Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، نفیسه حسینی‌یکتا سرپرست دفتر طب ایرانی و مکمل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، در مراسم افتتاح سلامتکده ولیعصر (عج) مشهد که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، گفت: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در تمام دوران‌ها از جمله ایام بحران کرونا در کنار وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بوده و در سطح استان‌ها هم این همکاری‌های شایسته را با دانشگاه‌های علوم پزشکی شاهد بودیم و یک نمونه موفق آن در همکاری‌های سپاه امام رضا (ع) با دانشگاه علوم پزشکی مشهد بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



او افزود: در این روز‌ها بیش از پیش به نقش طب سنتی ایرانی و اسلامی در حوزه درمان پرداخته شده و به دنبال استفاده حداکثری از این ظرفیت هستیم و در طول ایام بحران کرونا هم شاهد اقبال عمومی بیماران کرونایی جهت درمان بیماری با این شیوه بودیم.

سرپرست دفتر طب ایرانی و مکمل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه روزانه بیش از ۱۵۰۰ تماس مردمی جهت ارائه خدمات درمانی به بیماران کرونایی‌شان به شیوه طب سنتی هستیم، ادامه داد: نمونه‌های موفق این نوع درمان را در دانشگاه‌های علوم پزشکی مشهد و شهید بهشتی داشتیم که خوشبختانه با رضایت‌مندی ۸۷ درصدی بیماران کرونایی و خانواده‌های آنان همراه بود.

سلامتکده‌ها نقش مؤثری در ارتقای سلامت جامعه و کاهش هزینه‌های درمان دارند

مهدی یوسفی رئیس دانشکده طب ایرانی و مکمل دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: دومین مرکز طب ایرانی جامع غیردانشگاهی در مشهد فعالیت خود را آغاز کرده، مجموعه جامع و کاملی که به جز خدمات تخصصی، اعمال یداوی و تست‌های کرونایی را انجام می‌دهند، ضمن اینکه تمام دارو‌های گیاهی مؤثر از طریق درمان‌های طب سنتی هم در این مرکز وجود دارد.

او  ضمن اشاره به نقش مؤثر سلامتکده‌ها در ارتقای سلامت جامعه و کاهش هزینه‌های درمان، افزود: سلامتکده‌های خصوصی نقش کاربردی و مهمی در ارائه خدمات طب ایرانی به مردم دارند و معتقدیم که طب سنتی باید در مسیر تغییر سبک زندگی، پیشگیری از بیماری‌ها، خودمراقبتی و ارتقای سلامت جامعه گام بردارد.

نتایج بسیارخوبی را در درمان بیماران کرونایی به شیوه طب سنتی شاهد بودیم

همچنین محمود صادقی‌وزین معاون سلامت و دفاع زیستی سپاه امام رضا (ع) گفت: بسیار خوشحالیم که مرکز طب سنتی ویژه درمان بیماران کرونایی را در مشهد راه‌اندازی کردیم، مرکزی به نام حضرت ولیعصر (عج) نامگذاری شده و امیدواریم با اقدامات ارزنده‌ای که خواهد داشت بیماران کرونایی با شیوه‌های نوین ایرانی و اسلامی درمان شوند.

او افزود: خوشبختانه در نمونه‌های آزمایشی که قبل از افتتاح رسمی سلامتکده ولیعصر (عج) داشتیم نتایج بسیارخوبی را در درمان بیماران کرونایی به شیوه طب سنتی شاهد بودیم.

معاون سلامت و دفاع زیستی سپاه امام رضا (ع) ادامه داد: سپاه امام رضا (ع) از ابتدای بحران کرونا در حوزه‌های مختلف با دانشگاه علوم پزشکی مشهد همکاری کرده که این موارد در حوزه‌های بهداشتی، درمانی، واکسیناسیون و تزریق آمپول رمدسیویر بوده و در آخرین اقدام از این همکاری‌ها هم افتتاح و راه‌اندازی سلامتکده ولیعصر (عج) را داشتیم.

انتهای پیام//ا.د

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: طب سنتی ارائه خدمات درمانی بیماری کرونا بیماران کرونایی طب ایرانی و مکمل علوم پزشکی مشهد سپاه امام رضا طب سنتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۱۱۳۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دومین جشنواره غذاهای سنتی (آش نغوزه) در چناران برگزار می‌شود

به گزارش قدس خراسان به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی، محمد طاهریان‌مقدم اظهار کرد: در این جشنواره تاکید بر غذاهای بومی محلی شهرستان و آش کمای انغوزه است.

مسئول نمایندگی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی چناران ادامه داد: غذاهای سنتی از نظر داشتن مواد مغذی، ویتامین‌ها و املاح ارزش غذایی بالایی دارد، شهرستان چناران غذاهای سنتی زیادی دارد که برخی از آن‌ها به فراموشی سپرده شده‌اند؛ هدف از برگزاری این جشن‌ها احیا سنن و آداب رسوم گذشتگان است که با شناسایی و حفظ آن‌ها می‌توان به سلامت خانواده کمک کرد.

وی با بیان این که برپایی جشنواره عاملی برای افزایش شور و نشاط در خانواده‌ها است، تصریح کرد: جشنواره غذاهای سنتی، موسیقی محلی و همچنین بازدید از مزارع گیاهان دارویی با مشارکت اقامتگاه بوم‌گردی منیژگان در روستای آبگاهی در مورخ ۱۱ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ برگزار می‌شود.

طاهریان‌مقدم افزود: برنامه‌های این جشن شامل اجرای موسیقی سنتی، اجرای سرود و جشنواره غذاهای سنتی، نمایشگاه گیاهان دارویی و محصولات خانگی، دست بافته‌های زنان و دختران روستایی است.

مسئول نمایندگی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی چناران یادآور شد: آش انغوزه یکی از غذاهای سنتی این شهرستان است که بیشتر در دامنه کوه‌های هزار مسجد در بهار رشد می‌کند.

دیگر خبرها

  • بیمارستان فوق تخصصی کودکان شرق کشور؛ مرکز کشت حلق بیماران CF
  • آغاز درمان رایگان کودکان زیر ۷ سال در خراسان شمالی
  • واژگونی مینی بوس در جاده کاشمر ۹ مصدوم بر جا گذاشت
  • تبادل الکترونیک پرونده بیماران از اطاله دادرسی جلوگیری می‌کند
  • تبادل الکترونیک پرونده بیماران از اطاله دادرسی جلوگیری می کند
  • تعطیلی مرکز غیرمجاز طب سنتی در قم
  • دومین جشنواره غذاهای سنتی (آش نغوزه) در چناران برگزار می‌شود
  • آخرین وضعیت سلامت تنها پلنگ ایرانی باغ‌وحش مشهد
  • مکمل‌های پروبیوتیک شدت صرع را در کودکان کاهش می‌دهد
  • آغاز به‌کار مرکز مطالعات و توسعه آموزش پزشکی دانشگاه آبادان ‌