Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-02@04:23:55 GMT

نوشتن لایحه برای دیوان عدالت اداری توسط وکیل متخصص

تاریخ انتشار: ۱۳ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۰۱۰۹۳۰

نوشتن لایحه برای دیوان عدالت اداری توسط وکیل متخصص

در حالت کلی شما باید این نکته را بدانید که به دفاعیات کتبی که در قالب دادخواست تجدید نظر یا بدوی در دیوان عدالت اداری مطرح می گردند، لایحه دیوان عدالت اداری می گویند.

به گزارش ایسنا، بنابر اعلام لایحه، نوشتن لایحه برای دیوان عدالت اداری کار نسبتا سخت و تخصصی به حساب می آید و کسانی که دارای این دانش حقوقی نمی باشند نمی توانند آن را با موفقیت انجام دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


از آنجایی که لایحه برای دیوان عدالت اداری دارای حساسیت های خاصی می باشد، به همین دلیل نیز به تمامی افراد توصیه می شود که وظیفه نوشتن این لایحه را به یک وکیل متخصص و خبره واگذار کنند.
یک وکیل با تجربه بهتر از هر شخص دیگری از چارچوب های قانونی نوشتن لایحه برای دیوان عدالت اداری اگاهی دارد و به خوبی می داند که از چه دلایل و مدارک استنباطی برای تنظیم متن این لایحه استفاده کند.
 
کاربردهای مختلف نوشتن لایحه برای دیوان عدالت اداری

به چند مورد از اساسی ترین کاربردهای نوشتن لایحه برای دیوان عدالت اداری بر اساس قانون آیین دادرسی مدنی اشاره می کنیم تا با انها آشنا شوید:
 هر گاه طرفین اختلاف دو دادگاه بخش باشد و هر دو دادگاه بخش در حوزه یک دادگاه شهرستان باشند حل اختلاف در همان دادگاه‌ شهرستان به عمل می‌آید. اگر طرفین اختلاف در حوزه یک دادگاه شهرستان نبوده ولی در حوزه یک دادگاه استان باشند حل اختلاف به همان دادگاه استان رجوع می‌شود و اگرطرفین اختلاف در حوزه یک دادگاه استان نباشند حل اختلاف با دیوان کشور خواهد بود.
هر گاه اختلاف بین دادگاه بخش و دادگاه شهرستان باشد حل اختلاف به دادگاه استان رجوع می‌شود که طرفین اختلاف در حوزه آن‌ واقعند و اگر طرفین اختلاف در حوزه یک دادگاه استان نباشند حل اختلاف با دیوان کشور خواهد بود.
اگر اختلاف بین دو دادگاه شهرستان باشد که در حوزه یک دادگاه استان واقع اند حل اختلاف راجع به همان دادگاه استان است و اگر درحوزه یک دادگاه استان نباشند حل اختلاف با دیوان کشور است.
 اگر اختلاف بین دو دادگاه استان یا دادگاه شهرستان و استان باشد حل آن با دیوان کشور خواهد بود.
 اگر در موضوع یک دعوی بین دادگاه دادگستری و دادگاه غیر دادگستری یا اداره دولتی اختلاف در صلاحیت نفیاً یا اثباتاً ایجاد شود حل‌آن در دیوان کشور است.
 

چرا نوشتن لایحه برای دیوان عدالت اداری را به وکیل متخصص بسپاریم؟

اگر شما نیز جزء آن دسته از افرادی هستید که نیاز به نوشتن لایحه برای دیوان عدالت اداری دارید، بهتر است در اسرع وقت به یک وکیل متخصص و با تجربه مراجعه نمایید. وکلای گروه متخصص پارسا می توانند در سریعترین زمان ممکن و با بهترین کیفیت وظیفه نوشتن لایحه برای دیوان عدالت اداری را بر عهده گیرند.
هنگامی که شما وظیفه نوشتن لایحه برای دیوان عدالت اداری را به یک وکیل حرفه ای واگذار می کنید، دیگر خیالتان از بابت کیفیت متن قانونی راحت خواهد بود، از آنجایی که چنین لایحه ای عاری از مشکلات حقوقی و قانونی خواهد بود و از تمامی مدارک و ادله استنباطی در آن استفاده می شود، روند رسیدگی به آن نیز با سرعت بیشتری طی خواهد شد.

انتهای رپرتاژ آگهی

منبع: ایسنا

کلیدواژه: وکیل وکالت دادگاه شهرستان دیوان کشور وکیل متخصص حل اختلاف دو دادگاه یک وکیل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۱۰۹۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دادگاه های صلح درمسیر راه اندازی

 

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای کرمان، معاون توسعه حل اختلاف دادگستری استان  کرمان بر ترویج فرهنگ صلح و سازش در جامعه تاکید کرد و گفت: در چندماه آینده دادگاه‌های صلح در کرمان راه اندازی خواهند شد.

حجت الاسلام و المسلمین محمد امیر ابراهیمی در همایش روسا و دادستان‌های سراسر استان کرمان اظهار داشت: ۲۱  هزار و ۵۷۴ فقره پرونده در شرق استان با صلح وسازش مختومه شده است.

وی گفت: سال گذشته شورا‌های حل اختلاف در شرق استان ۲۱ هزار و ۵۷۴ فقره پرونده را با صلح وسازش مختومه نموده اند.

وی خاطرنشان ساخت: شورا‌های حل اختلاف شرق استان کرمان در سال گذشته مجموعا به ۲۶ هزارو ۸۵۱ فقره پرونده رسیدگی نموده اند و درصد پرونده‌های سازش شده به پرونده‌های مختومه در شورا‌های حل اختلاف شرق استان در سال گذشته ۳۷ درصد می‌باشد.

وی افزود: درسال گذشته ۲۶ هزارو ۹۹۵ فقره پرونده به شعب شورا‌های حل اختلاف در ۵ حوزه قضایی شرق استان کرمان وارد  و ۲۶ هزار و ۸۵۱ فقره پرونده با سازش مختومه گردیده است.

وی  به فعالیت شعبه شورا‌های حل اختلاف ویژه زندان در شهرستان بم اشاره و بیان داشت: در سال گذشته ۹۱ پرونده به این شورا‌ها وارد و ۱۱۴ پرونده مختومه شده است که از این تعداد ۱۱۰  پرونده به صلح و سازش ختم شده است.

حجت الاسلام ابراهیمی یادآور شد: طی سال گذشته تعداد  ۱۶  زندانی با کمک شورای حل اختلاف ویژه زندان شهرستان بم از زندان آزاد و به آغوش خانواده بازگشتند.

دیگر خبرها

  • رسیدگی به پرونده‌های قضایی باحضور رئیس دیوان عدالت اداری کشور
  • در برخی از حوزه‌های پرستاری پیوست عدالت وجود ندارد
  • دادگاه های صلح درمسیر راه اندازی
  • دادگاه‌های صلح در کرمان راه‌اندازی می‌شوند
  • نکات حقوقی و قوانین مربوط به دیه
  • شکایت از جرایم اداری به کمک وکیل کیفری
  • پای دیوان عدالت اداری به مصوبه دستمزد باز شد
  • احتمال تغییر رقم دستمزد کارگران در ۱۴۰۳ تقویت شد؛ آیا مصوبه افزایش حقوق کارگران باطل می‌شود؟
  • مصوبه افزایش حقوق کارگران باطل می‌شود؟
  • احتمال تغییر رقم دستمزد کارگران در ۱۴۰۳ تقویت شد/ آیا مصوبه افزایش حقوق کارگران باطل می‌شود؟