل یک جنبش مقاومت در دره پنجشیر به رهبری احمد مسعود، به تقابل پرداختند. همچنین امرالله صالح، معاون پیشین رئیس جمهوری افغانستان که خود را رئیس موقت نامیده، خواستار حمایت مردم افغان از رهبری نیروهای مقاومت شده است.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: طالبان رئیس جمهوری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۱۰۵۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کمک جامعه بین‌المللی به بخش صحت افغانستان

حنان حسن بلخی، رئیس منطقه‌ مدیترانه شرقی سازمان بهداشت جهانی در دیدار با امیر خان متقی، وزیر امور خارجه طالبان گفت: عربستان، قطر و امارات متحده عربی هر یک ۳ میلیون دلار و یک بنیاد خیریه جهانی نیز ۱۵ میلیون دلار به توسعه بخش صحت در افغانستان کمک کرده اند.

وی افزود: سازمان بهداشت جهانی روی طرحی کار می‌کند تا زمینه گفتگو در بخش صحت بین حکومت‌های افغانستان و پاکستان فراهم شود.

در این دیدار وزیر خارجه طالبان نیز اطمینان داد که هیأت حاکمه افغانستان تلاش می‌کند تا امنیت را برای تمامی گروه‌های صحی به شمول تیم های مبارزه با پولیو تأمین کند.

این در حالیست که عبدالسلام حنفی، معاون اداری طالبان در دیدار با رئیس منطقه‌ای سازمان جهانی بهداشت، خواستار همکاری سازمان‌های بین‌المللی به منظور کشت محصول جایگزین خشخاش در راستای حمایت از کشاورزان افغانستانی شد.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • کمک جامعه بین‌المللی به بخش صحت افغانستان
  • طالبان خواستار واگذاری جایگاه افغانستان در بهداشت جهانی شد
  • روزنامه جمهوری اسلامی: طالبان مشغول پاکسازی قومی و شیعه‌کشی است؛ ایران هم سکوت می‌کند
  • طالبان خواستار دریافت کرسی در سازمان جهانی بهداشت
  • طالبان خواستار سرمایه‌گذاری تاجران روسی در افغانستان شد
  • طالبان خواستار بازگشت افغانستانی‌های مقیم خارج به وطنشان شد
  • رئیس سازمان همکاری اسلامی خواستار کمک‌های بشردوستانه به افغانستان شد
  • یک ماجرا و هزار داستان؛ در بدخشان افغانستان چه خبر است؟
  • بیانیه طالبان در مورد اتفاقات بدخشان
  • یک ماجرا و هزار داستان؛ در بدخشان چه خبر است؟