Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمود کریمی با اشاره به اینکه امام خمینی (ره) می‌فرماید ملیت ما اسلام است، گفت: اگر به اینجا آمدیم، انگار به خانه خودمان آمدیم. اختلاف بین ایرانی‌ها و عراقی‌ها، اختلاف میان امام رضا (ع) و امام حسین (ع) است. دشمنان به دنبال همین است.

 به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، محمود کریمی مداح اهل بیت (ع) شب گذشته پنجشنبه ۱۱ شهریورماه در آخرین شب عزاداری حسینیه داود العاشور بصره با حضور مداحان ایرانی طی سخنانی ضمن قدردانی از تلاش مسئولین این هیأت اظهارداشت: از تمام عزاداران خواستارم در این چند شب اگر اشتباه و بدخلقی از ما دیدند، حلال کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی با اشاره به اینکه امام خمینی (ره) می‌فرماید ملیت ما اسلام است، تصریح کرد: اگر به اینجا آمدیم، انگار به خانه خودمان آمدیم. اختلاف بین ایرانی‌ها و عراقی‌ها، اختلاف میان امام رضا (ع) و امام حسین (ع) است. دشمنان به دنبال همین است. همه عالم دیده است که قدرت شیعه امیرالمومنین (ع) در اربعین دیده می‌شود.

کریمی با بیان اینکه من شما را بسیار دوست دارم، افزود: چه کسی می‌تواند، یکی را از جای دیگری بیاورد تا با یک زبان مشترک بخواند و همه هم بفهمند؟ این عشق به امام حسین (ع) است. امام حسین (ع) ما را دور هم جمع می‌کند. امام رضا (ع) هم می‌فرماید دور امام حسین (ع) جمع شوید.

این مداح اهل بیت (ع) گفت: هیأت شما، هیأتی شاخص در عراق است. تصاویرش را همه می‌بینند. جوان‌هایی را اینجا می‌بینم که مثل ابر بهار گریه می‌کنند. روز قیامت اگر حضرت زهرا (ع) بپرسند شما چه کاره هستید؟ نمی‌توان گفت من روضه‌خوان هستم مگر اینکه روضه بخوانید. یعنی اگر زمانی که روی منبر روضه خوانده می‌شود، شما هم با او همراهی کنید تا نام شما هم به عنوان روضه‌خوان نوشته شود.

وی با بیان اینکه در تهران، از ۱۲۰ هزار نفر جمعیت حاضر در مراسم، شاید یک نفر حسین بگوید و درجه او از همه بالاتر شود، گفت: یک عالمی در مکاشفه امام حسین (ع) را زیارت کرد و از ایشان پرسید چه کسی از همه بهتر شما را صدا می‌زند؟ امام حسین (ع) فرمود پیرزنی است که در فلان روستا در سماوه، عصر‌ها کنار برکه می‌آید. او غروب کنار آن برکه آمد. دید پیرزنی آمد که عقل کاملی هم نداشت، با چوبی در دست آمد و کنار آب نشست. او چوب را داخل آمد می‌زد و می‌گفت: حبیبی یا حسین.

کریمی با طرح یک سوال گفت: حضرت زهرا (س) زیر دِین امیرالمومنین (ع) ماند؟ ابدا. سوال کرد آیا مرا حلال کردی؟ چطور ممکن است زیر دِین ما بماند؟ جواب همه گریه‌هاتان را حضرت زهرا (س) خواهد داد.

این مداح اهل بیت (ع) همچنین در این مراسم نوحه‌ای با موضوع محور مقاومت خواند و عراق، ایران، سوریه، یمن و بحرین را ملت امام حسین معرفی کرد.

۳ شب مراسم حسینیه مرحوم حاج داوود العاشور در شهر ابوالخصیب (بصره) در شب‌های ۲۳، ۲۴ و ۲۵ ماه محرم (سه‌شنبه، چهارشنبه و پنج شنبه) ۹ تا ۱۱ شهریور، با مرثیه‌خوانی محمود کریمی، سیدمجید بنی‌فاطمه و میثم مطیعی برگزار شد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: ایام محرم محرم 1400 حسینیه دانشجو امام حسین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۱۰۸۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اربعین حسینی برابر استکبار جهانی بازدارندگی ایجاد می‌کند

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله محمدباقر محمدی لائینی یکشنبه شب در دیدار رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات، ضمن تقدیر از مدیریت امر مهم زمینه‌سازی حضور عاشقان در عتبات نور، اظهار کرد: در مقابل همت والای مردم ایران چنین کمک‌ها و مساعدت‌هایی هیچ نیست و بیشتر هم انتظار می‌رود.

وی با بیان اینکه اقیانوس کرم، شور و اشتیاق حسینی و ارادت ولایی مردم خیلی بیشتر از اینها است، افزود: به دلیل پیوندی که جریان بازسازی و زیارت عتبات عالیات با امر مقدس مقاومت منطقه دارد و فرماندهی مقاومت و عتبات عالیات شخصی به‌نام سردار سلیمانی است، از این رو انرژی و عشق لازم از اینجا به پیکر مقاومت تزریق می‌شود، پس عتبات عالیات را یک زیارت ساده نمی‌دانیم.

آیت الله محمدی لائینی تصریح کرد: سابقه آستانه‌بوسی و عتبات‌بوسی و سابقه بازسازی حرم و عتباتِ ایران دیرینه است.

عضو خبرگان رهبری تاکید کرد: شیعیان متمکن غنی در جاهای مختلف دنیا هستند که اگر ما هم نباشیم کار عتبات عالیات و امام حسین (ع) را انجام می‌دهند اما ما نباید این افتخار را از دست بدهیم.

امام جمعه ساری با بیان اینکه ما باید از فرصت اربعین و خیل عاشق بیشتر استفاده کنیم، عنوان کرد: به‌خصوص زواری که از سمت شرقی و شمال می‌آیند و باید ظرفیت ۵۰۰ هزار نفر را به ۵ میلیون نفر برسانیم تا در داخل ایران خاطره خوش داشته باشند.

این مسئول ادامه داد: دنیا به سمت مدرن و آسان‌تر شدن پیش می‌رود ما هم باید این روال را در مدیریت جریان اربعین در پیش بگیریم، زیرا این یک همایشی بی‌نظیر است که در جهان برای ما بازدارندگی دارد و بازدارندگی اربعین در برابر استکبار جهانی مسئله بزرگی است و رفتن ۵ میلیون جمعیت از ایران به عراق حرف دارد.

نماینده ولی فقیه در پایان خواستار حفظ امنیت مرزها، تسریع اجازه ورود زوار از کشورهای خودشان به ایران و بعد عراق، تقویت پروژه قطار از شلمچه به بصره و بعد به کربلا و بغداد، بسیج کردن شاه‌راه‌ها و شاه‌ریل‌ها، تسهیل امور و حذف بروکراسی اداری شد.

کد خبر 6091527

دیگر خبرها

  • تبادل نظر ایران و عراق درباره برگزاری مراسم اربعین در مرز خسروی
  • بازدید سفیر ایران و مقام‌های عراقی از مرز خسروی
  • بازددید سفیر ایران و مقام‌های عراقی از مرز خسروی
  • الگوی مکتب دانشگاهی انقلاب اسلامی را استخراج کردیم
  • اربعین حسینی برابر استکبار جهانی بازدارندگی ایجاد می‌کند
  • جلب اعتماد نیروی کار منجر به رشد بهره‌وری می‌شود
  • آیا صدام حسین واقعا «دیوانه خاورمیانه» بود؟
  • دشمن به دنبال ایجاد یاس و ترس در دل ما است
  • کتاب «رازهای زیارت اربعین» روانه بازار نشر شد
  • امام جمعه نجف اشرف: اوضاع جهان به نفع اسلام پیش می رود