Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-01@18:55:50 GMT

حداقل به ۱۰۰ میلیون دوز واکسن نیاز داریم

تاریخ انتشار: ۱۳ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۰۱۲۵۳۶

حداقل به ۱۰۰ میلیون دوز واکسن نیاز داریم

به گزارش خبرنگار مهر، سیدابراهیم رئیسی در اولین گفت‌وگوی تلویزیونی خود که امشب از شبکه یک سیما پخش شد، درباره برنامه‌های دولت جهت مهار بیماری کرونا اظهار داشت: در ابتدا لازم است از عزیزان‌مان که در مراکز درمانی مجاهدت می‌کنند، تقدیر و تشکر کنم. 

وی ادامه داد: از ابتدای کار دولت مسئله بیماری کرونا از اولویت‌های دولت بوده است تا دولت بتواند یک راهکار دقیقی را برای رفع این مشکل در نظر گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ضرورت داشت یک حرکت انقلابی همراه با عقلانیت انجام شود. 

رئیس‌جمهور تصریح کرد: از ابتدا بحث تولید داخلی واکسن مورد توجه ما بود و کار خوبی توسط دانشمندان ایرانی در مؤسسات مختلف انجام شده است که از آنان تقدیر می‌کنم و برنامه دولت حمایت از تولید داخلی واکسن بود، اما محاسبه کردیم و به این نتیجه رسیدیم که تولید داخلی واکسن کفاف نمی‌کند و برآورد کردیم که باید برای اینکه بتوانیم گام دقیقی را برداریم، نیاز به ۱۰۰ میلیون واکسن داریم. 

رئیسی تأکید کرد: مسئله تأمین واکسن مورد نیاز یکی از موضوعاتی بود که بنده در گفتگو با مقامات و سران کشورها مطرح کردم.

تکمیل می‌شود...

کد خبر 5296955

منبع: مهر

کلیدواژه: شبکه اول سیما حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور حسین امیرعبداللهیان سیدابراهیم رئیسی حسن فیروزآبادی دولت سیزدهم مجلس شورای اسلامی ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی وزارت دفاع نیروهای مسلح آیت الله خامنه ای ایران مقام معظم رهبری وزارت امور خارجه ارتش جمهوری اسلامی ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۱۲۵۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نیاز ۱۹۴ بیمار هموفیلی استان همدان به داروی مستمر

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان همدان؛ متخصص بیماری‌های داخلی و مدیر نظارت و اعتبار بخشی امور درمان دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: در استان همدان ۲۶۹ بیمار مبتلا به هموفیلی داریم که ۱۹۴ نفر از آنها نیازمند دریافت دارو به صورت مستمر هستند.

طوس کیانی افزود: این بیماری نوعی اختلال در خونریزی به طور وراثتی است و بیشتر با علائم کاهش انعقاد خون و کبودی‌های بدن پس از ضربه مشخص می‌شود.

به گفته این متخصص داخلی، هموفیلی با خونریزی مفصلی و تغییر شکل مفاصل و گاهی گوارشی و مغزی همراه می‌شود.

دکتر کیانی افزود: راه درمان این بیماری دریافت فاکتور‌های خونی به ویژه فاکتور‌های ۸ و ۹ است که از فراوده‌های خونی در کشور ما هم تهیه می‌شود و با تزریق به بیمار منتقل می‌شود، تا آنزیم‌های خون مبتلا به هموفیلی مشابه افراد سالم شود.

دیگر خبرها

  • وزیر بهداشت: حمل دارو توسط سکو‌های اینترنتی موجب تسهیل امور مردم می‌شود
  • نیاز ۱۹۴ بیمار هموفیلی استان همدان به داروی مستمر
  • وزیر بهداشت: اولویت در تامین دارو شرکت های دانش بنیان داخلی هستند/ خدمات درمانی برای کودکان تا ۷ سالگی رایگان شد
  • خطر تحریم در واردات اتوبوس‌های جدید/ تولیدکنندگان داخلی توان رفع نیاز شهر‌های کشور به اتوبوس را ندارند
  • ظرفیت داخلی تولید لوکوموتیو برای پاسخ به نیاز کشور کافی است
  • رئیسی: دشمن حتما در عرصه اقتصادی ناکام خواهد ماند
  • دولت رئیسی بیخیال لایحه حجاب شد | نیاز به قانون جدیدی نیست معطل نمی‌مانیم!
  • رئیسی: دشمن حتماً در عرصه اقتصادی ناکام خواهد ماند / باید همه حمایت‌های حقوقی، مالی و اجتماعی از کار و کارگر انجام شود
  • رئیسی: دشمن حتماً در عرصه اقتصادی ناکام خواهند ماند / باید همه حمایت‌های حقوقی، مالی و اجتماعی از کار و کارگر انجام شود
  • یک برگ دیگر از ناکارآمدی های دولت سیزدهم/ تولیدات خودروسازان داخلی کجاست؟