Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-01@12:54:03 GMT

طرح تعادل‌بخشی آب‌های زیرزمینی در میامی اجرا شد

تاریخ انتشار: ۱۴ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۰۱۷۵۸۹

طرح تعادل‌بخشی آب‌های زیرزمینی در میامی اجرا شد

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، جعفر مرادی‌حقیقی صبح امروز در دیدار با امام جمعه کالپوش اظهار کرد: اجرای طرح احیا و تعادل‌بخشی آب‌های زیرزمینی و جلوگیری از سیل در شهرستان میامی و منطقه کالپوش اجرایی شده است.

وی افزود: اجرای این طرح‌ها سبب توسعه و ماندگاری روستا‌های اطراف و آبادانی روستا‌ها و سرسبزی جنگل‌های کالپوش می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان هدف از اجرای این طرح‌های آبخیزداری را کنترل سیلاب وارده به روستا و باغ‌های حاشیه آن و پایدارسازی، تقویت و توسعه منابع آب شرب و زراعی پایین دست روستا اعلام کرد.

مرادی‌حقیقی از اجرای طرح حراست و حفاظت بیشتر در عرصه منابع طبیعی در استان خبر داد و گفت: سازمان جنگل‌ها و مراتع تجهیزات اطفای حریق جهت حفاظت از عرصه‌های منابع طبیعی استان را تأمین و به استان سمنان ارسال کرده است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان با تأکید بر ضرورت صیانت و حفاظت از جنگل‌های استان سمنان گفت: جنگل‌ها از بزرگ‌ترین سرمایه‌های کشور هستند و در شرایط جدید که ما با تغییرات اقلیمی شدید و خشکسالی روبه‌رو هستیم باید بیش از هر زمان دیگری نسبت به حفظ این موهبت و سرمایه الهی اهتمام داشته باشیم.

مرادی‌حقیقی با بیان اینکه موضوع حفاظت از جنگل‌ها به ویژه جنگل‌های استان سمنان باید به یکی از اولویت‌های اصلی استان تبدیل شود،‌ تصریح کرد: امروز بخش مهمی از زندگی و حیات مردم ایران به جنگل‌ها وابسته است، بنابراین همه دستگاه‌ها باید با مشارکت و همکاری تلاش کنند تا از عرصه‌های منابع طبیعی به خوبی نگهداری شود.

مدیرکل منابع طبیعی استان سمنان ضمن بیان اینکه یکی از نگرانی‌ها ایجاد حریق در حوزه مراتع و جنگل‌ها است، ابراز داشت: برای کاهش آمار حریق سطح منابع طبیعی مکاتبات لازم با مدیریت بحران استانداری برای تأمین لوازم و تجهیزات صورت گرفت و همچنین کارگروه استانی نیز برای بهبود امور ایجاد شده است.

تقویت منابع آب موجود روشی کم هزینه برای مدیریت خشکسالی

حجت‌الاسلام اسماعیل بهرامی، امام جمعه کالپوش به اهمیت حفظ منابع آبی و خاکی در کشور اشاره کرد و گفت: استحصال آب با اجرای بندهای خاکی و دیگر پروژه‌های آبخوان‌داری و آبخیزداری گزینه مناسبی است که استان سمنان و همچنین شهرستان میامی در کالپوش اهتمام ویژه‌ای به اجرای این گونه طرح‌ها دارد.

وی افزود: این اقدام موجب می‌شود تا استحصال آب و خاک به درستی امکان‌پذیر شود و از سوی دیگر موجب ایجاد اشتغال بین روستائیان و مهاجرت معکوس می‌شود.

امام جمعه کالپوش همچنین مهار و کنترل آب‌های زیرزمینی و تقویت منابع آب موجود در منطقه که از اهداف مهم اجرای طرح‌های آبخیزداری است را یکی از بهترین و کم‌ هزینه‌ترین روش‌ها برای مدیریت خشکسالی و سیل اعلام کرد.

بر اساس این گزارش، جعفر مرادی‌حقیقی مدیرکل به همراه رئیس اداره شهرستان میامی محمدعلی رضایی و فرمانده یگان حفاظت اداره کل سرهنگ ابوطالبی و رئیس اداره حراست اداره کل جهت بازدید از طرح‌ها و پروژه جنگل‌کاری، مرتع و آبخیزداری به کالپوش شهرستان میامی سفر کردند.

انتهای پیام/۷۴۰۰۷/ز/م/

منبع: فارس

کلیدواژه: منابع طبیعی استان سمنان آب های زیرزمینی سیل آبخیزداری آبخوانداری مدیرکل منابع طبیعی استان سمنان میامی شهرستان میامی منابع طبیعی استان سمنان مرادی حقیقی منابع آب جنگل ها طرح ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۱۷۵۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رفع تصرف ۲۰ هزار مترمربع از اراضی ملی فرخشهر + تصاویر

مهدی قاسمی از اجرای حکم قطعیت یافته قضایی و تبصره یک ماده ۵۵ قانون حفاظت و بهره برداری با موضوع رفع تصرف از اراضی ملی پلاک فرخشهر خبر داد و گفت: به دنبال اجرای این حکم، تصرفات غیر قانونی شامل ساخت و ساز و کاشت درخت و ایجاد استخر به مساحت ۲۰ هزار مترمربع در اراضی ملی پلاک فرخشهر خلع ید شد.

بیشتر بخوانید

تخریب یک ملک در خیابان عمان شهرکرد

قاسمی افزود: این اقدام با دستور معاون دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان شهرکرد و با حضور یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان و پشتیبانی ماموران کلانتری ١۵ فرخشهر صورت گرفت.

به گفته وی؛ مردم در صورت مشاهده هرگونه تخلف، تصرف و یا ساخت و ساز غیر مجاز در اراضی ملی می توانند موارد را از طریق شماره تلفن ١۵٠۴ و  سامانه ١٣٩ به صورت ٢۴ ساعته و شبانه روزی به اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان گزارش دهند.

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

دیگر خبرها

  • رزمایش اطفای حریق در جنگل‌های تمام استان‌ها اجرا می‌شود
  • ضرورت بروزرسانی تجهیزات منابع طبیعی
  • رفع تصرف ۲۰ هزار مترمربع از اراضی ملی فرخشهر + تصاویر
  • حفظ منابع آبی نیازمند ترویج فرهنگ صرفه‌جویی و مسئولیت‌پذیری جمعی است
  • ذخیره‌ ۶ میلیون مترمکعب روان‌آب در سازه‌های آبخیز‌داری سمنان
  • احشام اهالی ۲۴ روستای گلستان از جنگل خارج شد
  • آغاز عملیات مبارزه با آفات در ۲۰۰ هکتار از جنگل‌های مریوان
  • گرامیداشت یاد شهید ناصر پیروی در رشت
  • ضرورت استفاده از هوش مصنوعی و پهپاد‌ها برای حفاظت از جنگل‌ها
  • نجات زاگرس با الگوی ۳ کشور اروپایی | مرگ یک پنجم مساحت جنگل‌های زاگرس | جنگلداری اجتماعی چگونه زاگرس را احیا می کند؟