Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرآنلاین،در تماس تلفنی شاه محمود قریشی وزیر امورخارجه پاکستان با حسین امیر عبداللهیان  وزیر امور خارجه آخرین تحولات افغانستان مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.
در این تماس تلفنی،پیرو رایزنیهای چند روز گذشته وزیر امور خارجه کشورمان  با همتایان روسی و چینی، توافق شد اجلاس همسایگان افغانستان در  سطح نماینده های ویژه و همچنین وزرای امور خارجه طی چند روز آینده بصورت مجازی برگزار شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پس از این تماس،روابط عمومی وزارت امور خارجه پاکستان شنبه شب با صدور بیانیه‌ای به محورهای کلیدی رایزنی تلفنی  «شاه محمود قریشی» و  «حسین امیر عبداللهیان» وزیران خارجه جمهوری اسلامی پاکستان و ایران پرداخت.

در این بیانیه به نقل از اظهارات قریشی آمده است: پاکستان برای روابط دوجانبه با جمهوری اسلامی ایران اهمیت ویژه‌ای قائل است و این مناسبات برادرانه، ریشه در مشترکات قوی تاریخی، فرهنگی، مذهبی و جغرافیایی دارد.

وزارت امور خارجه پاکستان افزود: وزیر امور خارجه ایران از تلاش‌های همتای پاکستانی خود برای اجماع سازی منطقه‌ای در بحث افغانستان قدردانی کرده است.  

در بیانیه مذکور افزوده شده است: امیرعبداللهیان و قریشی بر تداوم رایزنی‌های دو کشور همسایه درباره افغانستان و کمک به استقرار صلح و ثبات پایدار در این کشور به توافق رسیدند.

وزارت امور خارجه پاکستان ادامه داد: قریشی مفتخر است که ماه گذشته نخستین وزیر امور خارجه یک کشور بود که با رئیس جمهوری و وزیر امور خارجه جدید ایران همزمان با فعالیت رسمی آنان، در تهران دیدار داشت.

به گزارش ایرنا، قریشی نیز شنبه شب در حساب کاربری رسمی خود در توییتر با ابراز خرسندی از گفت‌ وگوی تلفنی با امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان، نوشت: همگرایی دیدگاه‌ها در مورد مسائل منطقه‌ای برای دستیابی به اهداف مشترک ما درباره صلح و رفاه منطقه‌ای مهم است.

وزیر امور خارجه پاکستان پس از بازدید اخیر از تاجیکستان، ازبکستان و ترکمنستان چهارم شهریور وارد تهران شد و با آیت‌الله دکتر سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهوری و امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران دیدار و پیرامون تحولات منطقه‌ای، افغانستان و همچنین تقویت روابط دوجانبه گفت‌ وگو کرد.

قریشی پس از دیدار با رئیس جمهوری کشورمان در حساب کاربری خود در توییتر نوشت: در دیدار با آیت‌الله رئیسی، چشم‌انداز پاکستان برای رویکرد هماهنگ بین همه همسایگان افغانستان برای صلح و رفاه را مورد بحث قرار دادم.

310 310

کد خبر 1551775

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: حسین امیرعبداللهیان پاکستان ایران و پاکستان افغانستان امور خارجه پاکستان وزیر امور خارجه منطقه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۱۴۳۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سفر وزیر خارجه آمریکا به عربستان | گفت و گوی مهم برای آتش بس در غزه

به گزارش همشهری انلاین وزارت امور خارجه آمریکا شنبه شب در بیانیه‌ای اعلام کرد آنتونی بلینکن دوشنبه و سه شنبه آینده به عربستان سفر خواهد کرد تا در مورد تلاش های جاری برای دستیابی به آتش بس در غزه با مقامات سعودی گفت‌وگو کند.

در ادامه بیانیه آمده است: وزیر خارجه آمریکا در سفر خود به عربستان بر اهمیت جلوگیری از گسترش درگیری و تلاش برای دستیابی به صلح و امنیت در منطقه تأکید خواهد کرد.

وزارت خارجه آمریکا در ادامه اعلام کرد بلینکن در سفر خود به عربستان سعودی در نشست وزیران شورای همکاری خلیج فارس با هدف تقویت هماهنگی امنیت منطقه ای شرکت خواهد کرد.

کد خبر 847622 برچسب‌ها خبر ویژه ایالات متحده آمریکا

دیگر خبرها

  • دیدار امیرعبداللهیان با نخست وزیر بورکینافاسو
  • تأکید امیرعبداللهیان بر توسعه مناسبات با قاره آفریقا
  • گفتگوی وزرای خارجه آمریکا و ترکیه درباره آتش‌بس غزه
  • پیام امیرعبداللهیان به همایش روز ملی خلیج فارس
  • امیرعبداللهیان: امنیت خلیج فارس با مشارکت تمامی کشورهای ساحلی تامین می‌شود
  • سخنگوی وزارت خارجه : معاهده حقابه ایران و افغانستان در حال اجراست
  • نشست هم‌اندیشی امیرعبداللهیان با مدیران عامل رسانه‌های کشور
  • امیرعبداللهیان بر استمرار همکاری های دو کشور در عرصه های بین المللی تاکید کرد
  • امیرعبداللهیان روز ملی آفریقای جنوبی را تبریک گفت
  • سفر وزیر خارجه آمریکا به عربستان | گفت و گوی مهم برای آتش بس در غزه