Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-27@09:01:55 GMT

توزيع 300 تن انواع بذر گندم و جو در حوزه عمل شرکت

تاریخ انتشار: ۱۴ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۰۱۵۷۲۵

خبرگزاری آریا-مدیرعامل شرکت تعاونی تولید روستایی توسعه کشت مهرگان پیش بینی کرد: در سال زراعی جدید 280 تن بذر گندم آبی ،دیم و جو آبی در بین کشاورزان توزیع می شود.
مهندس احمد شمسی خندان در گفتگو با خبرنگار ما، به فعالیت های صورت گرفته در شرکت تعاونی تولید توسعه کشت مهرگان اشاره کرد و گفت: به طور متوسط بیش از 1300 تن انواع کودهای شیمیایی در بین کشاورزان تحت حوزه عمل شرکت توزیع شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اظهار داشت: در سال گذشته 190 تن انواع بذر گندم آبی و دیم در بین زارعین منطقه توزیع گردید که پیش بینی می شود در سال زراعی جدید با توجه به استقبال کشاورزان 110 تن به این رقم اضافه شود.
توزیع  نخود دیم، توزیع  انواع علف کش ها و حشره کش ها به میزان 800 لیتر، توزیع نهال اصلاح شده گردو،  توزیع کود ریز مغذی طرح جهش تولید بین کشاورزان نخود کار، اجرای طرح سیاک(سامانه یکپارچه سازی اراضی کشاورزی) در سه روستای بهراز،سیف اباد وندرآباد، اجرای طرح مبارزه باسن غلات (کانون کوبی مزارع دیم و ابی علیه پوره سن غلات)، توزیع حدود 300 تن کودهای فسفاته و پتاسه، توزیع حدود1000 تن کود اوره بخشی دیگر از فعالیت های شرکت تعاونی تولید روستایی توسعه کشت مهرگان است که مهندس شمسی به آن اشاره نمود.
وی خاطرنشان کرد: درسال زراعی گذشته در طرح بسیج همگام با کشاورز در زمینه مبارزه با سن غلات در  400 هکتار از اراضی حوزه عمل شرکت  با همکاری کشاورزان ، جهاد کشاورزی وندراباد و جهاد کشاورزی شهرستان.باتوزیع سم دلتامترین رایگان و سم پاشی توسط یک دستگاه توربولاینر انجام گردید
وی همچنین از احداث باسکول 60 تنی خبر داد و گفت: شرکت تعاونی تولید توسعه کشت مهرگان در نظر دارد به منظور رفاه حال کشاورزان این منطقه باسکول 60 تنی را با استفاده از تسهیلات صندوق حمایت کشاورزی به بهره برداری برساند.
شمسی در خصوص تاسیس شرکت مهرگان گفت: این شرکت در سال 1387 به منظور حمایت از فعالان بخش کشاورزی تشکیل شد تا با استفاده از امکانات موجود در جهت رفاه و کاهش هزینه های کشاورزان و بهره بردان فعالیت کند.
مدیرعامل شرکت تعاونی تولید روستایی توسعه کشت مهرگان از معرفی کشاورزان عضو شرکت برای خرید ادوات کشاورزی خبر داد و گفت: تعدادی از کشاورزان و متقاضیان خرید ادوات برای استفاده از تسهیلات به جهاد گشاورزی  معرفی شدند.
وی به اهمیت تسطیع راه های بین مزارع اشاره کرد و گفت: تا کنون 3 کیلومتر از راههای منتهی به مزارعه کشاورزی روستای بهراز توسط جهادکشاورزی انجام گروفته که در همین راستا راه های بین مزارع روستای سیف آباد نیز با انجام کار های مطالعاتی و نقشه برداری در انتظار تخصیص اعتبار است که در صورت تامین بودجه، عملیات اجرایی آن شروع خواهد شد.
وی به سرکشی از مزارع گندم  و کلزا در سه مرحله کاشت، داشت و برداشت  توسط کارشناسان مربوطه خبرداد و گفت: با همکاری خوب مهندسین زراعت جهادکشاورزی شهرستان همه ساله ، آموزش های لازم در جهت رسیدن به افزایش سطح عملکرد محصولات استراتژیک گندم  و کلزا در اختیار زارعین قرار می گیرد.
مدیرعامل شرکت تعاونی تولید روستایی توسعه کشت مهرگان گفت: تعاونی تولید نوعی نظام بهره برداری کشاورزی در شکل حقوقی یک تشکل اقتصادی تولید کشاورزی غیردولتی که از مدیریتی نسبتاً علمی وتخصصی برخوردار است و با اتکا به نیروی مردمی (اعضاء) و با تصمیمات مشارکت جویانه از طریق مجامع عمومی و هیئت مدیره ، ضمن حفظ اصل مالکیت فردی و در نتیجه با انگیزه های فردی وخانوادگی تاسیس و فعالیت می نماید.
شمس خاطرنشان کرد: توجه به تعاونی‌های تولید روستایی می‌تواند نقش بسیار مؤثری در اقتصاد هر روستا و پیرو آن اقتصاد بخش کشاورزی در کشور داشته باشد. برپایی چنین تشکل‌هایی در دنیای امروز جایگاه ویژه‌ای در اقتصاد جهانی دارد.
وی یادآور شد: شرکت تعاونی تولید روستایی توسعه کشت مهرگان با پیگیری های صورت گرفته  توانست مجوز سومین مرکز خدمات کشاورزی غیر دولتی شهرستان را دریافت کند، که امیدواریم با واگذاری طرح ها از سوی اداره جهاد کشاورزی اسدآباد بتوانیم نقش بسزایی در پیشبرد اهداف والای تعاونی های تولید در خدمات رسانی به کشاورزان ایفا نمائیم.
مدیرعامل شرکت تعاونی تولید روستایی توسعه کشت مهرگان در بخشی از این گفتگو به نقش صنایع تبدیلی در توسعه کشاورزی و اشتغال پایدار اشاره کرد و گفت: با توجه به توسعه روستاها و نیاز روز افزون جامعه به غذا و رشد جمعیت و کاهش منابع غذایی، یکی از مهمترین مسائلی که توجه دولتمردان، اندیشمندان و محققان را به خود معطوف داشته است لزوم گسترش صنایع تبدیلی و تکمیلی روستایی می باشد.
وی افزود: توسعه کشاورزی علاوه بر اشتغال پایدار، شكوفایی روستاها را نیز به همراه خواهد داشت.و این مهم با ایجاد صنایع تبدیلی و تكمیلی محقق می شود.
شمس خاطرنشان کرد: بدون تردید ایجاد صنایع تبدیلی در روستاها یکی از سودمند ترین ارتباطات بین دو بخش صنعت و کشاورزی است. این صنایع از میزان بیکاری های دائمی و فصلی در مناطق روستایی می کاهد و به افزایش تولیدات روستایی، بهره وری، ایجاد فرصت های شغلی، تأمین نیازهای اساسی ، پیوند با دیگر بخش های اقتصادی و کاهش نابرابری های منطقه ای منجر خواهد شد. به همین خاطر توجه به ایجاد صنایع کوچک روستایی می تواند علاوه بر اشتغال پایدار زمینه های شکوفایی اقتصادی را در روستاها فراهم نماید.
شمس در خاتمه ضمن تقدیر از مهندس مرادی مدیرجهادکشاورزی شهرستان اسدآباد از زحمات مهندس نجفی رئیس سازمان تعاون روستای اسدآباد نیز تشکر نمود.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: توزیع کود بذر صنایع تبدیلی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۱۵۷۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار به کشاورزان، برای مبارزه با آفات علیه سن گندم

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز مهاباد، رسول سعیدیان افزود: گندمکاران این شهرستان با مساعد شدن شرایط آب و هوا، مبارزه با علف‌های هرز و بیماری سن را در مزارع خود شروع کرده‌اند.

او اضافه کرد: کشاورزان باید هنگام مبارزه با علف‌های هرز به مرحله رشد گیاه و علف هرز توجه داشته باشند و با هماهنگی و مشورت کارشناسان جهاد کشاورزی از سموم مناسب و موثر متناسب با نوع علف‌های هرز استفاده کنند.

معاون فنی جهاد کشاورزی مهاباد گفت: با فرارسیدن زمان مبارزه علیه «پوره سن» نیز عملیات سمپاشی در مزارع این شهرستان با همکاری جهاد کشاورزی انجام می شود.

سعیدیان افزود: ارایه راهکارهایی برای کاهش مقاومت علف‌های هرز به علف‌کش‌ها، معرفی سموم جدید به کشاورزان و جمع‌آوری بذر علف‌های هرز مشکوک به مقاومت از خدمات کارشناسان کشاورزی است.

او به کشاورزان توصیه کرد با مراجعه به مراکز جهادکشاورزی دهستان‌ها و دریافت راهنمایی‌های فنی لازم نسبت به خرید سموم مورد نیاز خود از فروشگاه‌های مجاز اقدام و مزارع خود را علیه این آفت سمپاشی کنند.

دیگر خبرها

  • کیفیت‌سنجی بیش از ۳۵ هزار تُن انواع کود وارده به استان گلستان
  • آبیاری دغدغه مهم کشاورزان گندم کار در شهرستانهای شوش و کرخه است
  • خرید ۱۷ هزار تن کلزا از کشاورزان ایلامی
  • آغاز برداشت گندم در شهرستان دهلران
  • توزیع انواع بذور اصلاح و گواهی شده برنج بین کشاورزان شهرستان بابل
  • نیاز کشور به گندم برای تولید نان ۱۲ میلیون تن است
  • افزایش بهره‌وری با استفاده کشاورزان از فناوری شرکت‌های دانش‌بنیان
  • آمادگی ۳۵ مرکز خرید تضمینی گندم و کلزا در لرستان
  • هشدار به کشاورزان، برای مبارزه با آفات علیه سن گندم
  • صنایع کوچک روستایی در استان همدان توسعه می‌یابد