Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها ـ اگر بخواهیم واقع‌بینانه نگاه کنیم خطر موج پنجم کرونا هنوز ادامه دارد و هر لحظه امکان ورود به موج ششم نیز وجود دارد لذا عادی‌انگاری‌ها و عدم رعایت دستورالعمل های بهداشتی زنگ خطری جدی برای اوج‌گیری کرونا محسوب می‌شود. - اخبار استانها -

به گزارش گروه استان‌های خبرگزاری تسنیم، موج پنجم‌ شیوع کرونا، یکی از هولناک‌ترین موج‌هایی بود که از ابتدای شیوع کرونا تجربه کردیم و درحال‌ حاضر نیز در اوج‌ شیوع این بیماری قرار گرفته‌ایم‌ و علت اصلی آن هم عادی‌انگاری مردم‌ و بی‌تفاوتی‌ آن‌ها نسبت به رعایت دستورالعمل‌های‌ بهداشتی است، اما با وجود کاهش اندک شمار مبتلایان در چند روز اخیر‌، ثبت رکورد‌های مربوط به تعداد بیماران بستری شده و مرگ و میر ناشی از کرونا در برخی استان‌ها نشان می‌دهد کشور هنوز از بحران‌ پیک پنجم کرونا خارج نشده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

‌اما اگر بخواهیم واقع‌بینانه نگاه کنیم خطر موج پنجم کرونا هنوز ادامه دارد و هر لحظه امکان ورود به موج ششم نیز وجود دارد لذا عادی‌انگاری‌ها و عدم رعایت دستورالعمل های بهداشتی زنگ خطری جدی برای اوج‌گیری کرونا محسوب می‌شود و اگر شرایط به همین منوال ادامه پیدا کند و رعایت دستورالعمل ها جدی گرفته نشود وضعیت کرونا در استان‌ها روز به روز وخیم‌تر خواهد شد.

براساس این گزارش، با توجه به بالابودن سرعت شیوع و گسترش دلتا ویروس، رعایت دستور العمل‌های بهداشتی همچنان بهترین راه برای مهار و مقابله با این بیماری و جلوگیری از گسترش آن در دیگر مناطق کشور است و در کنار افزایش رعایت پروتکل‌های بهداشتی، تسریع در واکسیناسیون نیز می‌تواند در جلوگیری از مواجه شدن با موج پنجم بیماری در کشور موثر و مفید باشد.

 متاسفانه اکثر استان‌های‌ ایران این روزهای حال و روز خوشی ندارند و در این بحبوحه‌ اوج‌گیری بیماری همه‌گیر با قدرت سرایت بالا شاهد تجمع‌ها و حضور‌های غیر ضروری در خارج از منزل و بالا رفتن هر روزه‌ آمار هستیم. بی توجهی، ساده انگاری، عادی انگاری، عدم استفاده از ماسک، حضور در تجمعات و رعایت نکردن فاصله اجماعی و ... موجب شیوع کرونا و به خطر افتادن سلامت مردم در نتیجه، افزایش هزینه برای جامعه است.

مردم باید بیش از پیش و به جد موازین بهداشتی را رعایت کنند، با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی (فاصله گذاری اجتماعی و عدم حضور در اماکن شلوغ بهداشتی و ...) بی شک کاهش این بیماری منحوس را در استان شاهد خواهیم بود و این امر زمانی محقق می‌شود که تمام دستورالعمل بهداشتی رعایت و از هر گونه تجمعات غیرضروری پرهیز شود، در صورت عادی‌انگاری و عدم رعایت اصول بهداشتی، بی شک با انتشار بیشتر شیوع کرونا رو به رو خواهیم شد.

 تازه‌ترین وضعیت کرونا در استان‌ها 

از سوی دیگر با انتشار جدید ترین نقشه کرونایی ایران، تعداد شهرستان‌های قرمز در کشور به عدد 246 رسید که نسبت به آخرین رنگ‌بندی منتشر شده در 6 شهریورماه، کاهش 60 عددی را نشان می‌دهد.

بر همین اساس تازه‌ترین رنگبندی کرونایی کشور نشان می‌دهد با بهبود نسبی شرایط همه‌گیری در شرق و برخی نقاط مرکزی کشورمان اکنون 246 شهرستان قرمز، 144 شهرستان نارنجی و 58 شهرستان در وضعیت زرد قرار دارند.

به‌این‌ترتیب شهرستان‌های ورزقان (آذربایجان شرقی)، ملکشاهی، هلیلان (ایلام)، ماه نشان (زنجان)، آرادان (سمنان)، بانه، دیواندره (کردستان)، سیرجان، قلعه گنج (کرمان)، روانسر، قصر شیرین (کرمانشاه) و دلیجان، کمیجان(مرکزی) از امروز شنبه (13 شهریور) وارد وضعیت قرمز خواهند شد.

همچنین شهرستان‌های گرمی (اردبیل)، گلپایگان، نائین، نطنز (اصفهان)، بدره، دره‌شهر (ایلام)، گناوه (بوشهر)، فیروزکوه، قرچک، ورامین (تهران)، درمیان، زیرکوه، فردوس (خراسان جنوبی)، بجستان، بردسکن، بینالود، تربت جام، چناران، خواف، فریمان، فیروزه، کلات، مه ولات (خراسان رضوی)، راز و جرگلان، مانه و سملقان (خراسان شمالی)، آغاجاری، امیدیه، بهبهان، شادگان (خوزستان)، طارم (زنجان)، دامغان (سمنان)، خنج، سروستان، فراشبند، کازرون، کوار، لارستان، لامرد (فارس)، بوئین زهرا (قزوین)، ارزوئیه، جیرفت، کوهبنان (کرمان)، لنده (کهگیلویه و بویر احمد)، آزادشهر، آق قلا، بندرگز، ترکمن، کلاله، گرگان، گمیشان، گنبد کاووس (گلستان)، آستارا، رشت، رودبار، سیاهکل ،طوالش، لاهیجان، ماسال (گیلان)، تنکابن، ساری، عباس آباد، نکا (مازندران)، زرندیه (مرکزی)، بستک، بندر لنگه، بندرعباس، جاسک، خمیر، رودان، قشم (هرمزگان)، فامنین (همدان) و مهریز، یزد (یزد) از امروز شنبه (13 شهریور) از وضعیت قرمز خارج خواهند شد.

استان هرمزگان/ 9 بیمار قربانی ویروس کرونا شدند

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بندرعباس، دکتر فاطمه نوروزیان سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان در گفت‌وگو با تسنیم گفت: خوشبختانه روند واکسیناسیون در استان در هفته‌های اخیر رشد خوبی داشت و میزان قابل توجهی از افراد واکسینه شدند. 

وی افزود: هر چند روز گذشته شمار افراد واکسینه شده کم بود اما در مجموع تاکنون بالغ بر 670 هزار دوز واکسن در استان تزریق شده که بیش از 477 دوز مربوط به مرحله اول و 223 دوز نیز مربوط‌ به‌ نوبت دوم است. 

نوروزیان با اشاره به افزایش میزان تست گیری در مراکز درمانی گفت: تعداد نمونه گیری از ابتدای اپیدمی تاکنون جمعا 515837 بوده و سعی می‌شود اینن روند تداوم یابد. 

وی تصریح کرد: در شبانه روز گذشته 98 بیمار جدید در بخش‌های مختلف بیمارستانی استان بستری‌ شدند، در حال حاضر 780 نفر با تشخیص کووید 19 در بیمارستان‌های استان بستری هستند. 

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: از این میزان 135 بیمار در بخش آی‌سی‌یو تحت مراقبت ویژه پزشکی قرار دارند و وضعیت 33 بیمار نیز وخیم است. 

وی با تاکید بر اینکه حدود 10 هزار نفر از بیماران در منازل خود قرنطینه هستند اظهار داشت: در شبانه روز گذشته کرونا جان 9 بیمار دیگر شامل 5 آقا و 4 خانم در محدوده سنی 38 الی 90 سال از شهرستانهای میناب (2 نفر)، بندرعباس (4 نفر) بندرلنگه (2 نفر) و رودان یک نفر را گرفت و شمار جان باختگان به 2216 نفر رسید. 

استان همدان / 13 بیمار کرونایی جان باختند

دکتر محمد طاهری سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی همدان در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم‌ در همدان اظهار داشت: با شناسایی 955 بیمار جدید مبتلا به کرونا در استان، مجموع بیماران بستری مثبت به 25 هزار و 172 و بیماران سرپایی مثبت به 74 هزار و 62 نفر رسید.

وی افزود: تعداد مراجعان سرپایی به اورژانس بیمارستان‌های استان با علائم تنفسی مشکوک به کرونا در 24 ساعت گذشته یک هزار و 519 مورد بود که 215 نفر از مراجعان به بیمارستان ها در بخش عادی بستری شدند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی همدان تصریح کرد: 22 بیمار مبتلا به کرونا در بخش آی‌سی‌یو مراکز درمانی استان بستری هستند و در مجموع وضعیت جسمی 60 بیمار بستری در بیمارستان های استان وخیم گزارش شده است.

طاهری درباره آخرین وضعیت بیماران کرونایی در شهرستان‌های استان نیز گفت: شمار بیماران کرونایی بستری از ابتدای همه گیری ویروس کرونا تاکنون در بیمارستان‌های اسدآباد یک هزار و 276، بهار یک هزار و 283، تویسرکان یک هزار و 359، رزن یک هزار و 9 ، درگزین 339، فامنین 364 و کبودراهنگ یک هزار و 295 نفر است.

وی افزود: همچنین تاکنون چهار هزار و 792 نفر در ملایر، سه هزار و 119  نفر در نهاوند و 9 هزار و 783 نفر نیز در شهرستان همدان به ویروس کرونا مبتلا و بستری شده‌اند.

استان کرمان/ بستری 968 بیمار کرونایی در بیمارستان‌ها

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمان، تنها چند روزی است که شاهد نزولی شدن آمار در استان کرمان هستیم و به‌گفته علی زینی‌وند استاندار کرمان این آمار شکننده بوده و کوچکترین سهل‌انگاری امکان بازگشت روند صعودی بیماری به استان وجود دارد.

در حال حاضر و براساس آخرین وضعیت رنگ‌بندی اعلام شده از 23 شهرستان استان کرمان، 9 شهرستان در وضعیت قرمز، 9 شهرستان در وضعیت نارنجی و پنج شهرستان در وضعیت زرد کرونایی بوده به طوری که بیش از 78 درصد شهرستان‌‌های استان هنوز در وضعیت قرمز و نارنجی قرار دارند.

مهدی شفیعی سخنگوی دانشگاه علوم‌‌پزشکی کرمان با اشاره به آخرین آمار استان کرمان از وضعیت موارد مثبت بستری و مرگ و میر ناشی از کرونا اظهار داشت: در حال حاضر تعداد کل موارد بستری مثبت قطعی کرونا در بیمارستان‌های استان کرمان 968 مورد است.

وی با بیان اینکه از این تعداد 536 مورد در حوزه دانشگاه علوم پزشکی کرمان بستری هستند افزود: 51 مورد در حوزه دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان، 146 مورد در حوزه دانشگاه علوم پزشکی جیرفت، 97 مورد در حوزه دانشگاه علوم پزشکی بم و 138 مورد در حوزه دانشکده علوم پزشکی سیرجان تحت درمان قرار دارند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کرمان با اشاره به بستری 130 بیمار جدید قطعی کرونا در بیمارستان‌های استان کرمان گفت: تعداد کل موارد بستری مثبت کرونا در استان از ابتدای شیوع کووید 19، تاکنون به 36 هزار و 754 مورد رسیده است.

وی به فوت 19 بیمار کرونایی دیگر در استان کرمان اشاره کرد و افزود: مجموع جان باختگان کرونا در استان کرمان از ابتدا به 4 هزار و 343 نفر رسیده است.

شفیعی با بیان اینکه آمار واکسن تزریق شده نوبت اول کرونا در استان کرمان 723 هزار و 224 مورد عنوان کرد و گفت: واکسن تزریق شده نوبت دوم کرونا در استان را 363 هزار و 438 مورد است.

حمیدرضا رشیدی‌نژاد رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان نیز با اشاره به آخرین وضعیت شیوع کرونا در استان کرمان اظهار داشت: روند نزولی کرونا در پیک پنجم آن در استان کرمان آغاز شده و میزان بیماران سرپایی و بستری در بیمارستان‌های استان کرمان نسبت به هفته‌های گذشته بیش از 20 درصد کاهش داشته است.

وی با اشاره به اینکه در هفته گذشته به دلیل تخصیص کم سهمیه واکسن کرونا به استان روند واکسیناسیون در استان با سرعت کمی انجام می‌شد گفت: امیدواریم با رسیدن محموله بزرگ واکسن کرونا به کشور سهمیه قابل توجهی به استان کرمان اختصاص داده شود.

استان بوشهر/ ثبت 10 فوتی کرونایی دیگر

سعید کشمیری رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان بوشهر در گفتگویی با خبرنگار تسنیم در بوشهر، با بیان اینکه شمار تست‌های مثبت کرونا استان بوشهر از 70 به 25 درصد کاهش یافته اظهار داشت: براساس آمارها از مجموع فوتی‌های کرونایی در 1.5 سال گذشته 32.3 درصد آن در 2 ماه تیر و مرداد امسال بوده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر تعداد فوتی‌های کرونایی استان را یک‌هزار 853 نفر دانست و بیان کرد: فوتی‌های پیک پنجم کرونا در مجموع تاکنون 620 نفر ثبت شده است.

دبیر ستاد مقابله با کرونا استان بوشهر پیک پنجم کرونا را خطرناک‌ترین موج ابتلا به این ویروس در 1.5 سال گذشته دانست و افزود: بررسی‌ها نشان می‌دهد حدود یک سوم از کل موارد فوت ناشی از این بیماری در موج پنجم شیوع ویروس کرونا رخ داده است.

وی با بیان اینکه اکنون 514 نفر در بخش کرونایی بیمارستان‌های استان بوشهر بستری هستند خاطر نشان کرد: روز گذشته 106 بیمار جدید در بخش‌های کرونایی بیمارستان‌های استان بوشهر بستری شده‌اند که از این تعداد ابتلای 61 مورد به کرونا مثبت، قطعی است.

کشمیری با اشاره به اینکه اکنون 72 نفر در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌های استان بستری هستند گفت: از این مجموع موارد بستری در بخش‌های ویژه کرونایی، 27 نفر در وضعیت حاد این بیماری قرار دارند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر از ثبت 10 فوتی کرونایی دیگر در استان خبر داد و بیان کرد: 7 آقا و 3 خانم روز گذشته بین سن 24 تا 62 سال به سبب ابتلا به کرونا در بیمارستان‌های استان بوشهر جان‌باخته‌اند.

دبیر ستاد مقابله با کرونا استان بوشهر تعداد مبتلایان در استان را افزون بر 82 هزار نفر دانست و افزود: روند بهبودی بیماران کرونایی در استان بوشهر در حال افزایش است و خوشبختانه در شبانه‌روز گذشته 123 بیمار با حال عمومی خوب از بیمارستان‌های استان بوشهر ترخیص شده‌اند، که از این تعداد 104 نفر از آنها مثبت قطعی بوده‌اند

وی با بیان اینکه جمعیت هدف بالای 18 سال استان بوشهر در تزریق واکسن 660 هزار نفر است خاطر نشان کرد: تاکنون 500 هزار واکسن در این استان تزریق شده که در مجموع 312 هزار و 600 نفر واکسن دریافت کرده‌اند و از این شمار به 178 هزار نفر هر دو نوبت و به 135 هزار نفر تیز فقط یک نوبت تزریق شده است.

کشمیری تصریح کرد: برای تکمیل روند واکسیناسیون و ایجاد ایمنی در این استان به 500 هزار واکسن دیگر نیاز است که انتظار می‌رود با تأمین واکسن از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی واکسیناسیون در این استان تکمیل شود.

انتهای پیام/ش

 

منبع: تسنیم

کلیدواژه: مورد در حوزه دانشگاه علوم پزشکی سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی بیمارستان های استان بوشهر رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیمارستان های استان رعایت دستورالعمل رعایت دستورالعمل ها شهرستان در وضعیت استان کرمان کرونا در استان پزشکی کرمان ویروس کرونا بستری هستند عادی انگاری استان بستری نشان می دهد بیمار جدید وضعیت قرمز شیوع کرونا پنجم کرونا قرار دارند تزریق شده روز گذشته یک هزار موج پنجم استان ها هزار نفر پیک پنجم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۱۴۷۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سعید آقاخانی از کوه افتاد و در بیمارستان بستری شد/ عکس

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین ،قرار نبود از کوه بیفته و جا بمونه… تو مسیرِ کوه افتاد و مهره‌هایِ کمرِش آسیب جدی دید.

چند روزی تو بیمارستان بستری بود، گفتند باید استراحت مطلق داشته باشه، قبول نکرد…

قصه عوض شد تا نورالدین از ارتفاع بیفته و جا بمونه از گروه که کار عقب نیفته، امیرِ وفایی مسیرِ نورالدین رو از گروه جدا نوشت…

یه مدت تو یه ماشین کَمپِر درازکِش مونیتور رو می‌دید و پیغام‌هاش رو با صدای دردآلود به گروه می‌رسوند، باز راضی نشد با کمربندِ طبی و عصا تاتی تاتی می‌اومد سر صحنه و لوکیشن و کارش را می‌کرد.

۲۴۵۲۴۵

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899786

دیگر خبرها

  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • بازیگر کلیدی سریال نون خ از کوه افتاد و در بیمارستان بستری شد
  • نجات «سحر» در جدال با سیلاب
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • بازیگر کلیدی سریال نون خ از کوه افتاد و در بیمارستان بستری شد  + عکس
  • سعید آقاخانی از کوه افتاد و در بیمارستان بستری شد/ عکس
  • شک و تردید درباره رسیدن یک استقلالی به تراکتور
  • نارضایتی از بیمارستان کودکان در قم
  • خطر از بغل گوش ستاره آرژانتینی گذشت
  • ملک سلمان، پادشاه عربستان بستری شد