Web Analytics Made Easy - Statcounter

پژوهشگاه رویان امروز میزبان هفدهمین کنگره بین‌المللی سلول‌های بنیادی با حضور دانشمندان برجسته‌ای از سراسر جهان برای ارائه آخرین دستاوردهای علمی در این حوزه است؛ ایران در زمینه استفاده از سلول‌های بنیادی در سلول‌درمانی جزو پنج کشور برتر دنیا است. - اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار علمی خبرگزاری تسنیم؛ پژوهشگاه رویان امروز میزبان هفدهمین کنگره بین‌المللی سلول‌های بنیادی است که در آن پژوهشگران برجسته‌ای از سراسر جهان، نتایج آخرین پژوهش‌های خود را در زمینه سلول‌های بنیادین در این گردهمایی ارائه می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پژوهشکده رویان در سال 1370 توسط سعید کاظمی آشتیانی و جمعی از پژوهشگران پایه‌گذاری شده است اما در سال 1377 این پژوهشکده که بعدها پژوهشگاه رویان نام‌گذاری شد مجوز مرکز تحقیقات علوم سلولی را گرفت و در سال 1387 نیز مجوز مرکز تحقیقات پزشکی تولیدمثل را دریافت کرد و به این ترتیب رویان، قطب علمی کشور در زمینه سلول‌های بنیادی و درمان ناباروری شده و متولی برگزاری رخدادهای بین‌المللی در این دو زمینه شد.

"دکتر فرشته کرمعلی" دبیر علمی هفدهمین کنگره بین‌المللی مجازی فناوری سلول‌های بنیادی پژوشگاه رویان گفت: سلول‌های بنیادی با توجه به اینکه خصوصیات تمایزی بسیار بالایی دارند و می‌توان آن را از انواع سلول‌های بدن تمایز داد، کاربرد اصلی آنها (سلول‌های بنیادی)، استفاده از آنها در سلول‌درمانی است و ایران در زمینه استفاده از سلول‌های بنیادی در سلول‌درمانی در رده پنج کشور برتر دنیا است و این نشان می‌دهد که تلاش‌های پژوهشگران ما در این زمینه بسیار موفقیت‌آمیز بوده است.

وی درباره امکان استفاده از سلول‌های بنیادی برای مقابله با کرونا گفت: یکی از محورهای اصلی سخنرانی‌های ما، در زمینه استفاده از سلول‌های بنیادی در درمان کرونا بوده است که خوشبختانه استفاده از سلول‌های بنیادی با منشا مزانشیمی، توانسته است راهکارهای درمانی امیدوارکننده‌ای در این زمینه باز کند و ان‌شاءالله این مطالعات در آینده راهکارهای بسیار بهتری برای ما ارائه خواهد کرد. این مطالعات در ایران همگام با سایر کشورها انجام شده است و هر آنچه که مطالعه در زمینه سلول‌های بنیادی انجام شده و نتایجی که بدست آمده است می‌تواند در زمینه کلینیک هم مورد استفاده قرار بگیرد.

دبیر علمی هفدهمین کنگره بین‌المللی مجازی فناوری سلول‌های بنیادی پژوشگاه رویان با اشاره به کاربرد سلول‌های بنیادی در درمان بیماری‌های سخت، تصریح کرد:‌ بیماری سرطان از جمله بیماری‌های سختی است که بسیاری از جوامع با آن دست و پنجه نرم می‌کنند اما یکی از پیشرفت‌های قابل توجه در این زمینه این است که پژوهشگران توانسته‌اند در زمینه سرطان به سلول‌های بنیادی سرطانی دست پیدا کنند در واقع سلول‌های بنیادی سرطانی همان سلول‌هایی است که در درمان سرطان، زمانی که بیمار شیمی‌درمانی یا پرتودرمانی می‌کند، وجود این سلول‌ها باعث می‌شود که بیماری سرطان بازگردد و زمانی که ما بتوانیم این سلول‌های بنیادی را در شرایط آزمایشگاهی داشته باشیم مثل این است که می‌توانیم این سلول سرطانی را به اصطلاح خلع سلاح کنیم یعنی آنقدر می‌توانیم خصوصیات آن را بشناسیم که بتوانیم راهکارهای درمانی قابل توجهی را برای آنها پیش‌بینی کنیم و این اتفاق امروز در زمینه بیماری سرطان انجام شده است.

وی درباره کمک فناوری نانو و میکرو به تحقیقات در حوزه سلول‌های بنیادی گفت:‌ سلول‌های بنیادی با توجه به ورود علوم غیرزیستی مثل شیمی، انواع رشته‌های مهندسی از جمله مکانیک،‌ الکترونیک، مهندسی شیمی، مهندسی بافت یا حتی علوم کامپیوتر و ریاضی در واقع پیشرفت‌های بسیار موثری را توانسته است در زمینه زیست‌شناسی فراهم کند و سرعت رشد علوم زیستی در زمینه‌های بین‌رشته‌ای بسیار بیشتر شود و عملاً پیشرفتی که ما توانسته‌ایم در این زمینه پیدا کنیم مثل این است که ما اجزایی را در درون محیط آزمایشگاهی طراحی کرده‌ایم تا بتواند به صورت هدفمند یک سلول را تحت حمله یا هجوم خود قرار دهد. حاملی که قرار است چیزی را تحویل دهد ممکن است ژن باشد که برای مطالعات ژن‌درمانی استفاده شود یا ممکن است داروهایی باشد که برای مطالعات سرطان مورد استفاده قرار می‌گیرد و این کاربرد بسیار وسیعی است که مطالعات علوم غیرزیستی توانسته پایه زیستی ایجاد کند.

دکتر کرمعلی با اشاره به موفقیت‌های دانشمندان در زمینه سلول‌های بنیادی خاطرنشان کرد:‌ با توجه به پیشرفت‌هایی که در زمینه سلول‌های بنیادی انجام شده است، دانشمندان ایرانی در بسیاری از زمینه‌های درمانی با استفاده از سلول‌های بنیادی وارد شدند، برای مثال پژوهشگاه رویان توانسته است مطالعات قابل ملاحظه‌ای را در زمینه اختلالات غضروفی یا اختلالات پوستی به فاز کلینیک برساند و خیلی از مطالعات مثل اختلالات بینایی، قلبی، کلیوی یا حتی دیابت در مطالعات پیش‌کلینیک است و امیدوار هستیم با تلاش‌های پژوهشگران، به زودی وارد فاز کلینیک شود.

موفقیت پژوهشگاه رویان در تشخیص زودهنگام سرطان معدهکشور در آستانه جهشی بزرگ با تدوین و اجرای " نقشه‌های پیشرفت" منطقه‌ای/ طرحی برای عملیاتی کردن "پیشرفت" بر اساس منظومه فکری مقام معظم رهبری

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: استفاده از سلول های بنیادی هفدهمین کنگره بین المللی زمینه سلول های بنیادی سلول های بنیادی پژوهشگاه رویان سلول درمانی انجام شده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۱۶۷۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بررسی زمینه‌های پژوهشی حوزه بازی میان ایران و دانشگاه سینرجی

به گزارش خبرگزاری مهر، سجاد میرزاخانی مسؤول امور بین‌الملل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای به‌عنوان مهمان ویژه در کنفرانس علمی «توسعه ورزش‌های الکترونیک دانشگاه سینرجی روسیه»، به معرفی ظرفیت‌های صنعت بازی ایران پرداخت.

میرزاخانی مقدم که به‌صورت آنلاین در این کنفرانس شرکت می‌کرد در سخنانی به معرفی بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای به‌عنوان تنها متولی صنعت بازی در ایران پرداخت و برگزاری دوره‌های بازی‌سازی و برگزاری جشنواره بازی‌های جدی را از زمینه‌های شکل‌گیری همکاری‌های مشترک میان بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای و دانشگاه سینرجی روسیه دانست.

وی نظام رده‌بندی سنی بازی‌های رایانه‌ای ایران (اسرا) را یکی از ۷ نظام رده‌بندی سنی دنیا و تنهاترین آنها در میان کشورهای اسلامی دانست و در ادامه گزارشی از روند شکل‌گیری و توسعه همکاری میان بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای و سازمان توسعه بازی‌های رایانه‌ای روسیه در حوزه‌های پژوهشی، آموزشی، سرمایه‌گذاری، نشر بازی‌های ایرانی در روسیه و نشر بازی‌های روسی در ایران ارائه داد.

نماینده بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای با اشاره به برگزار شدن جلسات حضوری و وبیناری میان دو مجموعه در سال گذشته و شکل‌گیری روابط علمی، پژوهشی و تجاری بین شرکت‌های ایرانی و روسی، از طراحی پروژه‌ها و رویدادهای علمی و تجاری مشترک در سال جاری خبر داد.

وی با اشاره به لزوم حمایت دستگاه‌های حاکمیتی مختلف از بازی سازان و ناشران گفت: ایران با وجود ۳۴ میلیون بازیکن، جمعیت جوان و میزان بسیار بالای کاربران اینترنت کشوری دارای ویژگی‌های جذاب برای سرمایه‌گذاران بین‌المللی حوزه بازی‌های رایانه‌ای است.

مقدم، در جریان برگزاری این کنفرانس نیز به پرسش‌های مطرح شده در خصوص آمارهای مربوط به بازار بازی‌های رایانه‌ای ایران و فعالیت‌های بین‌المللی شرکت‌های ایرانی و حمایت حاکمیت از آنها پاسخ دادند.

در پایان مقدم با قدردانی از میخائیل پیمنوف مدیر بین‌الملل دانشگاه سینرجی روسیه، نسبت به تحکیم روابط علمی و پژوهشی میان اساتید و دانشجویان این صنعت در دو کشور ابراز امیدواری کرد.

کد خبر 6092094 زینب رازدشت تازکند

دیگر خبرها

  • همکاری با آفریقای مرکزی در تمامی زمینه های محیط زیستی
  • پس از عملیات «وعده صادق» نگاه دنیا به ایران تغییر کرد
  • برگزاری کنفرانس فیزیک بنیادی ایران به میزبانی قم
  • کنفرانس فیزیک بنیادی ایران ۱۲ اردیبهشت در قم برگزار می‌شود
  • احداث پروژه چند منظوره «اومااویا» در سریلانکا
  • توریسم درمانی در حال ترک ایران است؛ عراقی‌ها هم دیگر نمی‌آیند
  • بررسی زمینه‌های پژوهشی حوزه بازی میان ایران و دانشگاه سینرجی
  • تدارک ویژه حوزه‌های علمیه برای دهه کرامت در ۱۴۰۰ نقطه دنیا
  • ۳ عنوان نشریه دانشگاه قم به ISC ورود پیدا کرد
  • سیستان و بلوچستان پتانسیل‌های فراوانی در زمینه‌های تولیدی و اقتصادی دارد