Web Analytics Made Easy - Statcounter

ریبوار علی پور روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این میزان انگور از سطح هفت هزار هکتار از تاکستان های این شهرستان برداشت و روانه بازار مصرف خواهد شد.

وی با بیان اینکه سردشت یکی از قطب‌های مهم تولید انگور سیاه در آذربایجان‌غربی است، افزود: با توجه به شرایط خاص آب و هوایی این شهرستان و استفاده نکردن باغداران از کود و سم برای پرورش انگور سیاه، محصول تولیدی در این شهرستان به طور کامل ارگانیک است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر جهاد کشاورزی سردشت با بیان اینکه برداشت انگور سیاه هر سال از مهرماه آغاز و تا اواسط آبان ادامه می‌یابد، اضافه کرد: انگور سیاه سردشت به دلیل طبیعی بودن و همچنین استفاده نکردن کشاورزان از کودهای اضافی عملکرد چند برابر پایین تر از سایر انواع انگور دارد و همین امر موجب شده استقبال و اهمیت از این محصول مورد توجه سایر شهرهای دیگر قرار بگیرد.

وی بیان اینکه انگور سیاه سردشت علاوه بر خرید واحدهای تولید کنسانتره به صورت تازه‌خوری نیز مصرف می‌شود، گفت: همچنین امسال علاوه بر انگور سیاه ۷۰۰ تا ۸۰۰ تُن سماق نیز از سطح بیش از هزار هکتار برداشت خواهد که به علت کاهش بارش برف و بارندگی کمتر از یک تن از هر هکتار پیش بینی شده است. 

انگور سیاه سردشت که به انگور «رشه» معروف است، به علت استفاده نکردن از کود و سموم، محصولی تمام ارگانیک محسوب می‌شود و از شهرت فراوانی برخوردار است.

این نوع از انگور تسکین دهنده فشارهای عصبی، افزایش دهنده شیر مادران، پاک کننده معده و روده از مواد زائد و همچنین از بین برنده چین و چروک پوست است؛ عمده ترین محصول باغی سردشت با پنج هزار هکتار انگور دیم است.

برچسب‌ها وزارت جهاد کشاورزی آذربایجان غربی برداشت محصول سردشت کشاورزی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت جهاد کشاورزی آذربایجان غربی برداشت محصول وزارت جهاد کشاورزی آذربایجان غربی برداشت محصول سردشت کشاورزی انگور سیاه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۱۵۷۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیش از ۲۱ هزار گندم در سیستان و بلوچستان خریداری شد

سید محمدرضا سید حسینی با بیان اینکه در سال زراعی  ۳۵ هزار هکتار از اراضی کشاورزی سیستان و بلوچستان به زیر کشت گندم رفته است گفت: کار برداشت حدود ۳۰ درصد از گندمزارهای این استان به اتمام رسیده است.

وی تصریح کرد: بیش از ۱۵۰ دستگاه کمباین بومی و مهاجر و ۶۰۰ دستگاه دروگر جهت برداشت محصول گندم و ۱۶ مرکز خرید جهت تحویل گندم کشاورزان در سیستان و بلوچستان پیش بینی و به بهره‌برداران در برداشت و خرید گندم کمک می کنند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: در سال زراعی گذشته ۳۲ هزار هکتار در استان گندم کشت و کشاورزان ۷۰ هزار تن گندم آردی و بذری به مراکز خرید تحویل دادند.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • بیش از ۲۱ هزار گندم در سیستان و بلوچستان خریداری شد
  • سطح زیرکشت کلزا در آذربایجان‌غربی ۲ برابر شد/پیش‌بینی برداشت حدود ۱۲ هزار تنی
  • پیش بینی برداشت ۲۰۰۰ تن سیب زمینی در ایرانشهر
  • کشت نیشکر در ۲۹ هکتار از زمین‌های کشاورزی گیلان
  • مشاهده علائم بیماری سفیدک انگور در تاکستان‌های خراسان شمالی
  • برداشت جو قصیل در قم
  • کشت آزمایشی جو قصیل در قم به برداشت رسید
  • پیش بینی برداشت بیش از سه هزار تن انگور امسال از تاکستانهای مهاباد
  • برداشت خیار سبز در شهرستان قیروکارزین
  • باغات مرکبات مازندران شناسنامه‌دار می‌شوند