Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از آر تی، تناقض گویی مقامات آمریکایی در خصوص کمک به حل بحران لبنان با کمک به این کشور از طریق سوریه از یکسو و تحت تحریم قرار دادن نفت‌هایی که از سوریه وارد لبنان می‌شود از سوی دیگر، صدای یک کارشناس لبنانی را هم درآورد.

«هادی نصرالله» کارشناس مسائل سیاسی، دیپلماسی و روابط بین الملل و پژوهشگر در زمینه مسائل سوریه و لبنان که از لندن، پایتخت انگلیس صحبت می‌کرد، در گفتگو با تلویزیون «آر تی» روسیه، در پاسخ به پرسش مجری برنامه که از وی پرسیده بود که «به نظر شما واشنگتن در عوض از لبنان چه می‌خواهد» پاسخ داد: «آمریکا همیشه (در ظاهر) چیزی را می‌خواهد، اما به دنبال مداخله است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اگر این مسأله از رو نیت خیر می‌بود، آن‌ها می‌توانستند در طول ده سال بحران لبنان کمک کنند و یا حتی طرح شان را پیشنهاد می‌دادند؛ اما سفیر آمریکا در لبنان تنها یک روز پس از آنکه سید حسن نصرالله، رهبر حزب الله به شکلی چشمگیر اعلام کرد که نخستین کشتی نفتی را از ایران وارد می‌کند، به ناگاه اعلام می‌کند که ما طرحی در این زمینه داریم. شما ده سال منتظر ماندید و درست یک روزپس از آنکه (سید حسن) نصرالله اعلام کرد که ما سوخت از ایران وارد می‌کنیم، چنین می‌گویید؟»

او در ادامه افزود: «آن‌ها حتی برنامه‌ای در این زمینه ندارند؛ او (سفیر آمریکا در لبنان) می‌گوید که آن‌ها می‌خواهد به ما کمک کنند تا بنزین و سوخت را از مصر و اردن از طریق سوریه وارد لبنان کنیم؛ در حالی که سوریه تحت تحریم است؛ تحریم‌های آمریکا و دیروز سناتور هیئت آمریکایی گفت هر نفتی که از سوریه وارد شود، تحت تحریم قرار خواهد گرفت. سفیر شما یک چیز می‌گوید و نفرات دیگر شما چیزی دیگری می‌گویند. بنابر این حتی هیچ طرحی وجود ندارد؛ چرا که آن‌ها طرحی برای لبنان ندارند. طرح آن‌ها (برای لبنان) همیشه تخریب و تحت اطاعت دارآوردن ملت است؛ چرا که آن‌ها تنها خواسته اصلی آن‌ها امنیت اسرائیل هستند و اهمیتی به سلامتی لبنان نمی‌دهند. آن‌ها به امنیت اسرائیل اهمیت می‌دهند و آن‌ها متوجه حزب الله و سلاح هایشان هستند.»

هادی نصرالله همچنین با انتشار فیلم مصاحبه خود با شبکه آر تی روسیه، در توییتی حساب کاربری خود نوشت: سفیر آمریکا در لبنان می‌گوید ما از طریق سوریه برای لبنان برق می‌آوریم؛ همان سوریه‌ای که تحت تحریم‌های آمریکاست. (از سوی دیگر) سناتور‌های هیئت اعزامی آمریکا به لبنان (سناتور‌های کنگره آمریکا که به لبنان رفته اند) می‌گویند: هر نفتی که از سوریه به لبنان برود، تحت تحریم قرار خواهد گرفت. طرح آمریکا برای لبنان چیست؟ تخریب و مطیع سازی (ملت).

گفتنی است پیشتر «سیدحسن نصرالله» دبیرکل حزب‌الله لبنان در سخنرانی خود به مناسبت یوم‌الله عاشورای حسینی با اعلام خبر حرکت کشتی‌های حامل سوخت از ایران به سمت لبنان، نسبت به هرگونه تعرض به آن‌ها شدیدا هشدار داده بود.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: کارشناس لبنانی سید حسن نصرالله برای لبنان تحت تحریم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۱۲۷۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(ویدئو) تشییع پیکر مادر و دختر لبنانی

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • «مالیات برعایدی سرمایه» چرا صدای ۲ درصد از جامعه را درآورد؟
  • تیم استقلال تحریم می‌شود؟!
  • نمایندگان آمریکایی در سودای تحریم بانک‌های چینی
  • نظرسنجی هاروارد چگونه تعبیر شد؟/ عواقب اصرار بر جنایت
  • مقامات آمریکایی شایستگی اخلاقی اظهارنظر در خصوص حقوق‌بشر را ندارند
  • (ویدئو) تشییع پیکر مادر و دختر لبنانی
  • ارسال تجهیزات و نیروهای کمکی به پایگاه‌های اشغالگران آمریکایی در سوریه
  • ایروانی: ادامه حضور غیرقانونی نیروهای آمریکایی منشأ اصلی بی‌ثباتی در سوریه است
  • ایروانی: تحریم های یکجانبه علیه سوریه باید لغو شود
  • ایروانی: تحریم‌های یکجانبه علیه سوریه باید لغو شود